פרשת תמונות העירום של הכוכבות: גוגל תשלם 100 מ' ד'?

עו"ד מרטי סינגר שלח מכתב לגוגל ולמייסדיה סרגיי ברין ולארי פייג', והוא מאשים את החברה ב"פעולות לא מוסריות" בכך שלא הסירה את התמונות באופן מיידי

ג'ניפר לורנס / צילום: רויטרס
ג'ניפר לורנס / צילום: רויטרס

ג'ניפר לורנס, אחת הכוכבות שתמונות עירום שלה פורסמו לאחרונה, הצטרפה לתביעת ענק נגד גוגל שהגישו 12 כוכבות שתמונותיהן פורסמו לאחרונה לאחר שנפרץ ה"ענן" של אפל. הטענה המרכזית שלהן היא שגוגל הייתה יכולה להסיר את התמונות באופן מיידי, אולם בחרה שלא לפעול מהר.

הכוכבות, ביניהם גם קירסטן דאנסט וקייט האפטון, מיוצגות בידי מרטי סינגר, עורך דין הידוע באגרסיביות שלו ובדרך פעולה הכוללת שליחת הודעות "מאיימות" לחברות הנתבעות.

עו"ד סינגר שלח מכתב לגוגל וגם למייסדים, סרגיי ברין ולארי פייג', והוא מאשים את החברה ב"פעולות לא מוסריות" ומאיים לתבוע אותה בכ-100 מיליון דולר. סינגר טוען כי גוגל לא פעלה להסיר את התמונות מאתרים ומערכות הנמצאים בשליטתה למרות פניות חוזרות ונשנות שלו.

תמונות עירום חדשות של סלבריטאיות כמו ג'ניפר לורנס וקים קרדשיאן הופצו ברשת לפני כשבועיים. התמונות הופצו ברדיט (Reddit), לאחר שבתחילת ספטמבר שעבר הופצו תמונות של סלבריטאיות רבות ועוררו סערה.

התמונות הופצו בתחילה לאחר שהאקר פרץ לשירותי ה-iCloud של אפל והצליח לגנוב תמונות עירום של סלבריטאיות שצילמו את עצמן באייפון ובאייפד, והתמונות הועלו לענן.