וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גולדשטיין חי במציאות רבודה

6.11.2014 / 11:46

פליט "האח הגדול" האהוב ואקס מפלגת "כלכלה" עומד להשיק את הקמפיין שיכניס את גוגל, סוני וסמסונג לתוך כובע מצחייה של מציאות רבודה. תכירו את ה"אשקלון וייזר". מה ששמעתם

אתר רשמי

אוקולוס ריפט, קסדת המציאות המדומה שנרכשה על ידי פייסבוק במרץ השנה, היא אחד הפרויקטים המוצלחים בתולדות קיקסטארטר. הקסדה גייסה 2 מיליון דולר, ואחריה הופיעו מוצרים דומים של חברות ענק כמו סמסונג גיר VR, גוגל cardboard ופרויקט מורפיוס של סוני - כולם לוקחים חלק בטרנד של מציאות מדומה.

מי ששואף להתחרות איתם בתחום הוא היזם ופליט הריאלטי (מפלגת כלכלה ו"האח הגדול"), בני גולדשטיין. גולדשטיין הקים אתר שסופר את הדקות לאחור עד השקת קמפיין קיקסטארטר להמצאה החדשה שלו: כובע מציאות רבודה במחיר אטרקטיבי, עם שם שגרם לי לצחוק 5 דקות רצוף: אשקלון ווייזר (Ashkelon Visor).

וגולדשטיין יודע שאנחנו אוהבים לצחוק: בתור מי שכבר המציא בעבר את מכנסי הגרבוץ, וקידם את המפלגה שלו עם סרטון תעמולה מוזר בכיכובם של ארטיקים, לא חושש להשתמש בסלביותו ובחוש ההומור שלו כדי לקדם פרויקטים. גוגל, סוני, סמסונג - פנו מקום למתחרה החדש שלכם.

"אשקלון נשמעת כמו מוצר טכנולוגי מתקדם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה כמו אילוסטרציה מתקדמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אהלן בני. לפני הכול: מה זה לעזאזל השם הזה אשקלון וייזר?

"אשקלון היא עיר המולדת שלי, אני נאמן לה מאוד. בעבר רצתי לראשות העיר באשקלון, ואולי בעתיד עוד אהיה ראש העיר. המילה אשקלון, כשאומרים אותה במבטא אמריקאי, נשמעת כמו מוצר טכנלוגי מתקדם, ואני רוצה לשים את העיר אשקלון על המפה כך שכולם ידעו עליה ועל החופים המקסימים שלה".

אתה מוכר בעיקר מ"האח הגדול", אבל היית מעורב ביוזמות קודמות. מה הייתה מידת ההצלחה שם ומה לדעתך המפתח להצלחה עכשיו?

"בשביל להצליח צריך להיכשל! ואני יכול להגיד עם חיוך שנכשלתי לא פעם אחת. בעבר הייתי פזיז ורץ קדימה בלי לחשוב פעמיים, וזו הייתה הטעות שלי. תמיד הייתי יצירתי ואוהב להמציא פטנטים, ומי שמכיר אותי מהתוכנית האח הגדול יוכל להגיד לך זאת. הפרסום שלי באח הגדול עזר לי להיכנס לדלת של המשקיעים, אבל אחרי זה עלי להוכיח את עצמי עם מוצר שהוא ישים ושיוכל להימכר סביב העולם".

"האם המוצר ישים" היא שאלת המפתח בהצלחה של הקמפיין, כי לא רק המילה "אשקלון" נשמעת כמו מוצר טכנולוגי מתקדם, המוצר עצמו נראה כאתגר טכנולוגי גדול. לא במקרה קסדות מציאות הן עסק של חברות ענק.

המוצר של גולדשטיין מציע פתרון פשוט יחסית: כובע שעליו מתקינים מכשיר סמארטפון (לפי האתר, הכובע מתאים לכל סוגי המכשירים) כשמסך קטן המחובר לזרוע מקרין מהמכשיר על מנת ליצר מציאות רבודה. מציאות רבודה מתייחסת על פי רוב גם לאינטראקטיביות עם הסביבה, והאשקלון וייזור נראה כרגע יותר כמו מסך שמציג מידע נוסף מול העיניים ומאפשר קראית מיילים, הודעותו כו', בסגנון גוגל גלאס. לפי האתר של גולדשטיין צפויה להיות אפשרות להשתמש במגע, בהפעלה קולית, במחוות ראש או בניווט וירטואלי.

"לגוגל אין את הפטנט שיש לנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולדשטיין והאשקלון וייזר בחוף, ראש העיר הבא של אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיתוח תוכנה להפעלה קולית, אף על פי שקיימות כבר כמה בשוק, נשמע רעיון מגניב אבל גם גבולי (בלשון המעטה) עבור אפליקציה ייעודית, איך תתמודדו עם האתגר הזה?

"פקודות קוליות בכל המכשירים הטכנלוגיים לא הצליחו בעולם, נקודה! אנחנו מודעים לזה, ולכן אנחנו בשיתוף פעולה עם חברה שמציעה טבעת שיכולה לתקשר על ידי בלוטות' עם הנייד בזמן שהוא במצחייה לשלל פקודות".

למה קיקסטארטר?

"קיקסטארטר הוא הדרך העכשווית לעלות מוצרים חדשים למודעות, ודרכו יוכלו יזמים כמוני לגייס את הסכום הכסף הנדרש בשביל הצלחת המיזם. הרבה אנשים טועים בדעה שלהם אם הם חושבים שאפשר לעלות מוצר לאתר הזה, ואז למחרת מיליון איש ידעו עליו ויהיה הצלחה גדולה. כל הפרויקטים המוצלחים שהיו באתר הזה היו בגלל שהיזם קידם את המוצר שלו במדיה בעולם כמה חודשים לפני כן, והעלה את המודעות שלו לקהל שלו. בשביל לשכנע בנאדם שיקנה את המוצר שלך הוא צריך לראות את זה מופיע בחדשות ובאינטרנט כמה וכמה פעמים לפני שהוא יתן את הכרטיס אשראי שלו לקנות אותו".

מה הסכום שתנסה לגייס?

"הקונה לא מודע לזה, אבל הרבה משאבים צריכים להכנס בהכנת האפלקציה לווייזר. מדובר בכמה מאות אלפי שקלים, הצוות שלנו כבר התחיל בבניה שלו וזה לא דבר פשוט לייצר אפליקציה שהולכת להתחרות עם האפליקציה של גוגל גלאס. בנוסף, עלויות הייצור גבוהות גם כן".

עוד באותו נושא

גוגל משקיעה במציאות מדומה: 542 מליון דולר לחברה המתמחה בתחום

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולדשטיין עם מה שהוא מכנה "האבטיפוס של האשקלון וייזר הראשון", מלגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקמפיין, שיעלה לקיקסארטר ב-1 בינואר 2015, אמור להציע כבר רכישה של המוצר עצמו שנמצא כרגע בשלב האבטיפוס. המחיר: 20 דולר בקירוב, זול משמעותית מהמוצרים האחרים בשוק, עם אפשרויות לצבעים נוספים וגרסה הנטענת באופן סולארי.

"לא קיים לנו מתחרה בשוק", טוען גולדשטיין, "יש לגוגל 39 חברות שעומדות לצאת לשוק בשנה הבאה עם טכנלוגיית המסך העילי והמציאות הרבודה, ואף אחת מהם לא משתמשת ברעיון הפטנט הייחודי שלנו. דרך אגב הגשנו פטנט עולמי שעלה לנו 35,000 שקל, על העדשה הקעורה החכמה שלנו".

גולדשטיין משוכנע שהפעם הסטארט אפ שלו הולך להפציץ, ושהוא מגיע במקום הנכון בזמן הנכון. "בשנה הבאה יהיה פיצוץ טכנלוגי מהסוג של המסכים האלו", הוא אומר, "אני גאה להגיד שאנחנו נכנסים לתחום הזה בגדול, ונהיה בין החברות המצליחות ביותר בגלל המחיר והחוויה שניתן. אם יש אנשים שמעוניינים עדיין להיכנס בהשקעה, זה אפשרי לפני שהמוצר פורץ דרך לעולם. יש מקום להרוויח יפה והם מוזמנים לפנות אליי".

בני גולדשטיין משיק את אשקלון וייזר. http://www.ashkelon-visor.com/, אתר רשמי
גרסת הקסדה לרוכבי אופניים/אתר רשמי, http://www.ashkelon-visor.com/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully