וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצלם סלפי עם הגביע

יותר מכל קודמיו בלטו במונדיאל מגמות שמקורן בעולם הטכנולוגיה. בחרנו את אלו שהכי אהבנו: מגוגל דודל עם פול התמנון ועד לצלם סלפי עם הגביע

מי אמר שגיקים לא אוהבים כדורגל? המונדיאל האחרון עשה את השימוש הרב ביותר באפליקציות, רשתות חברתיות וטרנדים טכנולוגים. זה מובן לאור קצב התקדמות הטכנולוגיה, בה אירוע שהתקיים לפני 4 שנים או יותר הוא כמו נצח במונחים של המגמות העכשוויות ובכלל לא בטוח שמשהו מהבחירות שלנו כאן ישאר למונדיאל הבא. למרות שאם אני צריך להמר אז בטח עוד יהיה גוגל דודל.

רגע עם דודל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פול התמנון מתלבט בין ברזיל למכסיקו בגוגל דודל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדודל הראשון יצא ב-1998. שנתיים לפני המונדיאל בדרום אפריקה.אם פעם הדודל היה מופיע לעתים נדירות, במונדיאל השנה הדודל התחלף לפעמים שלוש פעמים ביום.

בכל יום שבו היו משחקים הוצגה אנימציה יעודית לקבוצות ששיחקו או שהדודל הראה את מה שצפוי בעתיד במשחקי המונדיאל, ככה שבעת כניסה למנוע החיפוש מכל סמארטפון או דפדפן ניתן היה במבט אחד להבין איזה משחקים חשובים מתקיימים. מי שפספס מוזמן לארכיון הדודלים הממכר. אפילו פול התמנון המפורסם קפץ לבקר.

הניסוי של סנאפצ'אט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציה שממחישה יפה את הסוף של הדברים כמו הסיפור של גמר המונדיאל עצמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציית Snapchat עדיין לא מספיק פופולרית בארץ, אבל בעולם היא רצה יותר מהר מאדריאן רובן. במהלך גמר המונדיאל נוספה לבעלי האפליקציה קבוצת הסיפור rio live בלי שהם עשו דבר. מעין ניסוי חברתי על בסיס פיצ'ר הסיפורים החדש.

הפיצ'ר נתן להחזיק אצבע על הקבוצה ולראות תמונות וסרטונים רבים שעולים ממנה שהוספו על ידי הגולשים שביקרו בברזיל בחודש האחרון או שסתם התחשק להראות אהבה לכדורגל.

ביג דאטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתוח נתונים לשיפור תוצאות./מערכת וואלה!, צילום מסך

נבחרת גרמניה היא המנצחת הגדולה של המונדיאל. רבים לא יודעים אבל ההתאחדות הכדורגל הגרמנית חתמה על הסכם מיוחד עם חברת SAP (תאגיד התוכנה הגרמני) כדי שזו תספק לה מערכת Big Data לניתוח משחקיה. שילוב מעניין של אחד הטרנדים המדוברים ביותר בעולם הטכנולוגי עם תוצאות בשטח.

למערכת קוראים SAP Match Insights והיא מתבססת על SAP HANA. השחקנים נלחמו במגרש והמערכת ניתחה ועיבדה את כל המידע העצום שזרם אליה בזמן אמת ולספק לראשי הנבחרת אנליטיקס להעריך דרכו ביצועים של השחקנים. עוד פרטים אפשר למצוא בערוץ יוטיוב יעודי.

אין פרוט של רמת השימוש שהנבחרת הגרמנית עשתה במערכת במונדיאל, אולם גרמניה תמיד הייתה מהקבוצות שמשחקות באופן מחושב ומתוכנן מראש ובמונדיאל הזה המכונה הגרמנית נצחה.

וידאו סטרימינג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיפ"א - יד אחת מחזיקה בכדור ויד שניה מחזיקה את העולם בביצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משהו שבוודאי לא היה חזק לפני 4 שנים הוא סטרימינג. אתר FIFA דייווחה על שיא בצפייה בסטרימנג בשידור המשחק של ארה"ב מול בלגיה באתר ESPN ו-Univision הכלל 5.3 מיליון משתמשים ייחודיים שהתחברו בכדי לצפות בקבוצה האהובה שלהם משחקת. בכך נופץ שיא שהחזיק עד כה הסופרבול. בלגיה אגב נצחה במשחק.

עם זאת, באזורים אחרים הנוגעים לוידאו FIFA הצליחה לאכזב. הם שמרו את תקצירי המשחקים בלעדית לצפייה באתר שלהם. בהחלטה לא ברורה כתבות הנוגעות למשחקים לא הכילו את תקצירי הוידאו של המשחק. אלו הצטופפו באזור אחר של האתר, ללא פסקול של שידור אלא רק קולות מהמגרש או מהצילום האווירי וחלקם אלו באיחור לאתר. שום דבר שמזכיר אתר שמכבד את עצמו.

גם אצל השליחים שלהם בישראל, ערוץ 1, המצב לא היה מזהיר. אתר ערוץ 1 לא חווה עומסים בימים כתיקונם ולכן תמיד נחמד לתפוס בו שידורי ספורט. אולם, כנראה כתוצאה מהסכמים מוקדמים הוא לא הכיל תקצירים ולא העביר שידור חי בזמן המשחקים באתר, אבל קשה לומר שזה מפתיע במיוחד.

סלפי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסלפי של פודולסקי ושווישטיינגר לאחר הזכייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תופעת הסלפי נכון לעכשיו היא כאן להישאר וזה לא משנה אם היא נחשבת חיובית או לא. היא לא פסחה על גמר אליפות העולם בברזיל 2014.

מיד לאחר הניצחון מול ארגנטינה, חלוץ נבחרת גרמניה לוקאס פודלסקי, הצטלם עם האייפון שלו מנשק את חברו לקבוצה בסטיא שווינשטייגר. כנראה מחקים את הנסיון של האוהד שפרץ למגרש וניסה לנשק את אחד השחקנים. עוד תמונות עם הגביע בטוויטר של פודולסקי.

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully