וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: סמסונג גלקסי Tab S

24.10.2014 / 14:16

טאבלט הדגל של סמסונג מציע מסך מצויין, תזרים מזומנים גבוה ותקופת הסתגלות. בשילוב השלושה הוא ממש מצויין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמסונג גלקסי טאב S/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו הפעם השלישית שוואלה! TECH כותבים על הטאבלט של סמסונג ה-Tab S. הפעם הראשונה הייתה ממש מהשטח ביום השקתו בניו יורק, ביוני השנה. שם על הבמה, קראו לו: "הטאבלט הטוב ביותר שיצרנו". משפט הלקוח הישר מספר ההדרכה למסיבת עיתונאים של מוצר טכנולוגי לשנת 2014.
הפעם השניה, הייתה חודשיים אחר כך בעת השקת המכשיר בישראל.

בזמן שחלף המחיר השתנה מ-499$ בניו יורק ל-2,599 ש"ח בארץ. פער שעומד על סביבות 750 שקל. נכון, זה לא מילקי וטאבלטים לא מיוצרים בישראל אבל זה מבאס. עם זאת, המסר בין שני הסיקורים לא התחלף: זהו טאבלט שנראה מצויין ויש לו מסך חבל על הזמן: SUPER AMOLED, ניגודיות צבעים טובה מאד ורזולוציית 2560X1660. זה גם הרושם שלי מחודש עם הטאב S: המסך מצויין.

אם כי משהו במסך הזה גם מרגיש קשיח מידי, כמו זכוכית משוריינת של רכב. זה הופך את המגע לקצת פחות אישי. אל תזלזלו ב"תחושת האישי" במגע בטאבלטים, מחקרים מראים למשל שרכישת בגדים דרך הרשת במסכי מגע יעילה מאד הרבה בזכות היכולת "לגעת" באצבעות במוצרים. מצד שני הקשיחות מייצרת חלון ראווה של כח עבור המכשיר, שהוא לכשעצמו חזק ופועל מהר.

עוד בקטנה על המסך: רואים סבבה באור יום והוא מייצר קצת השתקפויות. את כיסוי המסך שהגיע איתו לא אהבתי: הקליפסים אמנם מוטמעים יפה בחלק האחורי של המכשיר, אבל לא אלגנטים וחצי מהפעמים שפתחתי אותו כפתור הבית היה כלפי מעלה. אבל אני לא עושה מזה עניין וטוב שיש משהו שישמור על המכשיר.

למי הוא מתאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמת 8 מגה פיקסל עם פלאש וכיסוי שמזכיר את ה-S5/מערכת וואלה!, צילום מסך

אני בדקתי את גרסת ה-10.5 אינץ' (טאב S מגיע גם ב-8.4 אינץ' ובמחיר נמוך יותר). ובכן, מסך מדהים או לא מסך מדהים הוא בעיקר שימש לצפייה חוזרת ונשנית של תותית ביוטיוב. (ספציפית הפרק: מי החליף את הצבעים) ועל כן המסקנה הראשונה מהשימוש היא שמדובר בטאבלט לכל המשפחה. אבל לא כזה שכל המשפחה נאספת סביבו, אלא כזה שבנוי כדי להתאים את עצמו לכל משתמש.

זו תכונה שבעייני מאד מאפיינת מכשירי אנדרואיד: הכל ניתן לשינוי והתאמה. השאלה היא רק אם יש את העצבים לבצע את ההתאמות. לדוגמא: הטאבלט הגיע כשעל הדסקטופ שלו כבר מוצגים כל מיני דברים כמו שעה, תאריך, מיקום, לוח שנה וידיעות חדשות מאפליקצייה שהותקנה עליו. למען ההגינות אציין שיתכן שהמקור של חלק הוא בשימוש של סוקרים אחרים לפני, אבל חלק הם בילט אין ולך תלמד לבד איך מסירים אותם. (לחיצה ארוכה על המסך וגרירה לפח מחזור או דרך ההגדרות עבור האחרים).

זה עוד יחסית מתקבל על הדעת, אבל פיצ'ר כמו סריקת טביעות אצבע למשל שיובא מהגלקסי S5, חבוי בתחתית הגדרות המכשיר. הסריקה עצמה עובדת מצויין והיא משמעותית בכל הנוגע להתאמה. לדוגמא, עם תחילת העבודה על הטאב S ויצירת החשבון ישנה אפשרות לחבר את חשבון לדרופבוקס. לצערי לא זכיתי בעוד שטח אחסון כתוצאה מכך אבל מהרגע הזה כל תמונה שצילמתי במצלמה (8 מגה פיקסל, תוצאות סבירות. יש פלאש) נשמרה בדרופבוקס. הבעיה היא שכניסה לגלריה כדי לראות תמונה שצולמה מאפשרת גם גישה מהירה לדרופבוקס. זה אחלה לשימוש אישי, אבל אם צילמתם מישהו והוא רוצה לראות את התמונה ואתם נונתים לו את המכשיר ליד הוא פחות או יותר במרחק החלקת אצבע קלה מגישה לקבצים האישיים שלכם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

דרישת שלום מהמתחרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקת אצבע ופיצ'רים נוספים מעולים אבל נסתרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוצרי צריכה משקיעים המון מאמצים ללמוד את הרגלי הצרכן ואי אפשר להתחשב בכולם. בתחילת החודש ראיינתי את דיליפ בהאטיה, איש רהוט וחד, סגן נשיא לעיצוב ושיווק של לנובו. הוא ביקש לשמוע פידבק (לגמרי מתוך נימוס אגב, מה אכפת לו מה אני חושב) לגבי המכשירים שהם השיקו בערב הקודם: טאבלטים ששמים הרבה דגש על למידת המשתמש (לחלוטין מתחרים של הטאב S) ולצידם לפטופ מוצלח. אמרתי לו שבתור שמאלי אני נוטה להשתמש בטאצ' פדים בלפטופ עם האצבע יותר בצד שמאל של המשטח ולא במרכז כמו אחרים, ושבמחשב עם ווינדוז 8 זה מקפיץ לפעמים את התפריט. הוא ענה שבשביל 10 אחוז מהאוכלוסיה לא משנים קו של מוצר, ושטוב שמיקרוסופט מחזירה את תפריט ההתחלה.

הנקודה שלי, אם לחזור לטאב S, היא שברגע שהבנתי שזהו מכשיר שנבנה תוך מחשבה על קהל רחב, אבל בנוי בשביל להתאים את עצמו אלי, התחלתי לאהוב אותו. כי עם כל הכבוד למסך, תותית לא משודרת בפי שניים מ-Full HD. זה גם המקום לציין שקיימת אפשרות Kids Mode להגדרת תוכן בטוח לילדים.

מי שדווקא פחות התאימה טוב היא אפליקציית פייסבוק. קצת קשה להאמין שאפליקציה כל כך פופולארית לא מתאימה את עצמה לטאבלט כזה. אפילו משהו קטן כמו תצוגת אייקון אפליקציית הפייסבוק מסנג'ר בדסקטופ, כשהמכשיר במצב אנכי, גורם לאות האחרונה לקפוץ לשורה מתחת ולשבור את המילה. נראה לא טוב.

פיצ'ר נוסף שישמח להתאים את עצמו אליכם הוא רגישות הכפתורים. הוא לא יחודי לטאב S אבל חשוב לילדים שמתחרפנים מכל לחיצה, או לשמנים כמוני ששמים את הטאבלט על הבטן והצמיג שלהם לוחץ בטעות על מנהל המשימות.

אם יש לכם גם טלפון, ואפילו טלוויזיה חכמה של סמסונג, תוכלו להנות מעוד התאמות ושימושים מוצלחים, כמו למשל סנכרון בין המכשירים. בעלי הטלוויזיה יוכלו לעשות pairing בין הטאבלט לטלוויזיה ולקבל את תכני SmartVOD באיכות גבוהה יותר על הטאבלט מבלי להעמיס על המעבד.

והפיצ'רים האלו חשובים כי הסמסונג גלקסי (הסמארטפון) פופולארי בישראל וחוויה שלמה בין מוצרים צריכה להלקח בחשבון כשבאים לקנות טאבלט. השיקול נכון גם בהקשר של המתחרים, ובראשם אפל שהשיקה את האייפד אייר 2 באמצע החודש. איך טים קוק אומר: "זה הטאבלט הטוב ביותר שיצרנו". גם הוא אגב עולה 499$ בארצות הברית, ותתפללו לשער המרה נמוך כשהוא ימכר בשקלים.

לסיכום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחרה ביוגה טאבלט 2 של לנובו ובאייפד אייר 2 של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטאב S צריך שישקיעו בו ואז הוא ידע לגמול בחזרה. הוא טאבלט מוצלח למרחקים ארוכים (כולל חיי סוללה ארוכים) ויכול להיות שהוא שווה את ההשקעה. שאלת המחיר היא חשובה וכדי לרכך את העסקה הטאבלט מוצע עם חבילת הטבות לא מאד יקרה אבל סימפטית הכוללת:

• חודשיים מתנה לשירות ה- SMART VOD המאד מוצלח של סמסונג. הזדמנות טובה לבדוק את המסך של הטאב S באיכוויות טובות יותר.
• כיסוי לטאבלט. כבר כתבתי: שימושי אך פשוט.
• ספר במתנה בכל שבועיים באפליקציית עברית. זה תלוי אם זו כוס התה שלכם. כי אמנם רואים טוב עם המסך וחווית הקריאה מוצלחת, אבל במשקל של הטאב S בגרסת ה-10.5 אינץ' לא תוכלו לקרוא נניח ביד אחד ליותר מזמן קצר.
• חודשיים מתנה בעולם הילדים מוגובי. מוגובי הם שותפים של וואלה! על כן אני מנוע מלחוות דעה על העולם הוירטואלי לילדים הכי טוב ברשת.
• גיליון במתנה במגזין הדיגיטלי של מנטה ובמגזין הדיגיטלי של בלייזר.
• חודש במתנה בשירות הספרים הקוליים של iCast להאזנה חופשית של כל הספרים בשירות. נשמע מגניב.
• מנוי לחצי שנה בשירות אחסון הענן למוסיקה MyMusicCloud המאפשר אינסוף נפח אחסון וגישה מכל מכשיר, ומנוי לחצי שנה בשירות אחסון התמונות והוידאו MyDigiPack המאפשר נפח ללא הגבלה לגיבוי וגישה מיידית אל הסרטים והתמונות מכל מכשיר.
לא יותר טוב שתתנו עוד כמה ג'יגה בדרופבוקס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully