וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-USB שלכם חושף אתכם לפריצה

וגם: חרשים יוכלו "לשמוע" באמצעות גוגל גלאס, פייסבוק נלחמת בלייקים המזוייפים וגוגל מנסה שוב את כוחה באפלליקציית מסרים. חדשות הטק

גוגל גלאס יעזור לאנשים עם לקויי שמיעה

גוגל גלאס, או המשקפיים של גוגל, נתפסו כמוצר בטא לא גמור או כמוצר שגוגל לא ממש מימשה את הפוטנציאל שלו. במחיר של 1500 דולר הן גם יקרות מכדי לקנות "סתם" כדי להראות לחברים. כעת, אפליקציה חדשה שמגיעה לחנות מנסה לפתור בעיה קיימת אצל אנשים עם לקויי שמיעה - ונותנת לגלאס ערך מוסף מעבר לצעצוע הגאדג'טי המוכר.

האפליקציה החדשה, שפותחה ע"י פרופסור ג'ים פולי מביה"ס למחשוב אינטראקטיבי מאוניברסיטת Georgia Tech, מאפשר לגלאס להציג על המסך את המילים שמושמעות לתוך האפליקציה הנלוות במכשיר האנדרואיד. אדם בעל ליקויי שמיעה מרכיב את הגלאס ונותן את המכשיר המוצמד לגלאס לאדם שאיתו הוא משוחח. המשוחח ידבר למכשיר האנדרואיד ובגלאס יראו את המילים שלו כאילו היה זה תרגום כמעט סימולטני (כמעט, בגלל הדיליי הקל של המילים).
הדבר מוסבר בסרטון הבא ונראה שהגלאס מתחיל להיות יותר שימושי מאשר גימיקי עכשיו רק צריך לחכות לירידה במחיר.

גם גוגל רוצה אפליקציית מסרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל לא ממש מצליחה להילחם בפייסבוק כאשר גוגל פלוס ואפליקציית המסרים שלה, האנגאאוטס, לא מגיעה למימדים אליה היא ציפתה, גם אחרי שאיחדה אותה עם שירות ה-SMS כדי להתחרות באופן ישר עם iMessage החזקה של אפל.

לאחר השקת תוכנית Android One בהודו, גוגל מנסה כעת להמשיך להגביר את השליטה שלה בשוק המתפתח, כך מדווח אתר הדיילי מייל. לפי הדיווחים, גוגל מתכננת להשיק עוד אפליקציית מסרים בשנת 2015. מנהל המוצר של גוגל פלוס וגוגל תמונות נשלח להודו לבדוק אילו אפליקציות מסרים הם הפופולריות ביותר באזור. בניגוד לאפליקציות כמו האנגאאוטס, באזז, טוק, צ'ט וגוגל פלוס, האפליקציה החדשה לא תדרוש רישום לחשבון גוגל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

סכנת ה-USB

USB. ShutterStock
USB/ShutterStock

בכנס הבטיחות DerbyCon הדגימו חוקרים כיצד הם פורצים בקלות את האבטחה של החיבור הכי שכיח בעולם, ה-USB.

לפי Wired, בעזרת סט של פקודות ותוכנה זדונית הצליחו החוקרים לתכנת מחדש את הקושחה של ה-USB ולהשתלט על מקלדת, למשל, ולגרום לה להקיש מקשים שתוכננו מראש ואפילו להחביא קבצים בקטע קוד בלתי ידוע שנמצא בקושחת ה-USB עצמה. הקוד הזדוני המלא פורסם באתר Githubבמטרה שהיצרניות יתעוררו ויתקנו את התקלה החמורה. ככל הנראה, בכדי לסגור חור אבטחה כל כך חמור צריך יהיה לחזור לתקן עצמו ולעדכן את הסטנדרט, מה שלא צפוי שיקרה. בעיקר כשיש כבר מיליארדי חיבורי USB כבר בחוץ.

אז מה עושים? אופציה אחת להתגונן מהתופעה היא לחסום, פיזית, את שקעי ה-USB כמו שחוסמים את פתח המצלמה שמחוברת למחשבים ניידים. חוקרים נוספים שגילו את המחדל (ולא פירסמו אותו) מקווים לפחות שסטנדרטים כמו זכרונות ניידים של USB השומרים מידע רגיש ידעו להתגונן על עצמם מהפריצה החדשה והמסוכנת.

פייסבוק במלחמה נגד הלייקים המזוייפים

כפתורי לייק ושייר בפייסבוק. ShutterStock
כפתורי לייק ושייר בפייסבוק/ShutterStock

לאחר תקרית מלכות הדאג המביכה, שבה פייסבוק נאלצה להתנצל באופן פומבי בכדי לא לאבד את משתמשיה שרוצים להשתמש בשם בדוי, פייסבוק מסתבכת בפרשה חדשה.

בעמודים רשמיים של חברות לא מופיעה כמות חברים אלא כמות לייקים - שהם בעצם סמל היוקרה של העמודים. כך למשל שנחפש Coca Cola, העמוד הרשמי בעל מעל 89 מיליון לייקים ייתן לנו אינדיקציה שזהו העמוד הרשמי, מעבר ל-"וי" הכחול שמראה שפייסבוק עצמה אישרה את העמוד.

אבל מה קורה כשהלייקים מאחורי העמוד מזוייפים? בחיפוש פשוט בגוגל ניתן למצוא הרבה אתרים שמציעים למכירה לייקים. לא במקרה המודל הכלכלי החזק של פייסבוק הוא גם מכירה של לייקים. פייסבוק מודעות למצב הלייקים המזוייפים או ל"חוות הלייקים", ולכן לפני יומיים עלה בעמוד הרשמי שלה פוסט שמנסה להסביר קצת יותר על הלייקים המזוייפים ואיך אפשר להימנע מהם. דרכים להימנעות הם: החלפת סיסמא למניעת פריצה לחשבון, טירגוט של העמוד לפי תחום העניין שמוצע למכירה וכמובן שימוש בפייסבוק לצורך רכישת לייקים חוקיים לפי תחומי עניין.

בפוסט המדובר פייסבוק מדגישה שהיא נלחמת נגד התופעה בכל כוחה. יש לפייסבוק, לפי הפוסט, מספר כלים להילחם בלייקים המזוייפים, כמו מנגנון אוטנטיקציה מיוחד לזיהוי משתמשים "סוררים", וגם, אם אתר מקבל יותר מידי לייקים, אז פייסבוק עלולה לבדוק אותו באופן אישי. פייסבוק היא עדיין הפלטפורמה החזקה ביותר לקידום עסקים ונראה לאחרונה שהיא גם מנסה להישאר כזאת, עם תחרות (יחסית) מפלטפורמות כמו גוגל פלוס ועכשיו גם Ello, זה עושה לנו, המשתמשים, רק טוב שפייסבוק סוף סוף מתחילה להתייחס לטענות אמיתיות שהיו קיימות נגדה כבר הרבה מאוד זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully