וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הרובוטים המנקים

TECH

11.4.2014 / 11:20

צעצוע יקר או העתיד של הנקיון? השווינו בין שלושה שואבי אבק רובוטיים מובילים. מתלבטים מה לקנות? פשוט תצפו בסרטון מלחמת הרובוטים שהכנו בו יכול להיות רק מנצח אחד בקרב עד המוות. או עד שייגמר האבק בבית

באדיבות המצולמים

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן.
משתתפות: רחל רוטנר, לילך וולך, סחב ציוד: אורי דישון.

לא במקרה התייחסנו אל הרובוטים שקיבלנו לבדיקה קודם כל בתור צעצוע או מכוניות מרוץ על שלט בסרטון הוידאו. זו תוצאה של תכונה פסיכולוגית מובנית במוח: כשרואים משהו שזז מתוך כוונה וסיבה מתחילים לחוש כלפיו רגש. זו אחת התכונות הקשורות במונח "AGENCY" המוכר ממשחקי מחשב, ובו לפי המדע, המוח מקטלג דברים ומחליט אם הם חיים. גם אם הוא יודע שמדובר במוצר חסר נשמה כמו רובוט, עדיין מתפתחת כלפיו אמפתיה, כאשר הגורם המוביל לכך הוא התנועה של החפץ.

תוסיפו לזה את סאונד האטארי שמגיע עם חלק מהרובוטים האלו וקיבלתם חתיכת צעצוע יקר, או מנגד אפשר להגיד שחברות הטכנולוגיה פצחו את השיטה וגרמו לנו להתאהב בשואבי אבק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אני לא יודע את מה ינקו במלחמה הבאה אבל זה יהיה עם רובוטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבדיקות שלנו כללו שלושה רובוטים: רומבה 880 של IRobot הום-בוט של LG ושואב SR8875 של סמסונג. לחברות האלו יש מוצרי פרימיום נוספים בתחום הרובוטים השואבים אולם ביקשנו להתמקד במוצר הבסיסי.

סביר להניח שבסיסי זה גם כל מה שתצטרכו. מרבית בעלי הרובוטים שדיברנו איתם משתמשים באותם תכונות בסיסיות של המוצר, שניתן לסכם אותן במילים: צא ונקה. תחזור כשתגמור.

לכל הרובוטים שבדקנו יש תכונות משותפות: קודם כל, אלא אם אתם מסודרים במיוחד או הרהיטים שלכם מרחפים באוויר, כדי להשתמש ברובוטים האלו תצטרכו להכין קודם את הבית ולהסיר מכשולים. פעולה שלרוב עושים לקראת שטיפה של בית ולא עבור המטאטא או השואב.

תכונות משותפות נוספות הן שמדובר במכשירים כבדים באופן יחסי (לא משהו לקחת הביתה ברגל), לא קל לארוז אותם חזרה לקופסה (סליחה ממי שקיבל אחרינו את המוצרים לבדיקה, פשוט דחפנו הכל פנימה וסגרנו בכוח) ובעיקר כל מי שראה אותנו במשרד שאל אם אפשר לתת לו סיבוב. להלן הסיכומים:

IRobot רומבה 800

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסה ב: משרד ובדירה מטונפת בזמן הכוללת זוג טרי ושפן בתקופת הנקיונות לפסח.

מאפיינים: דגם עגול, בעל 2 מגדולרים המשמשים גם כקירות וירטואלים, שלט, מזהה לכלוכים באמצעות חיישנים אקוסטיים ואופטיים, מערכת AeroForce שמגדילה את עוצמת השאיבה, חוזר לבד למטען שלו בתום השאיבה.

פיצ'ר חביב שכנראה לא תשתמשו בו: אופציית ה-SPOT לניקיון מקומי של אירועים נקודתיים.

מילה מהנסיינית: "הרומבה ניקה את הסלון מאוד ביסודיות. כלומר, יסודיות לז'אנר הניקיון שלו, שזה טאטוא קל. ענני אבק ואפר סיגריות נבלעו בתוכו בשבריר שניה, אבל פתית הקורנפלקס המעוך נשאר דבוק לרצפה, מחכה שאגרד אותו בציפורן אנושית. הרומבה חזק ממה שחשבתי, אבל הוא לא מתעסק בכבדים. תנו לו לאבק, והוא יאבק את האימאימא של הבית.

בשלב מסוים השארתי אותו לגמור את הסלון בזמן שאני במקלחת, והוא הסתדר לבד בלי עזרה ובלי שמישהו יפנה לו את הדרך. זאת הודות לפיצ'ר ה'קיר הווירטואלי' המעולה, מכשיר דוחה-רומבה שצורף לאריזה, אשר הונח בפתח הסלון ומנע ממנו לצאת.

האם הייתי רוכשת אחד כזה בעצמי? 3,500 שקל זה די הרבה בשביל מטאטא, שעם כל הפיצ'רים המגניבים שלו והשכלולים – הוא בסופו של דבר, רק מטאטא. כשתמציאו רובוט שגם מעביר סמרטוט אחרי הטאטוא, מנער כריות ומגרד כתמי שומן מהשיש – אני אכתוב לכם צ'ק".

מחיר לצרכן: 3,490 ש"ח

LG Hom-Bot

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסה ב: משרד ובדירה מבולגנת ובה חתולה וילד בן שנתיים וחצי.

מאפיינים: עיקר גאוותו של המכשיר בהיותו מרובע ועל כן מטפל טוב יותר בפינות הבית, סנסורים אינפרא אדומים, שלט, נמוך באופן יחסי על מנת להכנס מתחת לרהיטים, מצלמה כפולה, נעילת ילדים, היה הכי קל מבין שלושת המכשירים.

פיצ'ר חביב שכנראה לא תשתמשו בו: ניווט קולי.

מילה מהנסיין: "הנסיון הראשון נכשל בשלב פתיחת האריזה כשהילד קפץ עליה והכריז: 'טרמפולינה!', ככה שנעילת ילדים היא עניין סלקטיבי. בנסיון השני חליצנו מהמברשות גרביון, אבל אחרי שלמדנו לפנות לו את הדרך - זה חסך את ההתעסקות שבלנקות את השטיח שאני דוחה כבר הרבה זמן, פעולה שהצדיקה את מצב הטורבו שלו. הרובוט ניקה היטב את האבק מתחת למיטה והרשים ביכולת שלו להבריח את החתולה ולבלום רגע לפני שהוא מתנגש ברהיטים".

מחיר לצרכן: 2,790 ש"ח

סמסונג SR8875

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסה ב: משרד ובדירה של זוג מסודר.

מאפיינים: דגם עגול (NAVIBOT), מנקה באמצעות אלגוריתם תנועה המאפשר כיסוי מלא של שטח הדירה, מצלמת ניווט עליונה ו-39 חיישני תנועה, שלט, מזהה תחנת עגינה מרחוק, במידה והפסיק את העבודה באמצע כדי להטען יודע לחזור לנקודה ממנה הפסיק, מזהה ריכוזי אבק גבוהים.

פיצ'ר חביב שכנראה לא תשמשו בו: תכנות לו"ז שבועי.

מילה מהנסיינים: "בדירה אין שטיחים או מכשולים מיוחדים. דאגנו להרים את כל הכיסאות ולפנות משטח עבודה חלק. התברר שיש לנו הרבה יותר אבק ממה שחשבנו. החוסם עבד יחסית טוב. מכשיר יעיל ויסודי, ניקה את הבית במינימום רעש. נכנס בקלות מתחת לספות ולמיטות, הגיע לכל פינה ונטען במהירות. הפעלנו כשיצאנו לעבודה וחזרנו לבית נקי. מומלץ לכל העצלנים למיניהם".

מחיר לצרכן: 2,290 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully