וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אמזון רוצה סירי

9.11.2014 / 12:57

אמזון מציגה את אלקסה - עוזרת אישית שתדע לבחור לכם מוזיקה ולתת מידע מתוך ויקיפדיה. וכרגיל, תצטרכו הזמנה מיוחדת כדי לקבל אותה. וגם: מיקרוסופט אופיס חינם למחזיקי iOS

צילום מסך

אחרי קורטנה של מיקרוסופט ו-Google Now של גוגל, נראה שכל חברה מחפשת שיהיה לה ייצוג בתחום ה"עוזרות האישיות". עכשיו הגיע תורה של אמזון.

אמזון הציגה את Echo, הרמקול בלוטות' הראשון שהוא גם עוזרת אישית בשם אלקסה. כמו סירי ו-Google Now, גם לאלקסה יש מילת מפתח שמפעילה אותה: "אלקסה". אמזון מבטיחים שאלקסה תשמע אותנו בכל מקום בחדר, בזכות טכנולוגיית FAR-FIELD VOICE RECOGNITION, המשתמשת ב-7 מיקרופונים וטכנולוגיית ביטול רעשים, כך שלא נצטרך לצעוק.

אלקסה יודעת לענות על שאלות כמו: מה השעה? איזה יום היום? אך כיוון שהיא מחוברת כל הזמן לענן של אמזון, היא יכולה לענות על שאלות מהאינטרנט, מוויקיפידה וגם שאלות על מזג האוויר.

בתחום ההאזנה למוזיקה, Echo נעזר בשירותים של אמזון או שירותי צד שלישי כמו רדיו TuneIn. תוכלו לומר: "אלקסה, תשמיעי לי מוזיקת רוק" ואלקסה כבר תדע באיזה שירות לבחור. ניתן לכוון איתה שעון, להוסיף מצרכים לרשימת קניות (באפליקציה נפרדת), להשמיע מוזיקה מהסמארטפון (דרך בלוטות') ועוד.

רמקול ה-Echo נראה כמו פחית מאורכת בגובה של 24 ס"מ ובקוטר של 8.5 ס"מ. כיוון שאלקסה תמיד מחוברת לענן, היא מקבלת את העדכונים שלה ממנו ועתידה להשתכלל בעתיד. אלקסה מצטרפת לשאר השירותים שעובדים עם הזמנה בלבד, כמו Inbox של גוגל, ומי שישיג הזמנה יוכל לרכוש את העוזרת האישית/רמקול בלוטות' ב-199 דולר. משתמשי שירות אמזון פריים יוכלו לרכוש את אלקסה לזמן מוגבל ב-99 דולר בלבד.

הרמקול של אמזון. יוטיוב, צילום מסך
הרמקול של אמזון/צילום מסך, יוטיוב

מיקרוסופט אופיס - חינם ב-iOS

לאחר יריבות לא קלה בין מיקרוסופט ואפל, הבינה הראשונה שבמקום להילחם - עדיף לה להצטרף. אחרי שדווח בשבוע שעבר שההסכם של מיקרוסופט עם דרופבוקס יעזור בעיקר לבעלי האייפד. כעת מיקרוסופט משחררת את שירותי האופיס שלה בחינם ל-iOS - ואף משדרגת את יישומי האופיס לאייפד שיתמכו בצורה מלאה גם באייפון. עד עכשיו בעלי האייפד שרצו להשתמש בשירותיה של מיקרוסופט היו צריכים להיות מנויים לשירות ה-Office 365 שעולים כיום 6.99 SUKR לחודש, אך מהיום מיקרוסופט מאפשרת לכל בעלי מכשירי ה-iOS ליצור, לערוך ולקרוא מסמכים בחינם מכל מכשיר שהוא.

בבלוג הרשמי של מיקרוסופט דווח כי למרות שהאפליקציה כבר הורדה יותר מ-40 מיליון פעם לאייפד, מיקרוסופט מבינה שמשתמשים רוצים עוד, לכן היא מאפשר מהיום גם לאנשים שאינם משלמים להשתמש ביישומי אופיס הכוללים: Word, PowerPoint ו-Excel בחינם. מי שרוצה גישה לענן כלשהו, יכול להשתמש בדרופבוקס שמאפשרים נפח התחלתי של 2 ג'יגה-בייט או בשירות ה-OneDrive של מיקרוסופט שמאפשרים נפח של 15 ג'יגה-בייט, אך כמו שדווח - משתמשי ה-Office 365 יזכו לנפח לא מוגבל למסמכים שלהם תמורת תשלום של 6.99 דולר לחודש בלבד.

עם העדכונים החדשים מיקרוסופט משווה את מה שיש לגוגל להציע עם ה-Google Drive כולל נפח התחלתי של 15 ג'יגה-בייט ועוד גישה למינימום של 2 ג'יגה-בייט ביחד עם דרופבוקס. כאשר אפל מציעה רק 5 ג'יגה-בייט נפח חינמי התחלתי זה מציב אותה בעמדת נחיתות כרגע מול שתי השחקניות הגדולות. מי שנשאר כרגע קצת בצד הם הטאבלטים של אנדרואיד, איך מיקרוסופט מאפשרת כבר עכשיו להירשם לקבלת גרסת הדגמה לאופיס לטאבלטים ומבטיחה להתחיל לשחרר אותם בתחילת דצמבר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מכשיר אייפד חדש לאחר השקתו, אוקטובר 2014. רויטרס
האייפד החדש/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully