וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Talking Angela: האם מסתתר פדופיל בתוך אפליקציית ילדים?

TECH

26.2.2014 / 15:25

שמועות מסתובבות ברשת על אפליקציית ילדים שמאחוריה מסתתר פדופיל שמצלם אותם. אפשר להירגע: מדובר בערבוב של טעויות, עובודת נכונות ומתיחת רשת אחת ישנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך אפליקציית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביממה האחרונה הגיעו למערכת וואלה! פניות של ילדים, שטענו כי אפליקציה אינטראקטיבית בה הם משתמשים מתנהגת באופן חשוד. מדובר באפליקציה בשם Talking Angela, ובה דמות של חתולה לבנה מנהלת "שיחה" עם הגולש, ומגיבה לתנועותיו. בפניות נטען כי האפליקציה משמשת למעשה פדופילים, האוספים עליהם מידע ומצלמים אותם.

"מסתובבות שמועות קשות ומלחיצות על האפליקציה, חברות של אמרו שיש בתוך העין של החתולה בן אדם", כתבה לנו תלמידה, "הוא יושב שם ומצלם, ומדובר בפדופיל". הפונים טוענים שהאפליקציה מבררת אם הם ילדים או לא, מצלמת אותם ללא רשות ושואלת אותם שאלות אישיות כמו אם הם לבד בבית. חלקם טענו כי במבט מקרוב על עיניה של החתולה, ניתן לראות אדם שצופה בך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה באמת קורה באפליקציה?

אז קודם כל, אפשר להירגע ולהרגיע גם את הילדים שמשתמשים באפליקציה: מדובר בערבוב של מתיחת רשת ישנה עם עובדות אמיתיות. האפליקציה אכן שואלת אם הגולש הוא ילד או מבוגר, כיוון שהיא מורכבת משני מצבים שונים: לילדים (ואז היא הופכת למשחק הקלטה שחוזר על מילים, בדומה לאפליקציית "טום החתול המדבר") ולמבוגרים (ואז היא מנהלת שיחה רובוטית בנושאים שונים). המעבר ממצב ילדים למצב מבוגרים ובחזרה נעשה בלחיצה שלעתים הגולש לא מבחין שהפעיל - מה שעלול להיראות כאילו מישהו "השתלט" לו לפתע על הסמארטפון, או מנהל לפתע שיחה בנושאים "בוגרים".

לגבי המצלמה - כחלק מהמשחק, לחיצה על אייקון בפינת המסך מפעילה את המצלמה באפקט של מראה, אשר עוקבת אחרי תנועות הראש של המצולם ומגיבה אליהן בהתאם. אם אתה ילד ולא שמת לב שלחצת על האייקון - זה יכול להיראות לך די קריפי. ובקשר לדמות האדם שמופיעה כשמסתכלים מקרוב על העין של החתולה - במקור מדובר בהשתקפות מצוירת קבועה בתוך עיניה של הדמות, שאמורה להיראות כמו השתקפות של הגולש כדי להוסיף אמינות לדמות החתולה. בנוסף, ברשת מסתובבת תמונה מזויפת של עין החתולה כשבתוכה "מודבק" פרצוף של בחור.

אשר לשאלות האישיות מדי - בהנחה שלא מדובר בשאלות המפלרטטות ממצב ה"מבוגרים" - מקורן בשמועות שנובעות ממתיחת רשת, שהיכתה בשנה שעברה וחוזרת כעת לסיבוב נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת מהתמונות המזויפות שמסתובבות ברשת. "אני אונס ילדות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה הסתובב ברשת מעין "מכתב שרשרת" מפוברק שהזהיר גולשים מפני אפליקציית Talking Angela, וסיפר על ילדה שנשארה לבד עם האייפוד שלה כשלפתע קול בקע מהאפליקציה ושאל אותה שאלות אינטימיות. מדובר בצ'יזבט מוחלט, שכן אופציית השיחה באפליקציה היא בכתב בלבד, בעוד האופציה הקולית היא משחק הקלטה כאמור. אך מכתב השרשרת הוליד תמונות מזויפות שמראות שיחות סקסיות שניהלה איתן האפליקציה לכאורה, וגם תמונת קלוז אפ על העין של החתולה - עם דמות של בחור מודבקת בתוכה. כך שכל מי שהאפליקציה מעוררת את חשדו ומגגל אותה - מקבל בתוצאות את התמונות המזויפות, כחיזוק לחששותיו. וכך ההיסטריה חוזרת.

אז אפשר להרגיע את הילדים שלא, אף פדופיל לא מתחבא להם בתוך המשחק של Talking Angela וצופה בהם, אבל אף פעם לא מזיק להיות זהירים כשמפטפטים עם דמויות וירטואליות, באינטרנט או בסמארטפון.

הפרסומת לאפליקציית Talking Angela:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully