וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Yoga 3 Pro: תענוג יקר

הלפטופ החדש של לנובו הוא שילוב מנצח של עיצוב, ביצועים ובעיקר נוחות עם המקלדת המתקפלת לטאבלט. אבל מדובר בתענוג יקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוגה 3 פרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זהו מחשב הלנובו היפה הראשון שאני רואה בחיי", אומר לי איש תוכנה בכיר ולא סנטימנטלי בעליל, כשהוא רואה לראשונה את ה-Yoga 3 Pro החדש של החברה אשר הוכרז בחודש שעבר בלונדון ויוצא כעת בישראל. הוא קצת מגזים, ארשה לעצמי לומר - גם היוגה 2 לא נראה רע בכלל. בכלל, הניסיון של לנובו להתרחק מהתדמית המשעממת של מחשבי IBM (שאת חטיבת המחשוב האישי שלה רכשה החברה הסינית ב-2005) מתחיל לשאת פירות נאים בשנים האחרונות.

דבר נוסף שהתרחש בשנים האחרונות הוא הצורך לפתוח ביקורת צרכנית על מחשב במראה שלו. הימים בהם הבדלי החומרה היו כה משמעותיים עד שאנשים נאלצו לרכוש מחשבים רק על בסיס המפרט נעלמו להם, וההחלטה הראשונית שעומדת כרגע בפני רוכש חדש היא "מק או PC". אם החלטתם להתרחק מאפל ומחשביה, נפתח בפניכם עולם עצום של דגמים כמעט זהים מבחינת המפרט, המראה והיכולת שלהם.

לא פחות חשוב מכך, רכיבי חומרה עולים פחות, ומספקים יותר תמורה למחירם מאי פעם. מפרט למחשב לצרכים "ביתיים", שלא כוללים גיימינג באיכות גבוהה מדי או עריכת וידאו, זול מספיק כדי שמרבית הדגמים יהיו טובים מספיק לצרכים האלה. וכך, אנחנו נשארים עם שלושה פרמטרים אחרים שמבדילים בין מחשב למחשב: המראה, הנוחות והבידול.

מבחוץ פנימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
800 חלקי מתכת בציר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המראה של המחשב הזה דורש קצת יותר התייחסות מ"הוא ממש יפה", והסיבה לכך היא שאחד האלמנטים היפים ביותר בו הוא גם אחד החדשניים. מחשבי יוגה נבנים כדי שתוכלו להשתמש בהם לא רק כלפטופים אלא גם כטאבלטים, על ידי הטיית המסך ב-360 מעלות על ציר אופקי, כך שהמקלדת תהיה תחתיו.

כדי לעשות זאת, נדרש ציר, שמחבר בין החלק של המסך לחלק של המקלדת, והציר הזה הוא מקור של לא מעט בעיות במחשבים מסוג זה. במקרה של היוגה 3 פרו פתרו זאת מהנדסי לנובו בצורה מעניינת - במקום ציר אחד, יותר מ-800 חלקי מתכת שיוצרים סוג של רצועה, כזו שנראית כאילו נלקחה משעון ולא ממחשב. והיא גם מעוצבת ככה.

לא צריך להכביר במילים בנושא מראה הציר - את זה תוכלו לראות בתמונות. אבל כמה מילים על השימושיות שלו: הוא נוח. ממש, ממש נוח. בין אם אתם משתמשים במחשב כשהמסך שלו מוטה ב-90 מעלות כמו לפטופ רגיל, 300 מעלות (המקלדת על השולחן, המסך מוטה אחורה) או כל זווית אחרת - הציר קשיח מספיק כדי שהמסך לא יזוז יותר מדי אך לא מקשה במיוחד על הטייה רצונית.

עוד באותו נושא

הבשורה של לנובו: טאבלט עם מקרן

לכתבה המלאה

מסך ומקלדת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מסימני ההיכר של המקלדת בשנים האחרונות: כפתורים מחייכים - עיקול כלפי מעלה בחלק התחתון של כל מקש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם כבר מזכירים את המסך - מדובר באחד הטובים ביותר בשוק כיום. הרזולוציה המרשימה 3,200x1,800 (מסך בגודל 13.3 אינץ') בהירות גבוהה והצגת צבעים נאמנה גורמים לו להיות שמיש כמעט בכל סוג של תאורה - מלאכותית או טבעית. הטקסט נראה חד, וקשה עד בלתי אפשרי להבחין בפיקסלים.

מי שתוקע פה את העסק היא מיקרוסופט, עם התמיכה הבעייתית - וזה בלשון המעטה - של היישומים שלה במסכי רזולוציה גבוהה כל כך. ממשק של חלונות 8 אמנם יכול להתמודד איתה, אבל אפליקציות רבות לא. במידה מסוימת קצת חבל שמדובר במסך מגע, שמתלכלך מטביעות האצבע שלכם, אבל האלטרנטיבה - שימוש בחלונות 8 עם עכבר ומקלדת בלבד, אינה טובה יותר.

שכבת המגע במסך, אגב, טובה מאוד. וכך גם מקלדת, עם מרחק תנועה סביר של מקשים ופידבק מספיק מדויק כדי לא ללחוץ עליהם חזק מדי. עוד נקודה לזכותה של לנובו היא משטח המגע, ששופר מהדגם הקודם ובאופן כללי מתחיל לפזול אל עבר משטח המגע במחשבי אפל. הוא עדיין לא שם, אף יצרן לא הצליח עדיין לחקות את המקבוק במובן הזה, אבל ניכר שיפור, ואם אתם לא משתמשי מק, כנראה שלא תחשבו כי זהו אינו פתרון אופטימלי.

ביצועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דק יותר ממקבוק אייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לביצועים, אין ברירה אלא להיכנס מעט לצד הטכני של העניינים. זהו אחד הלפטופים הראשונים בשוק עם מעבד מהדור החדש של אינטל. השם שלו - או, יותר נכון, של ערכת השבבים שכוללת את המעבד, כרטיס המסך ובקרים נוספים - היא M70. ההקבלה, של אינטל לפחות, היא למעבדי Core i5 מהדור הקודם, אבל באריזה קטנה יותר, בלי צורך במאוורר ומה שחשוב לא פחות, תוך שימוש בהרבה פחות חשמל.

זה אומר, על הנייר, ביצועים טובים מאוד לצרכן הממוצע בלי יותר מדי חום או רעש. ואכן, אין כאן רעש, ואין חום, אבל המחשב אינו מביא בשורה בתחום חיי סוללה. אולי זו ההחלטה של מעצביו ללכת על עובי מזערי (שאינו מאפשר סוללה גדולה במיוחד), אבל תוכלו להוציא בממנו בערך 7-8 שעות בשימוש מאומץ קלות. זה לא משתווה ל-12-13 שעות בחיות עבודה מבית אפל ויצרנים נוספים. אבל אם כבר משווים אותו למקבוק אייר כל הזמן, שווה לציין שהוא דק יותר (12.8 מ"מ) וקל יותר (1.19 ק"ג) ממקבוק אייר עם מסך בגודל דומה.

ועוד מלה על הביצועים - בדרך כלל, יישומים אותם יצרניות מחשבים משלבות מעל שכבת מערכת ההפעלה לא שווים הרבה. במקרה של היוגה 3 פרו, אחד היישומים דווקא שימושי. תוכנה הנקראת Harmony יודעת לזהות באיזה מצב המחשב שלכם, ומציעה גישה נוחה לרשימה של אפליקציות שתגדירו בעצמכם עבור המצב הזה. לא רעיון רע, ועובד מצוין. גם אפליקציית המתכונים עובדת מצוין, אבל היא לא באמת שווה אזכור מעבר לזה.

לסיכום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצב האוהל, אחד מ-4 מצבי שימוש לאורך הציר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנקודה הכואבת ביותר ביוגה 3 פרו היא המחיר. הוא לא מחשב זול: 7,490 שקל, ואתם משלמים לאו דווקא על ביצועים בתחום החישוב כי אם על איכות בניה והיופי. בתקופה בה כל כך הרבה מחשבים הם קודם כל אביזרי אופנה, זוהי איננה הצעה גרועה, אבל היא לא לכולם.

מפרט

מעבד: Core M-70 של אינטל
משקל: 1.19 ק"ג
עובי: 12.8 מ"מ
מסך מגע: 13.3 אינץ'. גורילה גלאס עם תצוגת QHD+ ברזולוציה של 3200x1800 פיקסלים.
סוללה: של עד 9 שעות
כונן אחסון SSD בנפח של עד 512 GB
מערכת הפעלה: ווינדוז 8.1
WiFi: תקן 802.11ac
זמין בשלושה צבעים: כתום (חידוש מרענן) כסף וזהב שמפניה

  • עוד באותו נושא:
  • לנובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully