וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נוכל להעביר כסף דרך הצ'אט של פייסבוק?

האם פייסבוק מתכננת לאפשר העברת תשלומים דרך אפליקציית המסנג'ר? איך הופכים חדר שלם למסך משחקים של ה-Xbox ולמה סמסונג לא משלמת ריבית למיקרוסופט. חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכול לשלוח לי 20 שקל במסנג'ר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיסת קוד חדשה שהתגלתה בידי הסטודנט אנדרו אוד מסטנפורד, מגלה את מה שנראה כאפשרות להעביר כסף בין חברים דרך פייסבוק מסנג'ר בדרך דומה להעברת תמונה. כך צייץ אנדרו שלשום בחשבונו האישי.

המסנג'ר של פייסבוק התעדכן רבות השנה: התנתקות מוחלטת ממכשירי המובייל מאפליקציית פייסבוק הרגילה, אופציות של צילום מיידי (שלא נשמר בגלריה) ולייקים בגדלים שונים, הם רק חלק קטן מהשינויים שעברה האפליקציה.

אין ספק שאפליקציות מסרים היא הנושא החם השנה עם הרכישה האסטרונומית של ווטסאפ על ידי פייסבוק בתחילת בפברואר השנה, וברקע השמועות על אפליקצית מסרים נוספת מבית גוגל, נראה שפייסבוק עתידה להביא עידכון משמעותי לאפליקציית המסרים שלה. ההערכה היא שפייסבוק תדע לגבות את החלק שלה על העברת תשלומים במסנג'ר או שתדע למנף את היתרונות שלמשתמשיה יהיו פרטי כרטיס אשראי וחשבונות מוזנים במערכת שלה.

כל החדר הופך לחלל משחק

מיקרוסופט ספגה לא מעט ביקורת על ההשקה של הXbox One שעלה יותר מהמתחרה הגדולה סוני. גם ליין המשחקים איתו היא יצאה היה יחסית נמוך לעומת המתחרה היפנית. כעת בפרויקט שהוא כרגע רק Proof Of Concept היא מציגה יכולות מעניינות למשחקים מהדור הבא/ מיקרוסופט עובדת על חוויה אינטראקטיבית שתשתמש בחדר שלם בשביל עולם המשחק.

האתר projection-mapping מציג את פרויקט .RoomAlive חדר שהותקנו בו מצלמות עומק (כמו הקינקט) ומקרנים רבים, והוא מסוגל למפות את החלל ולהבין איפה כל דבר נמצא. לאחר מכן המידע נכנס למחשב ומוטמע בתוך מנוע גרפי, על המנוע הזה ניתן ליצור עולם משחק שלם, באותה הדרך שבונים משחקים רגילים. בהדגמה הוצגו אויבים שמופיעים בתוך הסלון וניתן לירות עליהם עם אקדח מיוחד או אפילו להרביץ להם עם היד. ניתן גם לשנות את המשחק בסלון כך שהוא יהפוך למשהו אחר לגמרי, למשל משחק עם חייל שנשלט על ידי שלט והחייל זז ממש על הרצפה באופן שנראה אמיתי.

מדובר בקונספט בלבד, אבל נחמד לראות שמיקרוסופט מביאה חדשנות בתחום הזה, ולמרות שעדיין לא ידוע אם יצאו בסוף משחקים שיהיה להם שימוש ב-RoomAlive, או איך בדיוק זה יעבוד (כי לא סביר שמיקרוסופט תמכור מקרנים ומצלמות ותבקש מהשחקנים להתחיל לרשת את הסלון שלהם) עדיין מדובר בקונספט מעניין שעתיד להביא עימו התקדמות לטכנולוגיה הבאה בתחום המשחקים.

כדאי לקרוא גם את הביקורת שלנו על ה-Xbox One
וגם את ההצצה הבלעדית שקיבלנו למשחקים החדשים של מיקרוסופט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נתראה בבית המשפט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב איתכם על ספסלי בית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביוני השנה חתמה סמסונג הסכם "הפסקת אש" עם אפל ובו הסכמה על הפסקת התביעות החוזרות ונשנות ביניהן: "סמסונג ואפל הסכימו לבטל את כל הדיונים המשפטיים בין שתי החברות מחוץ לארה"ב" כך נאמר בהסכם, אבל אפל היא לא היחידה שסמסונג נמצאת איתה בסכסוך.

סמסונג, כמו שאר יצרניות האנדרואיד, משלמת למיקרוסופט תמלוגים על פטנטים שלה המוטמעים במערכת של אנדרואיד על כל מכשיר וטאבלט שהיא מוכרת. ב-2011 נקבע הסכם ענק בין מיקרוסופט לסמסונג לפיו סמסונג תשלם למיקרוסופט מיליארד דולר על השימוש בפטנטים ועוד. אבל לסמסונג כנראה נמאס לשלם בזמן, וגם את הריבית שהיא חייבת למיקרוסופט על תשלומים מאוחרים היא לא שילמה. כעת מיקרוסופט לוקחת את סמסונג לבית המשפט.

באוגוסט הגישה מיקרוסופט תביעה ובה היא דורשת מסמסונג סכום של 6.9 מיליון דולר מתשלום הריבית שלא שולם בשנה שעברה. נראה שזה לא הסכומים כי מדובר בכסף קטן מעסקה של מיליארד דולר, אלא העיקרון. מיקרוסופט יודעת שהיא יכולה להרוויח הרבה מאוד מכל מכשיר אנדרואיד שנמכר על ידי היצרנית הקוראנית, ואם היא תוותר לסמסונג אז יצרניות אחרות עלולות לאחר בתשלום התמלוגים גם כן. סמסונג בתגובה אומרת שהיא לא מוכנה לשלם יותר למיקרוסופט בגלל שרכישת נוקיה (ביחד עם שק הפטנטים שלה) מפרה את העסקה המקורית עם מיקרוסופט מ-2011. כמו שעולם הטכנולוגיה נוהג, זו לא תהיה הפעם האחרונה שאתם שומעים על מפגש של החברות השולטות בשוק בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully