וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפון הלגו של גוגל יוצא לדרך

30.10.2014 / 9:24

תכירו את פרויקט ARA, המאפשר לפרק ולהרכיב חתיכות תוך שמירה על הסביבה

צילום מסך

המהנדסים מאחורי פרויקט ARA, שעיקרו שילדת טלפון המאפשרת ללקוחות לבחור איזה חומרה תשב עליו, נחשפים בסרטון חדש. מדובר בפרויקט מיוחד של צוות ה- Advanced Technology and Projects group של גוגל, או ATAP בקיצור. הפרויקט הוא לא רעיון של גוגל, אלא של המעצב ההולנדי דייב האקינס שנקרא Phonebloks.

הפסולת האלקטרונית גדלה בכל שנה ומכילה חומרים לא מתכלים. הרעיון של ARA נועד לצמצם את הפסולת המצטברת בכל פעם שמכשיר סלולרי ישן נזרק לפח. האקינס הציג רעיון חדשני, לפיו הלקוח משדרג רכיבים ספציפיים במכשיר שלו במקום לקנות מכשיר חדש. גוגל לקחה על עצמה להפוך את הרעיון למציאות: ההנחה הבסיסית היא שהצרכנים המשדרגים למכשיר חדש, משדרגים אותו לרוב בגלל רכיב אחד או שניים, והפרויקט נותן להם את האופציה לשדרג רק את הרכיב הספציפי שהם רוצים - ולחסוך בפסולת אלקטרונית, וגם בכסף. תחשבו שאתם משדרגים לגלקסי או לאייפון החדש רק כי יש לו מעבד ומצלמה יותר טובים, אז ב-ARA אפשר פשוט לשדרג את המעבד או המצלמה.

פרויקטARA. יוטיוב, צילום מסך
האמת הוא גם נראה לא רע/צילום מסך, יוטיוב

בסרטון שלמעלה מופיע אחד מקבלני המשנה של הפרויקט, חברה קטנה בשם NK Labs המתמחה בפתרונות יצירתיים לבעיות מורכבות באלקטרוניקה. החברה עובדת על השבבים עצמם, או יותר נכון על יצירת השלד של הפרויקט. במכשירים של היום, כמו האייפון והגלקסי, כל הרכיבים פרט לסוללה ועוד כמה חלקים יושבים על לוח האם של המכשיר, ויש הרבה בעיות בהפרדתם.

המכשיר שמוצג בסרטון מכונה Spiral 1, והוא מציג רכיבים ניתקים של סוללה, תצוגת מסך, ספיקר ועוד. בניגוד לסרטון הקונספט שיצר דייב, אין פה רכיב נפרד למעבד ולמסך, שזה אומר אולי שהדגם הראשוני לא ייתן גישה לשדרוגם. באחד הפריימים בסרטון רואים מעבד של Texas Instruments שאולי ישתמשו בו לאבטיפוס העובד (מריץ את המערכת של אנדרואיד) שמוצג בסרטון.

הצוות מבטיח שהדגם הבא Spiral 2 שמיוצר על ידי טושיבה ייתן למפתחים יותר גישה לפונקציונליות של המכשיר. גוגל עורכת כנס מפתחים מיוחד ל-Ara בתחילת שנה הבאה ב-14 לינואר.בכנס עצמו, כמו שנאמר בעמוד הגוגל פלוס הרשמי של ATAP ינתן דגש על ערכת המפתחים, ה- Module Developers Kit או MDK, בו יוסבר למפתחים איך הם יוכלו לעזור להניף את הפרויקט קדימה ולהתקדם לחזון של חנות "אפסטור" לחומרה.

עוד מוקדם לדעת מה ייצא מכל הסיפור הזה, וכמה התנגדות תהיה מצד היצרניות הגדולות שסביר להניח שירצו שנקנה מכשיר חדש כל שנה. יהיה מעניין להמשיך לעקוב.

עוד באותו נושא

הפסולת האלקטרונית מאיימת להציף את העולם

לכתבה המלאה
פרויקטARA. יוטיוב, צילום מסך
פרויקטARA/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully