וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות Apple Pay הגיע

21.10.2014 / 10:36

מיקרוסופט מתכננת להשיק שעון חכם, One Plus One במכירה יוצאת דופן ושירות התשלומים של אפל הגיע בעידכון האחרון. חדשות הטק

צילום מסך

מיקרוסופט מתכננת להוציא שעון. בשבוע שעבר דווח שחברת מיקרוסופט שיחררה אפליקציה ייחודית לשעונים החכמים עם מערכת ה-Android Wear המאפשרת לכתוב אותיות עם האצבע כתחליף למקלדת. לפי סוכנות הידיעות רויטרס נראה שמיקרוסופט בדקה את האפליקציה שלה על שעונים חכמים אחרים, בתור מהלך מקדים לפני הוצאת שעון בעצמה.

השעון החדש, שאמור להגיע "בשבועות הקרובים", יתמוך במערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. שוק השעונים החכמים הפועלים על שתי המערכות נשלט ברובו על ידי סדרת שעוני ה-Pebble.

השעון ינטר את פעילות הלב באופן פסיבי ויכיל בטרייה שתספיק למשך יומיים ואף יותר מכך בשימוש רגיל. השעון אמור לצאת לקראת עונת החגים, וטרם נמסרו פרטים נוספים על מועד השקתו.

אפל משחררת את Apple Pay

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ק-אצינג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בערב שיחררה אפל את העדכון החדש למערכת ההפעלה iOS 8.1. העדכון כולל את שירות התשלומים Apple Pay, המאפשר למכשירי האייפון 6 וה-6 פלוס ליהנות ממנו כבר עכשיו. מכשירים ישנים יותר יהנו ממנו בשילוב עם ה-Apple Watch שיצא בינואר. במקביל לעדכון, הותקנו ותודרכו עשרות בתי עסק הפועלים עם המסופים החדשים המאפשרים תשלום באמצעות שבב ה-NFC המותקן באייפונים החדשים.

שינויים נוספים שמכיל העדכון מאפשרים את החזרת "סרט הצילום", הרחבת אפשרות ה-Continuity לשירות ה-SMS למכשירי האייפד ולמק (כך שאפשר לענות כעת ל-SMS גם ממכשירים ללא סים), שיפורים ל-HealthKit, תיקוני באגים ועוד. העידכון מביא עימו אופציה חדשה הנמצאת בבטא, המאפשרת לשמור את כל התמונות שעל המכשיר בענן, פיצ'ר המאפשר גישה אליהם גם ממכשירים אחרים על אותו Apple ID. העדכון זמין כעת לכל המכשירים התומכים בגרסה 8 וניתן לעדכן דרך האוויר או באמצעות תוכנת האייטונס.

עוד באותו נושא

מירוץ שעונים: איך השעון החכם של אפל עומד מול התחרות?

לכתבה המלאה

ממשלת סין מחטטת בענן של אפל

האקר. ShutterStock
הוא האקר כי הוא לובש קפוצ'ון ליד מחשב/ShutterStock

ממשלת סין אוספת את פרטי ה-Apple ID של אזרחיה באמצעות התקפת "אדם באמצע" (MITM). לפי דיווחים מהאתר greatfire.org, ממשלת סין משתמשת בחומת האש שהתקינה הממשלה בכדי לבצע "פישינג" לאזרחיה. לפי הדיווח, ממשלת סין הקימה אתר זהה כמעט לאתר iCloud.com של אפל. אזרחי סין מגיעים לאתר המזויף במקום לאתר הרשמי של אפל, מזינים את פרטי ה-Apple ID -וכך הפרטים מתווספים למאגר של הממשלה. הדבר מתאפשר באמצעות "האזנה" למקומות אליו גולשים האזרחים שגולשים על חומת האש הסינית וכאשר נמצא ניסיון להגיע לאתר של אפל, מופיע במקומו האתר הפיקטיבי שנועד לאסוף את המידע.

נעילה מרחוק לאנדרואיד לוליפופ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקסוס 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם השקת Lollipop, גוגל תאפשר לנעול ולמחוק את הטלפון מרחוק במקרה של גניבה - בערך. הרעיון הוא להגן על המידע במכשיר גם כאשר הוא נלקח. פיצ'ר נוסף שקיים בגרסת Lollipop החדשה הוא האופציה למחוק ולנעול את המכשיר מרחוק.

הבעיה עם הפיצ'ר היא שצריך להפעיל אותו כדי שהוא יעבוד והוא לא מובנה כמו למשל באייפונים החדשים, כך מדווח המגזין פורבס. בעיה נוספת תתרחש כאשר גונבים את המכשיר כשהוא דלוק, שכן האפשרות לנעילה ומחיקה נכנסת לפעולה רק כאשר המכשיר נעול. אפל הציגה פיצ'ר דומה עם הצגת מערכת iOS 7 באמצעות שירות Find My iPhone, כאשר כדי לכבות את האופציה למחיקה מרחוק נדרשת הסיסמא ולאחר איפוס האייפון נדרש גם ה-Apple ID של המשתמש.

ניתן לקוות שגוגל תכניס את הפיצ'ר באופן מובנה למכשירה החדשים כך שההגנה תהיה מלאה יותר, אך יאמר לזכותה שהיא בהחלט מנסה למנוע גניבות גם היום.

One Plus One מוכן להפצה רחבה יותר?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
One Plus One לשעה אחת בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכשיר One Plus One, זכה בעולם לשבחים רבים עקב החומרה החזקה שלו ביחס למחיר הזול, אך בו בזמן גם לביקורת בעקבות הדרך שבה ניתן לרכוש אותו - באמצעות הזמנה בלבד. כעת יהיה ניתן לרכוש אותו בדרך קלה יותר, אך באופן מוגבל.

מכשיר ה-One Plus One מגיע עם מעבד Snapdragon 801 בעל 4 ליבות של Qualcomm, מסך 5.5 אינץ' בעל 401 PPI, זיכרון RAM בעל 3 ג'יגה-בייט ואפשרות זיכרון פנימי עם 16 או 64 ג'יגה-בייט במחיר של 300-350 דולרים תלוי בנפח. אך הקאץ' הוא שניתן לקנות איתו רק עם הזמנות מיוחדות אותם ניתן להשיג ברחבי האינטרנט או לקנות אותם, כעת החברה פירסמה באתר הרישמי שלה שבתאריך ה-27 לאוקטובר, בשעה 18:00 שעון ישראל, תיפתח האפשרות להזמין את המכשיר למשך שעה אחת בלבד לכולם. ניתן כבר עכשיו להיכנס לעמוד ההזמנה ולהכין אותה בעמוד הבא.

שימו לב, כי ישראל אינה נמצאת בין המדינות אליה שולחים את המכשיר ויש להשתמש בשירות משלוחים או לשלוח את המכשיר לכתובת בחו"ל בכדי להשיגו. באתר החברה מדגישים שנכון לרגע זה הם לא מוותרים על האופציה לרכוש את המכשיר באמצעות הזמנה, ואף רומזים שהיא אופציה עדיפה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully