וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הכריזה על מערכת הפעלה IOS8

TECH

2.6.2014 / 21:39

סירי תדליק לכם את המזגן מרחוק, האייפון והמק שלכם יתקשרו זה עם זה והטלפון יזהה עם מי אתם מדברים: כנס המפתחים השנתי של אפל מציג את החידושים החמים

כנס המפתחים של אפל 2014. GettyImages
כנס המפתחים של אפל/GettyImages

נפתח כנס המפתחים השנתי של אפל WWDC בסן פרנסיסקו. מנכ"ל אפל, טים קוק, הציג את מערכת ההפעלה IOS8 לאייפון, אשר שמה דגש על פונקציונליות וזמינה להורדה עבור מפתחים בגרסת הבטא כבר עכשיו.

בין החידושים במערכת: מרכז התראות אינטראקטיביות שונה המאפשר לענות מיד להודעה - כלומר, אם התקבלה הודעה בזמן שימוש במכשיר ניתן יהיה להשיב להודעה דרך ההתראה עצמה מבלי לסגור את האפליקציה שבשימוש ולפתוח את ההודעות, גרסה חדשה של המקלדת הנקראת QuickType לחיזוי מילים מוקלדות, פיצ'רים חדשים למייל כמו האפשרות לבדוק מידע בתיבה במהלך כתיבת דראפט ועוד.

אחד החידושים הבולטים הוא זיהוי של מקור השיחה - כלומר, המערכת תזהה מול מי אתם מדברים ומה אופי השיחה ביניכם ותוכל להשלים לכם מילים בנוגע לאיש הקשר איתו אתם משוחחים. כך למשל, אם יש לכם כינוי אהבה קבוע לבת הזוג שלכם, הוא ידע להופיע רק בשיחה ביניכם.

הודעות ומודעות

פיצ'ר נוסף הינו קישוריות בין מכשירי אפל. האייפון, האייפד והמק שלכם יהיו "מודעים" אחד לשני. המשמעות היא שתוכלו להחליף מכשיר באמצע משימה כדי להשלים אותה במכשיר השני. מעבר לשימוש של לדוגמא פתיחת מייל והשלמת שליחתו במכשיר אחר, הקישוריות צפויה לעבוד גם בשיחות טלפון כמו בבית שיש לו כמה מכשירים על אותו הקו: תוכלו לענות לשיחה באייפון והשלים את השיחה במק.

פיצ'ר חיבור נוספת הוא שיתוף בין המכשירים של משפחה אחת. החיבור מותנה בחשבון על אותו כרטיס אשראי, ומאפשר שיתוף של תמונות והודעות כמו גם סנכרון של לוח השנה או איתור מכשירים. המהלך צפוי גם להציע פתרון לנטייה של ילדים לבזבז כספים רבים על אפליקציות מבלי ידיעת ההורים, נושא שעלה לכותרות כמה פעמים בשנה האחרונה. כעת, כשהילד ינסה לבצע רכישה מהאייטוז או האפ-סטור ההורה יקבלה התראה ויוכל לאשר או לדחות את הבקשה.

בגרסה החדשה של ה-iMessage יהיה ניתן לתת שמות לשיחות קבוצתיות, להוסיף או להסיר אנשים או להשתיק משתמשים. נראה שזה מהלך שמכוון ישירות לפופלאריות של אפליקציות מסרים מתחרות דוגמת ווטסאפ - מהלך שכבר זכה לציוץ צונן ממייסד ווטסאפ, יאן קום, שכתב: "אני מאד מוחמא לראות את אפל 'שואלת' מספר פי'צרים מווטסאפ לתוך ה- iOS 8".

אחסון ותמונות

עד עתה כמות התמונות שלכם על האייפון (Photo Stream) הוגבלה לאלף תמונות. בגרסה החדשה אפל מציעה אחסון לכל התמונות וסרטוני הוידאו בשרות הענן שלהם עם גישה מכל מכשיר, באופן שמזכיר את דרך הפעולה של האייטונז. כולל אפשרויות עריכה שלהם החומרים. עם הגדלת כמות התמונות עולה הצורך לחיפוש משוכלל יותר ואכן הוצגו אפשרויות חיפוש מתקדמות בתמונות הכוללות השלמה אוטומטית, סינון לפי תאריכי צילום, נצפו לאחרונה ועוד.

בכל הנוגע לאחסון - אפל הציגה את ה-iCloud Drive. מערכת דומה לדרופבוקס שתציע 20 ג'יגה תמורת 0.99 דולר לחודש או 200 ג'יגה תמורת 3.99 דולר, ותאפשר אחסון מסמכים בענן וסנכרון קבצים בין ה-OS X, IOS 8, וחלונות. עם זאת, iCloud Drive לא יזכה לאפליקציה נפרדת בתוך האייפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סירי שומעת? כבי את האור

כפי שהיה צפוי מראש, אפל נכנסת לתחום הבית החכם: שילוב מכשירי הבית למערכת אחת שתקשר ביניהם. המערכת של אפל נקראת HomeKit, והיא תאפשר שליטה משולבת או נפרדת לפי בחירה בתאורת הבית, במנעולים אלקטרוניים, במתגים ושקעים חשמליים ובתרמוסטט, כמו גם סנכרון בין השירותים השונים. לתוך המערכת הזאת תשתלב גם סירי העוזרת הקולית של אפל שגם הוא עבר שדרוג במערכת החדשה.

מעכשיו תוכלו להפעיל את סירי בלי לגעת כלל במכשיר, רק על ידי אמירת שמה. סירי תומכת ב-22 שפות ותשתף פעולה עם שירות זיהוי השירים האהוב "שאזאם", כך שהיא תוכל לספר לכם מהו השיר אשר לו אתם מאזינים כרגע ואף להוריד אותו מאייטיונס. וכמובן, בחיבור ל"בית החכם" של אפל היא תוכל גם להפעיל מכשירים שונים בבית בפקודה קולית.

בריאות

אפל מצטרפת מעט באיחור לטרנד השעונים החכמים וצמידי הבריאות שהציפו אותנו בשנים האחרונות, ובכנס המפתחים הציגה גם את ה- Healthkit, ערכת הבריאות המיועדת למערכת ההפעלה החדשה שנוצרה בשיתוף עם חברות נייק ומאיו קליניק. Healthkit תאסוף נתונים מאפליקציות כושר שונות ותרכז אותם לכדי ממשק אחד מסודר ונוח לצפייה.

הכירו את יוסאמיטי

בנוסף, הציגה אפל את מערכת ההפעלה החדשה למחשבי מק - מערכת יוסאמיטי, אשר תהיה זמינה להורדה בחינם בסתיו הקרוב. מעבר לשינויי עיצוב של האייקונים והממשק בכללותו, במערכת נוספה אפשרות לקבל מיילים עם קבצים כבדים במיוחד, עד 5 ג'יגה, דרך הענן של אפל, ואת האפשרות לענות לשיחות טלפון דרך המחשב ולהתחבר לאינטרנט של האייפון דרך המחשב - כל זאת באופן אלחוטי.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully