וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו העולם

17.10.2014 / 14:21

3 פרויקטים עם המבט החוצה: לוח שנה בהשתתפות חיילות צה"ל, אלבום השלום של השגריר הישראלי והדאודורנט היהודי-ערבי החכם הראשון. טור מימון ההמון קודם כל ישראלי

איך אנחנו מריחים בעולם

מה קורה כששני מוחות, ישראלי ולבנונית (גלעד ארוץ וקרלה בכרי), העושים דוקטורט בהנדסה מכאנית ותעופה באוניברסיטת פרינסטון בניו ג'רסי, נפגשים ביחד ליצירת מוצר? ובכן, הם כנראה מתגעגעים ללחות של המזרח התיכון כי הם מייצרים את ClickStick - דאורדורנט חכם. כן מה ששמעתם. מי אמר שיש בריחת מוחות מישראל?

הרעיון מאחורי הפרויקט שלהם בקיקסטארטר מביא מספר שיפורים לדאורדורנטים המוכרים (אלו עם הג'ל, לא עם הספריי) שהבולט שבהם הוא כפתור הפעלה חשמלי על סוללה, שלחיצה עליו משחררת את החומר ולא לפני, ובכך מונעת כתמים על הבגד בדרך.

יתרונות נוספים הם האפשרות להגדיר את כמות החומר שאתם צריכים בדיוק, אפשרות מחזור מיכלים שזה ידידותי לסביבה, ואיך אפשר בלי מה שהפך להיות הסטנדרט של אתרי המימון: תאורת לד ואפליקציה נלוות. יש להם רעיון חמוד, הסרטון שלהם מושקע מוצלח, ואני שמח לעמוד מאחורי כל מסר שבו יהודים וערבים מסרבים להיות מסריחים.

בהקשר של זיעה, תזמון הפרויקט נראה קצת מוזר כי החורף מגיע, אבל זיעה תמיד יש, וכריסטמס כבר כמעט מעבר לפינה. ככה שמדובר בעונה בה גאדג'טים נמכרים היטב.

אני לא יכול שלא להזכר בפרויקט הישראלי Tempo Drop שכשל במאי השנה בגיוס הכסף באינדיגוגו. למעט העובדה שמדובר בטכנולוגיה מקומית שנכנסת מתחת לבית השחי, אין באמת קשר בין הפרויקטים. גולשי קיקסטארטר אוהבים מוצרים שלא לוקחים את עצמם יותר מידי ברצינות ועדיין משפרים את החיים אז אולי הפעם זה יתפוס.

איך אנחנו נראים בעולם

"מכונות לחימה מיומנות ביום, סופר מודל בלילה". כמעט כל פעם שצפיתי בסרטון הזה זה המשפט הזה הצליח להצחיק אותי. זה נותן קצת תחושה של מועדות עצמית לסרטון הפרויקט MTKL - ליצירת לוח שנה סקסי בהשתתפות חיילות בצה"ל (אני מניח שדובר צה"ל אישר את ההשתתפות שלהן כן?) כי למרות המעטפת הפארודית המוצלחת של סרטון אקשן מהאייטיז, הרושם שלי ממסרי הקמפיין הוא שמדובר באוסף סקסיסטי של קלישאות פטריוטיות, שכרגיל מפספסות את איך שתופסים אותנו בעולם ואיך שאנחנו תופסים את עצמנו, ומי צריך היום לוח שנה בכלל, ושבחיים הם לא ישיגו את הסכום הנדרש ושהייתי שמח שיהיה לי אחד כזה על הקיר.

לוח השנה אמור להיות יריית הפתיחה למותג אופנה MTKL (זה כמו האותיות של סיירת מטכ"ל באנגלית) בתחילת 2015. סך הכל, לא רעיון רע לבדוק את השטח במימון המון לפני שממשיכים עם מה שנשמע כמו השקעה כספית גדולה יותר.

אני לא בקיא בשיטות גיוס הכספים צה"ל בעולם היום, אבל זו בטח לא הפעם הראשונה שמשווקים את ישראל בעולם עם בחורות יפות ונשק, אז למה לא הפעם.

יעד של 30 אלף דולר, חמישים יום הייתם שם. זוז.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

איך אנחנו נשמעים בעולם

התחלתי עם מסר של שלום ואסיים איתו: דיויד ברוזה הוא אחד האמנים הישראלים המוכרים בעולם ופורץ דרך בתחום אתרי המימון כאשר הצליח כבר ב-2011 לגייס מעל 60 אלף דולר למימון יצירת אלבום דרך קיקסטארטר. כבוד.

השנה הוא מנסה את מזלו שוב באינדיגוגו ומנסה לאסוף 50 אלף דולר לעריכה והפצת סרט המתעד את הקלטת אלבומו האחרון East Jerusalem/West Jerusalem, אשר הוקלט בירושלים בשכונת שיח' ג'ראח'. משתתפים בו מוזיקאים ישראלים ופלסטינים, בהם ראפרים, להקת ילדים משותפות ועוד והוא ומכיל שירים חדשים לצד קאברים של אמנים מוכרים. חלק מהקאברים נבחרו או בגלל המסר או בגלל שהם של מוזיקאים שלא מוכנים להגיע לישראל.

בינתיים נראה שהקסם לא חוזר על עצמו והפרויקט שיסתיים ב-18 באוקטובר עוד רחוק מהיעד. ברוזה מעיד בעמוד הפרויקט שהוא תמיד עבד רחוק מפוליטיקאים אבל שר שירי השלום והמסר הזה מתיישב יפה עם הפנייה אל הקהל.

עוד על אתרי מימון בוואלה TECH:
ראיון עם הישראלי הכי מצליח בקיקסטארטר
סיפורו של הפרויקט שיעקוב אחרי חברי הכנסת בשבילנו
הפרויקט שהכניס את קיקסטארטר למיינסטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully