וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט החדש: משחק פוקימון המוני

100,000 משתמשים משחקים בו זמנית באותו משחק פוקימון ומזיזים את אותה דמות כבר כמה ימים. עד כה הם הצליחו לאסוף 4 תגי מאמנים וללכת ממש ממש לאט

טוויץ' פוקימון. http://he.twitch.tv/, אתר רשמי
הם תקועים פה כבר שעתיים. מתוך המשחק ההמוני/אתר רשמי, http://he.twitch.tv/

עולם הגיימינג משתנה ללא הפסקה. אופנות באות וחולפות ומשחקים חדשים משתחררים כל הזמן ומשנים את פני התעשייה. השינויים האלה נעשים דרך ניסויים רבים שמפתחי המשחקים עושים, דרך בדיקות רבות של מה פופולארי, ומה "תופס".

משחק הגיימבוי "פוקימון" (כן, היה משחק לפני הסדרה) הוא אחד מאותן אבני דרך בתעשיית הגיימינג, ובימים האחרונים משחק המחשב הישן הפך שוב לניסוי מעניין שאולי ישפיע על עתידם של משחקי המחשב.

מדובר בניסוי העונה לשם "Twitch Plays Pokemon" והוא שוזר בתוכו שילוב של כמה אלמנטים: המולטי פלייר (משחקי-המונים), הסטרימינג (תיעוד בזמן-אמת של משחק מחשב שבן אדם מצלם ומשדר לאינטרנט, לצפות להנאתם) ועוד אלמנט מעניין במיוחד: דמוקרטיה.

פוקימון נועד מאז ומתמיד לבן אדם אחד, אבל הניסוי הזה שבאתר twitch, המאפשר לאנשים ליצור ערוצי סטרימינג, הוא משחק הנפתח לציבור הרחב: כולם יכולים לשחק באותה השמירה. את המשחק רואים באמצעות הסטרימינג, ושולטים בו באמצעות פקודות צ'אט. מגנון שפיתחו היוצרים לוקח את הפקודות האלה ומשתמש בהם במשחק, וכך מאפשר לכל קהילת האינטרנט לשלוט באותה הדמות.

צפו במשחק הנצחי:

המשחק הגיע כבר ל-10 מיליון צפיות, כשכמעט מאה אלף משתמשים משחקים בו זמנית. הדמות של רד, כוכב המשחק, מצאה את עצמה מתהלכת בחוסר מעש במרחבים של עולם הפוקימונים, כשהמון פקודות של גולשים התנגשו אחת בשנייה ויצרו כאוס מוחלט. על מנת לצור סדר באנרכיה, מפתחי המשחק יצרו מנגנון "דמוקרטיה" הלוקח את הפקודה הפופולארית ביותר ב-5 השניות האחרונות ומשתמש בה. גולשי האינטרנט הספיקו כבר לאסוף 4 תגי מאמנים ולאסוף מבחר של פוקימונים, אך עדיין מתקדמים באיטיות מחרידה. נכון לזמן כתיבת הכתבה, הדמות של רד מסתובבת לה במשך שעתיים בכפר, יוצאת-נכנסת ממרכז הפוקימונים.

הניסוי מעורר גלים רבים ברשת ודיונים רבים על השפעתו. חלק מהגולשים אומרים שמדובר ברגע חשוב בעולם של משחקי המחשב, בזמן שחלק לא מבינים את הפואנטה שלו, אבל נראה שבכל מקרה ייקחו כמה חודשים טובים עד שרד יצליח לתפוס את כולם.

קריקטורה על המשחק ההמוני של טיקארה בטאמבלר purplemew:

קריקטורה על טוויץ' פוקימון. אתר רשמי, http://purplemew.tumblr.com/, אתר רשמי
קריקטורה על טוויץ' פוקימון/אתר רשמי, אתר רשמי, http://purplemew.tumblr.com/
  • עוד באותו נושא:
  • פוקימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully