וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מצותתת לכם

וגם: בקרוב תוכלו להפעיל את הסמארטפון בלי לגעת בו, ולמה המשתמשים לא רוצים לשדרג ל-iOS 8? חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת ווינדוס 10 הוכרזה בשבוע שעבר וכבר מיקרוסופט מאפשרת למשתמשים האמיצים להתקין את גרסת הבדיקות הראשונית, גרסת הפריוויו.

אך לפני שאתם ממהרים ללחוץ על הלינק להורדה חשוב שהפעם, בניגוד לפעמים קודמות, לא תמהרו ללחוץ על כפתור ה"נקסט" שבו מיקרוסופט מציגה לכם את הסכם ההתחייבות ביניכם. לדברי אתר theinquirer, ההסכם מצהיר כי "אנחנו עשוייפ לאסוף מידע על המכשיר שלכם והאפליקציות ונשתמש בו כדי כדי לשפר את התאימות", ובנוגע לפונקציות הקוליות - "אנחנו עשויים לאסוף את המידע הקולי בכדי לשפר את יכולות עיבוד הקול".

אז כן, מיקרוסופט מבקשת להקליט את מה שאנחנו אומרים ולהשתמש בכך לצרכים שלה, וזה לא מסתיים פה: "אם תפתחו קובץ, אנחנו עשויים לאסוף מידע על הקובץ, על האפליקציה איתו פתחתם את הקובץ וכמה זמן השתמשתם בו בכדי לשפר את הביצועים", הם ממשיכים וכותבים בהסכם, "וגם אם תקלידו טקסט, אנחנו עשויים לאסוף את המידע שהקלדתם ואת התווים המוקלדים ולהשתמש בזה לשיפור שירותים כמו בודק השגיאה וה- autocomplete".

כלומר, מי שרוצה להשתמש בפריוויו צריך לדעת שמיקרוסופט לא רק נמצאת מאחורי הקלעים לבדוק את חווית המשתמש, היא יותר כמו האח הגדול שמקשיבה לכל מילה שלנו ובודקת מה אנחנו מקלידים (וכנראה גם איפה אנחנו מקלידים את זה), הכל למען "שיפור ויעול השירות", בהחלט קריפי.

בלי ידיים

בפנטזיות העתידניות שלנו תמיד אפשר למצוא מכוניות מעופפות, ומכשירים שמופעלים בעזרת כוח המחשבה או תנועה הגוף סטייל "דוח מיוחד". חברה חדשה מקדמת אלינו קצת את העתיד (לא עם מכוניות מעופפות), כאשר היא מאפשרת שימוש במסכי מגע בלי ידיים. הפעם לא מדובר בעוד גימיק של סמסונג כמו שהיה עם הגלקסי 4, אלא במשהו קצת יותר מורכב: חברת elliptic labs פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת את הפעלת הסמארטפון ללא מגע, ובניגוד לחיישני האינפרא אדום שלרוב היום משתמשות בהם היצרניות כמו סמסונג ואמאזון עם הפייר פון, כאן המסכים מופעלים באולטרא-סאונד. בעזרת פיצ'ר ה-Multi Layer Interaction, מסך המגע יחוש כמה אנחנו קרובים אליו ויפעל בהתאם. כשנתקרב למכשיר הוא יחוש זאת כמו "נגיעה" ויציג את כפתור התפריט, וככל שנתקרב יותר - שטח הפעולה שלנו יגדל ונוכל לבצע פעולות מורכבות כמו העברת סרטון אחורה וקדימה.

השימוש נוח למצבים כמו נהיגה למשל, בהם רוצים לעבור ממצב של מסך מלא לניווט לפי הוראות בלי להתעסק עם הטלפון יותר מדי. השימוש באולטרא-סאונד מגדיל את טווח הפעולה, וניתן לתפעל את הטלפון מכל מקום שהוא ברדיוס של 50 ס"מ מעל ומסביב למכשיר. החברה מדגישה שהפטנט הייחודי שלה יאפשר שליטה לא רק בטלפונים חכמים ובטאבלטים - אלא גם במסכים קטנים יותר כמו של השעונים.

החברה משחררת את ערכת המפתחים שלה לכל יצרנית שמעוניינת בכך והצפי לטכנולוגיה המעניינת הוא בחצי השני של 2015 למרות שנכון לרגע זה אף יצרנית לא הוכרזה כמשתפת פעולה שלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הקרב על הזכוכית

אפל השיקה את שעון Apple Watch.
השעון של אפל

אחד מהאלמנטים היותר מרשימים בשעון החדש של אפל הוא זכוכית הספיר המלוטשת, שעוטפת אותו בגרסה הרגילה ובגרסת ה- Edition. היא משמשת גם בחלק מרכיבי האייפון והאייפד, כמו כיסוי סורק טביעות האצבעבמכשירי האייפון 5 ומעלה, באייפדים החדשים וגם בהגנה על המצלמה.

אבל עכשיו אפל נמצאת בבעיה, שכן החברה שמייצרת את זכוכית הספיר, GTAT, הגישה בקשה לפשיטת רגל - שזה אומר שהיא תמשיך לעבוד כרגיל עד אשר יוסדר החוב שלה עם נושיה. אפל לא משתמשת ב- GT Advanced ליצירת מסכי האייפון 6 וה-6 פלוס עקב התפוקה הנמוכה של הספיר, והדבר פגע קשות בחברה, לפי דיווחים, ומהווה חלק מההחלטה לבקשה פשיטת הרגל. המנכ"ל החברה אמר בהצהרה הרשמית
שהוא בטוח שהגשת הבקשה הדרך הנכונה לארגון מחדש של החברה. יכול גם להיות שמדובר בדרך נוספת להפעיל על אפל לחצים, כדי שתעזור לחברה המתקשה לאחר שהנ"ל סירבה להשתמש בה באייפונים החדשים. אפל ללא ספק צריכה את הספיר שיהיה זמין החל מינואר ואילך וניתן לראות מה היא תעשה בעניין.

המשתמשים לא רוצים את iOS 8

טים קוק בעת הצגת IOS 8. AP
השקת גרסת ה- iOS 8/AP

גרסת iOS 8 יצאה לפני יותר משבועיים, והמשתמשים לא ממש מתנפלים עליה. לפי מחקר שערך האתר fiksu.com, קצב המשדרגים לגרסה החדשה נמוך בהרבה מזה שהיה בגרסה הקודמת. כשגרסת 7 יצאה בזמנו, היא הגיעה ליותר מ-50% מהמשתמשים שזכאים לה בתוך 12 יום, לעומת גרסה 8 שעדיין לא הגיעה (אחרי 20 יום שבהם נערך המחקר) לקו ה-40% מסך כל המשתמשים.

זה לא מפתיע בהתחשב בכל הבעיות שגרמה iOS 7 , בייחוד למשתמשים עם מכשירים ישנים כמו האייפון 4. חלק מהמשתמשים חוששים עד היום לעדכן ל-7 בגלל אותן בעיות שסיפרו להם חבריהם.

לא הכול עגום, כי נראה שדווקא האייפון 6 וה-6 פלוס נמכרים באופן פנומנלי. לפי המחקר, האייפון 6 מהווה כ-4% מכלל האייפונים בשימוש כיום, התון מרשים בהתחשב בעובדה שהחל מיום ההשקה האייפונים 5S וגם ה-5C היוו ביחד 3% מכלל האייפונים בשימוש. אם מוסיפים את זה לנתונים של ה-6 פלוס, שמהווה קצת יותר מאחוז בודד, נראה שהמשתמשים קונים ואוהבים את המכשירים החדשים של אפל, לא משנה באילו פרשיות הם מסתבכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully