וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מוצר: Dell XPS 13

קטן, חזק, יקר ומגיע עם מסך מגע. מתלבטים אם לקנות לפטופ? בדקנו את המתחרה העקרי של המקבוק

מנחים: גיא גורן, מיכל רשף. במאי: דובי קליין. עריכה: רן צימט. יעוץ: ערן בייצ'ר.

מפרט כללי

מעבד: 4th Generation Intel Core i7-4500U processor 4M Cache, up to 3.0 GHz
זיכרון: 8 GB , DDR 3 ,1600 MH
דיסק קשיח : 256 SSD
מצלמת רשת: Widescreen HD webcam with dual array digital microphones
מסך: 13.3 אינץ', גורילה גלאס NBT
רזולוציה: FULLHD 1920x1080
כרטיס מסך: Intel HD 4400

רושם ראשוני

מבחוץ פנימה: קטן וקומפקטי, אבל שוקל יותר ממה שהוא נראה. המשקל מבלבל כי רק כששמים אותו ליד מחשב נייד אחר מבינים כמה הוא קטן. לא תצטרכו תיק נשיאה מיוחד עבורו.

עיצוב: זה לפטופ חתיך. קשה לשים על זה את האצבע כי מכסה האלומיניום מזוהה עם שאר המחשבים הניידים של Dell, אבל יש בו משהו שישר אומרים עליו שהוא נראה טוב. המכסה הוא האלומיניום המוכר של Dell וזה דווקא פחות מרשים, הפחמן הסיבי מכסה את כל החלק התחתון ונעים למגע, עם הגבות קלות המייצרות תעלות אוורור. מעט פתחים בצדדים, כולל די הרבה מקום עבור כפתור ותאורה שמציגים בלחיצה כמה סוללה נשאר. המשטח הפנימי השחור (track pad), בשילוב תאורה אחורית קלה למקשי המקלדת הם כנראה אלו שנותנים את התחושה היוקרתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטן אבל חזק. XPS 13/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסך

המסך הוא הדיל ברייקר של המוצר הזה וכנראה הסיבה למחיר הגבוה יחסית (יחד עם ההארדיסק) ולמשקל העודף. זהו מסך זכוכית שמייצר קצת השתקפויות אבל מותאם טוב יותר לצפייה גם מהצדדים - אם יצא לכם פעם לנסות לראות במיטה סרט עם עוד אדם לידכם, כולם יודעים שמי שבצד רואה פחות טוב. ובחלק מהמסכים בקושי רואה משהו. כאן רואים מצוין.

המסך לא הולך הרבה אחורה, ולא הייתי מזכיר את זה אלמלא נסיון לדחוף את המסך אחורה לא היה מרים את החלק התחתון של המחשב. זה משמעותי כשמדובר במסך טאצ'. הגודל הוא אמנם יתרון ב-XPS 13 אבל בשביל מסך המגע במצב עומד תצטרכו קונטרה.

גימיק או שווה את הכסף?

מסך הטאצ' מכניס למחשב הזה אלמנטים של טאבלט ולכן לא תתקלו הרבה בבעיית היציבות. עם זאת, חשוב לזכור שזה אינו טאבלט. אין לו ג'יירו פנימי (כלומר, לא מתאים עצמו לאורך או רוחב והטיות המכשיר) והמקלדת לא מתפרקת או נדחסת למקום בו היא פחות תפריע בזמן עבודה רק עם המסך. בנוסף, לאחר זמן מה תקבלו מסך עם טביעות אצבע שלכם ותצטרכו לשמור על נקיון.

למרות זאת, המסך טאצ' אינו גימיק לדעתי. קודם כל הוא חוסך עוד מקום במידת הצורך לעבודה בחללים קטנים יותר. המקלדת וירטואלית ממלאת חצי מסך ונותנת פתרון טוב.

שנית, למי שלא אוהב לעבוד עם טאצ'פד כמוני (touchpad) זה פתרון יעיל. מסכי מגע נותנים פתרון כמעט מלא לשימושים של העכבר, וממילא מיעוט פתחי ה-USB במחשב הזה, יוצרים מצב שאם תחברו אליו עכבר תשארו רק עם חיבור אחד פנוי לעבודה.

ולבסוף, אני בעד מסך המגע כי השימוש היומיומי בסמארטפונים עושה את המעבר למסך מגע בלפטופ לקל באופן מפתיע. פיצ'רים כמו זום-אין על תמונה במחשב נייח נראים ארכאיים לעומת שתי הקשות קטנות עם האצבע על המסך.

כמו שהוזכר בסרטון שמעליי, החוויה של ווינדוז 8.1 היא משהו שצריך להתרגל אליו. אבל מוצרים שהותאמו לשימוש במסך המגע (בדקנו כמה משחקים) נתנו ערך מוסף לחוויה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך שלא מבזבז מקום להגבהות ומסגרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוללה

זהו פיצ'ר חזק נוסף של המכשיר. Dell מפרסמת שמדובר בסוללה של 10 שעות שזה המון. מספרים כאלו אולי נכונים אם אתם נמצאים על שומר מסך כל היום ומדי פעם בודקים מייל.

משחקים, צפייה בווידאו ושימושים נוספים שבדקנו הורידו כצפוי את זמן הסוללה ועדיין היא החזיקה 6 שעות שזה מרשים למדי. מה שכן, לאחר זמן בעבודה רציפה, המאוורר מייצר רעש של מאמץ בואכה שואב אבק קטנטן.

סיכום

7,500 ש"ח זה יקר, לפחות מבחינת המחיר מקבוק עולה פחות. מצד שני זה אולטרה-בוק חזק. הוא נדלק מהר ולא נתקלנו בבעיות ביצוע. הגודל, מסך המגע וזמן הסוללה הם הפלוסים הבולטים שלו והם אמורים לדבר לקהל רחב של קונים פוטנציאלים.

  • עוד באותו נושא:
  • Dell xps 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully