וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגוגלים לנשיאות

אלעד הוגן, TECH

9.6.2014 / 14:00

רגע אחרי שפואד פרש ושאר המתמודדים מסיימים לספור את מלאי הדירות שברשותם, בדקנו מי מהם עובר הכי טוב את מבחן האינטרנט. והזוכה הוא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה בדיוק בדקנו?

המוניטין שלך באינטרנט מתייחס בעיקר לאופן בו אתה נתפס בעיני גולשים המחפשים אותך במנועי החיפוש השונים, בעיקר גוגל. המוניטין ברשת יכול להיות שווה, רע יותר או טוב יותר מהמוניטין שיש לך מחוץ לאינטרנט, "בעולם האמיתי".

ניהול מוניטין באינטרנט הוא שירות המאפשר לך לשלוט בדרך בה מנועי החיפוש מציגים את התוצאות הקשורות למותג שלך.
בסקירה זו לקחנו את המאפיינים העיקריים המרכיבים מוניטין באינטרנט ובחנו אותם לגבי כל אחד מהמועמדים.

הצטערתי לשמוע על פרישתו בטרם עת של פואד (נכון שגם דליה איציק אמרה את זה, אבל אף אחד לא ממש האמין לה). זה לא בגלל שאני חושב שפואד הוא אבדה גדולה למוסד הנשיאות, הוא פשוט דמות מרכזית בכתבה שעניינה ניהול מוניטין באינטרנט. בסוף החלטתי להתייחס גם אליו כ"מועמד שפרש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגנון ההשלמה האוטומטי של גוגל (Google Autosuggest):

כאשר מקלידים ביטוי מסוים במנוע החיפוש, גוגל מציע לנו מספר השלמות אוטומטיות כדי לחסוך לנו זמן הקלדה. יש מספר פרמטרים המשפיעים על אילו תוצאות יופיעו ברשימה, אך נראה כי שכיחות הביטוי הוא כנראה הפרמטר המשפיע ביותר. כלומר, ככל שיותר אנשים מחפשים ביטוי מסוים, כך גדל הסיכוי שגוגל יציע אותו באופן אוטומטי תוך כדי הקלדה.

להשלמה האוטומטית של גוגל יש משמעות מבחינת מוניטין אינטרנטי. ההשלמות שגוגל מציע יכולות במקרים רבים להיות מביכות וקל יחסית לעשות מניפולציה על המנגנון הזה. בדקנו אילו השלמות גוגל מציע לנו כאשר אנו מקלידים את שמם המלא של המתמודדים (והפורשים).

ממצאים: לשתי הדליות יש אזכור אחד של "ארץ נהדרת". לא אסון תדמיתי. לדן שכטמן גוגל מציע להצמיד את צמד המילים "מוזיקה מזרחית" (פליטת פה ישנה). למאיר שטרית את המילה "הון" ולפואד... ובכן.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנצח הגדול סעיף הזה הוא רובי ריבלין. נראה כאילו הצוות שלו ממש הכתיב לגוגל את תוצאות ההשלמה האוטומטית.

אזכורים שליליים בדף התוצאות הראשון בגוגל

רוב עבודת ניהול המוניטין באינטרנט כוללות דחיקה של אזכורים שליליים או תוצאות לא מחמיאות מהדף הראשון של תוצאות החיפוש. פעולה זו נעשית על ידי "דחיפה" של תוצאות חיוביות. מספר האזכורים השליליים בדף הראשון הוא פרמטר עיקרי בקביעת המוניטין האינטרנטי של שם או מותג מסוים.

ממצאים: מאיר שטרית, רובי ריבלין, דן שכטמן ודליה דורנר עשו עבודה לא רעה בכלל ויצרו נוכחות חיובית בדף התוצאות הראשון בגוגל. לדליה איציק 4 מתוך 10 התוצאות מתייחסות לפרשת דירות הפאר. לא נשיאותי במיוחד. אצל פואד המצב רע עוד יותר.

כשהמוזות רועמות, בלתי אפשרי לשפץ את המוניטין באינטרנט, ולכן דליה איציק ופואד לא יכולים בשלב הזה לעשות הרבה מבחינת שיפוץ המוניטין.

המנצח הוא מאיר שטרית. בשונה מהאחרים יש לו גם אתר אישי המדורג גבוה בדף הראשון.

אתר אישי

אתר אישי המופיע בדף התוצאות הראשון תחת שם המותג שלך הוא נכס חיוני בכל קמפיין של ניהול מוניטין. גוגל נותן עדיפות למותגים ולכן ברוב המקרים האתר יקודם למקומות הראשונים ללא מאמץ מיוחד. מפתיע שרק שני מועמדים עשו בזה שימוש.

מאיר שטרית הוא היחיד עם אתר אישי שגם מדורג בראש תוצאות החיפוש תחת שמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך האתר הרשמי של מאיר שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לרובי ריבלין יש אתר אישי יפה ועכשווי בשם "הרוביקון", רק חבל שהוא אינו מקודם מספיק. האתר מופיע בתחתית העמוד הראשון תחת השם "רובי ריבלין" וכלל אינו מופיע בתוצאות החיפוש תחת השם המלא "ראובן ריבלין". מוזר...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך אתר "הרוביקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלות על דומיינים

גם אם החלטתם לא להשקיע כמה אלפי שקלים באתר תדמיתי פשוט, מומלץ לפחות לרכוש את הדומיינים העיקריים המכילים את שמכם המלא. יש לכך שתי סיבות: הראשונה – כדי לתפוס את הדומיין המכיל את שמך לצורך שימוש עתידי. הסיבה השנייה – רכישת הדומיינים כצעד הגנתי: ניתן לרכוש דומייינים תחת זהות בדויה או לחסום את פרטי הזיהוי של הרוכש. זה עושה חיים קלים למתחזים, משמיצים ומוציאי דיבה. כל שעליהם לעשות הוא לרכוש את הדומיין הפנוי ולהקים עליו אתר פשוט בו הם יכולים לכתוב ככל העולה על רוחם.

מאוד הופתעתי לראות שכל הדומיינים המורכבים מהשמות המלאים של המועמדים פנויים, בכל הסיומות, באנגלית ובעברית.

שלדים בגוגל

יודעים היכן הכי טוב להחביא גופה? בדף השני בגוגל. למרות ש – 92% מהגולשים לא מחפשים מעבר לדף הראשון, אנחנו בדקנו בשבילכם מה מסתתר בין תוצאה 11 לתוצאה 50.

הארון של דן שכטמן ודליה דורנר נקי לגמרי. לרובי ריבלין נמצאו מספר סרטוני השמצה שהופצו לחכי"ם. לדליה איציק מספר אזכורים לא מחמיאים בעיקר בענייני רכישות נדל"ן. למאיר שטרית מאמר לא מחמיא (בלשון המעטה) של אורי וייס בבלוג של "הארץ".

בשביל לנקות את המוניטין של פואד צריך למחוק את גוגל ולהתקין מחדש.

אז מי ניצח?

דירגנו כל מועמד בציון שנע בין 1 ל – 5 עבור כל אחת מהקטגוריות, לבדוק מי מנהל את מוניטין האינטרנט שלו בצורה הטובה ביותר:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראובן ריבלין ומאיר שטרית הם המנצחים. מעבר לעובדה שלא היו סביבם פרשיות מיוחדות בתקופה האחרונה, נראה שהם מודעים לנושא הנוכחות באינטרנט ופעלו כדי ליצור לעצמם מוניטין חיובי ברשת.

עכשיו נשאר לראות מה חושבים חברי הכנסת.

הכותב הוא יזם אינטרנט בעלים ומנכ"ל חברת PanPrestige.com העוסקת בניהול מוניטין, דחיקת תוצאות שליליות וניהול מותג באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully