וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר אליי בנבטים

ממשק גרוע, פרופילים מביכים ומגוון של 51 בחורות: טלשפר ניסה למצוא אהבה באתר היכרויות חדש לטבעונים בלבד, ונשאר בסוף עם המלפפון ביד

הרשת מפוצצת באתרי היכרות מכל הגדלים ולכל המגזרים, מה שתמיד מעלה את השאלה: למה. האם באמת צריך אתר היכרות ספציפי לכל זרם באוכלוסיה? לא אומרים שלאהבה אין גיל גזע וצבע או משהו כזה? ואם אתה טבעוני למשל - האם זה אומר שאתה לא יכול להתעלם במישהי שאוכלת סנדוויץ' טונה?

שאלה טובה. בתור צמחוני ב-14 השנה האחרונות וחצי טבעוני (לא שותה חלב, לא אוכל ביצים, כן אוכל פיצה וגלידה) כבר יותר משנה, תמיד חשבתי שיהיה נחמד לצאת עם מישהי שהיא צמחונית כמוני, אבל שם זה נגמר. אין לי בעיה עקרונית לצאת עם מישהי שאוכלת בשר, ואני בטח לא אפסול מישהי רק כי התפריט שלה לא תואם את ראיית העולם הקולינרית שלי, ולכן ניגשתי לאתר ההכרויות Vegan Lovers, שמציע הכרויות לטבעונים, בחשדנות.

מתוך אתר ההיכרויות לטבעונים. ספק
אתר רשמי http://veganlovers.co.il/, אתר רשמי
מתוך אתר ההיכרויות לטבעונים Vegan Lovers/אתר רשמי, ספק אתר רשמי http://veganlovers.co.il/

הלו, יש פה מישהו?

"אתר הכרויות חדש ומקסים במיוחד לטבעוניות ולטבעונים שמחפשים אהבה טבעונית", מבשר הטקסט בתחתית המסך הראשי של האתר, שעל פניו מזכיר אתרי הכרויות אחרים. ההרשמה לאתר היא בחינם, ולאחר הזנת פרטים אישיים, בחירת כינוי ואישור המשתמש במייל, הפכתי גם אני לבעליו הלא כל-כך גאים של כרטיס אישי באתר הטבעוני.

זוכרים שאמרתי ש-Vegan Lovers נראה כמו כל אתר הכרויות אחר? אז זהו, שלא. אמנם דף הבית הוא דף גנרי של אתרי הכרויות, עם שדות לבחירה של "אני גבר/אישה, מחפש גבר/אישה, בגילאים 0-100" וכו', אבל אם משתמשי האתר חושבים שמה שעושים לבעלי החיים זה זוועה, זה רק כי הם עוד לא פגשו את הממשק של האתר הזה.

הזנתי את הנתונים לפי הצרכים שלי, כתבתי שאני גבר שמחפש אישה בין הגילאים 18-29 באזור ירושלים, ולחצתי על "חיפוש". "לא נמצאו חברים", בישר האתר, וחשבתי שאולי כדאי שארחיב את הדרישות שלי. הרחבתי והרחבתי והרגשתי שאני מתפשר, הדרמתי עד אילת הרחוקה, וחברים אין. בסופו של דבר הגעתי למצב שבו חיפשתי נשים בין הגילאים 18-75 מכל הארץ, והאתר שמח לבשר לי שנמצאו 51 משתמשים שעונים לדרישות שלי, כלומר, בכל האתר רשומות 51 בנות בלבד, וליותר מחצי מהן אין אפילו תמונה. כנראה הן סומכות על הטבעונות שלהן יותר מאשר על איך שהן נראות.

ירקות. ShutterStock
בתמונה: אורגיה פרועה באתר/ShutterStock

הלם: 50 אחוזי התאמה

בחורה בשם תמר שעלתה בחיפוש מצאה חן בעיניי, והחלטתי להכיר אותה קצת יותר לעומק. מסתבר שלתמר ולי יש התאמה של 50 אחוז, שזה די מדהים בהתחשב בעובדה ששנינו לא כתבנו על עצמנו כלום. בדקתי עם עוד משתמשים אקראיים, ועם כל הבנות שבדקתי הייתה לי התאמה של 50 אחוז. מה הסיכויים?!

כשחשבתי שיותר עלוב מזה לא יכול להיות, הבנתי שלא מדובר רק באתר הכרויות, אלא ברשת חברתית לכל דבר ועניין, רק בלי העניין. באתר ההכרויות הטבעוני אפשר לא רק להכיר אנשים אלא גם לעדכן סטטוס, להוסיף חברים, ובנוסף לאופציה הרגילה של שליחת הודעה פרטית, אפשר לשלוח גם "הודעה פתוחה", שזה בעצם כמו לכתוב למישהו על הוול בפייסבוק.

עכשיו, זה לא שאני לא טיפוס אוהב אדם, אבל אני לא הגעתי לאתר הכרויות כדי להכיר חברים או ידידות. מי כן, בעצם? ולמה שמישהו ירצה לעדכן סטטוס באתר שהוא לא פייסבוק, שיש בו 51 משתמשים, וירצה לכתוב למישהי שמוצאת חן בעיניו הודעה שכל שאר המשתמשים יוכלו לראות? גם ככה אקט הפנייה לבני או בנות המין השני הוא רגע אינטימי ומביך לכשעצמו, אז איזו סיבה יש לי, או לכל מישהו הגיוני אחר, לפנות למישהי קבל עם ועדה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהבה טבעונית. קארין ואלדד מ"האח הגדול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדד

אחרי כמה ימים של שיטוט באתר, איבדתי תקווה. מכאן לא תבוא הישועה, לא לי ולא לאף אחד אחר. הממשק מחורבן, כמות האנשים דלה, ופרט לגימיק הטבעוני אין לאתר הזה מה להציע, אחרת אנשי הקהילה הטבעונית הייתה צובאת עליו בהמוניהם. מסתבר שטבעונים מוכנים להתפשר על מה שהם מכניסים לפה, אבל כשזה נוגע לאתר הכרויות הם מעדיפים להכיר במקום אחר, רק לא להירשם ל-Vegan Lovers.

האמת? קשה להאשים אותם. אם אתרי ההכרויות האחרים הם גלידת בן אנד ג'ריס משובחת, Vegan Lovers הוא סורבה עבש וחסר טעם. ואולי זה באמת טיפשי לפתוח אתר היכרויות לפלח מצומצם בציבור, ולהקטין עוד יותר את מבחר בני הזוג הפוטנציאליים הקטן ממילא. בקיצור, אני בג'יי דייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully