וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים עשור לדפדפן פיירפוקס עם פיצ'רים חדשים

11.11.2014 / 17:53

וגם: חידושים באינסטגרם, מלחמה בין גוגל לאמזון - ולמה צריך לאפשר פריצות לסמארטפונים וטאבלטים? חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדפדפן המוכר של חברת מוזילה, שב-2011 קיבל גרסה גם לאנדרואיד, חוגג 10 שנות קיום - וכולם נהנים.

קשה להיזכר איך נראה השוק לפני 10 שנים, עם שליטה כמעט מוחלטת של הדפדפן של מיקרוסופט שכבר שכחנו ממנו - אינטרנט אקספלורר 6. הדפדפן של אפל היה רק בחיתוליו וגוגל עדיין לא נכנסה למשחק. כיום, עשור מאוחר יותר, התחרות במהירות גלישה היא בעיקר בין מוזילה וגוגל -ומיקרוסופט נשארת מאחור.

בבלוג של מוזילה דווח כי לרגל החגיגות, החברה מעדכנת את Firefox בכמה פיצ'רים חדשים. בין השאר, תתווסף אפשרות לנקות היסטוריה מהר יותר (בדומה לאינקוגניטו בכרום), ועוד אופציות למפתחים שיקבלו פיצ'רים לדפדפן לפני כולם ויהיה להם קל יותר לפתח אפליקציות מבוססות ווב. פיצ'ר מעניין למפתחים היא Valence שמאפשרת לדמות את הדפדפן כאילו הוא ספארי על ה-iOS כרום על אנדרואיד, הפיצ'ר מאפשר בדיקה יותר מקיפה של איך האפליקציות ווב מתנהגות על מכשירי מובייל מבלי שיהיה לנו את מכשיר המובייל עצמו.
עכשיו רק נשאר שהדפדפן של השועל יגיע ל-iOS והמעבר לעולמנו יהיה שלם.

סוף סוף: אופציית עריכה באינסטגרם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אינסטגרם הפכה כבר לרשת חברתית בפני עצמה. למרות שפייסבוק רכשה אותה לפני שנתיים בשביל המשתמשים והפילטרים שלה, נראה שהאפליקציה הפכה כמעט יותר פופולרית מפייסבוק עצמה. כעת יוצא עדכון חדש שמקל על החיים של כולנו - עריכה.

העליתם עוגת קרם קצפת עם דאבל פאדג' ורשמתם #עוגתקרפ כי האות פ קרובה ל-ם במקלדת בסמארטפון? מעכשיו לא צריך למחוק את העוגה המתוקה ולהעלות שוב, אפשר לערוך פוסט שכבר באוויר.

העדכון מכיל גם חיפוש מהיר יותר ונוח יותר בטאב חדש, ושינוי עיצובי לאייקונים. העדכון זמין בחנויות האפסטור ובחנות הפליי בחינם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תנו לפרוץ בשקט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרן האלקטרוניקה החדשנית (EFF), הגישה בקשה ל-DCMA שאחראית על זכויות יוצרים דיגיטליים - לאפשר פריצות למכשירי אייפון ו"רוט" למכשירי האנדרואיד. זאת לא פעם ראשונה שה-EFF מגישה בקשה כזאת, היא הגישה אותה ב-2010 וביקשה הארכה ב-2012\ וכעת היא מבקשת הארכה נוספת.

הקרן מבקשת הארכות כיוון שה-DCMA יכולים לאפשר את הבקשה רק למשך 3 שנים. כעת הקרן מקווה להשיג אישור גם לטאבלטים.

באתר הרשמי של ה-EFF הם מסבירים שחשוב לאפשר לצרכנים לפרוץ למכשירים, כיוון שזה יאפשר גם לאפשר להוסיף עדכוני אבטחה גם לאחר שהמכשיר מפסיק להיות נתמך על ידי היצרן, ובכלל להפוך אותם ליעילים ובטוחים יותר. במקרים אחרים הפריצה תאפשר להתקין תוכנות נגישות שיכולות לעזור לבעלי מוגבלויות.

בינתיים ה-EFF לא מוותרים. נקווה שהם יזכו כי אף אחד לא אוהב לראות גן סגור.

המלחמה בין גוגל לאמזון ממשיכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיב היחסים בין גוגל ואמזון הוא די מורכב. אמזון נעזרת במערכת של גוגל בשביל טאבלטי קינדל שלה, וכעת גם בסמארטפון, אך שתי החברות מתחרות כמעט בכל תחום אפשרי, משירות משלוחים ועד למכירת סרטים וסדרות בחנויות יעודיות.

גוגל מבינה זאת היטב. ביום חמישי שעבר אמזון העלתה אפליקציה בתשלום שמאפשרת שידור הסרטים והסדרות שנקנו למנויי האמזון פריים, לכרומקאסט. 36 שעות עברו - וגוגל הסירה את האפליקציה מהחנות. בעוד גוגל מאפשרת הקרנת סרטים לחלק מהאפליקציות צד שלישי כמו Plex למשל, נראה שגוגל לא אוהבת שמתחרים איתה על תוכן במגרש הביתי.

מה שיותר מעניין הוא שמשתמשים שמשלמים על אמזון פריים 99 דולר לשנה ושילמו על האפליקציה 2.99 דולר מקבלים עכשיו הודעות התנצלות בזמן ניסיון לשדר את התוכן הכרומקאסט. נראה שמלחמת התוכן לא עומדת להיגמר בקרוב, והיא עיקשת יותר מהקרב על הענן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully