וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמד מפתחים ישראלי זכה ב-100 אלף ד' בתחרות של פייפאל

רועי גולדנברג, קליפורניה

17.11.2014 / 9:07

שי משעלי (27) ופאבל קמינסקי (30) זכו בהקאתון עולמי שערכה ענקית התשלומים המקוונים פייפאל במטה החברה בסן חוזה. פיתחו שירות בשם AirHop, כשהרעיון הוא לאפשר שימוש בתקשורת בטלפונים גם במקומות ללא קליטה

ישראל נחשבת כבר מזמן לסטארט-אפ ניישן ברחבי העולם אך נראה כי גם כשמעמידים לתחרות את יכולות הפיתוח הישראליות הן עומדות במבחן בזמן אמת. הלילה זכה צמד מפתחים ישראלים - שי משעלי (27) ופאבל קמינסקי (30) -בהקאתון עולמי שערכה ענקית התשלומים המקוונים פייפאל במטה החברה בסן חוזה, קליפורניה ובפרס של 100 אלף דולר.

הגמר של ההאקתון תחת השם Battle Hack נערך בהשתתפות מפתחים מ-14 ערים ברחבי העולם, כולל סינגפור, איסטנבול, ברלין, מיאמי וטורונטו, לאחר שנערכו בהן קודם לכן האקתונים מקומיים בחסות פייפאל ובהשתתפות 3,000 מפתחים והאקרים מכל העולם. כל הצוותים הגיעו לסן חוזה במהלך סוף השבוע האחרון ובמהלך 24 שעות רצופות היו צריכים לפתח מאפס מוצר או שירות חדש לגמרי, כשהיעד העיקרי הוא שהוא ישמש למטרות חיוביות ועל הדרך גם יעשה שימוש בפלטפורמות הפיתוח של פייפאל והחברה הבת שרכשה לפני כשנה, Braintree.

משעלי וקמינסקי פיתחו שירות בשם AirHop, כשהרעיון הוא לאפשר שימוש בתקשורת בטלפונים גם במקומות ללא קליטה או במכשירים ללא כרטיס SIM. כך, ניתן לשלוח הודעות טקסט והודעות קוליות באמצעות הטכנולוגיה שפיתחו, כשהתקשורת נשענת על מכשירים שנמצאים בקרבת מקום ושלהם יש קליטה. "המוצר מבוסס על פרוטוקול תקשורת שמאפשר לקפץ בין מכשירים בסביבה כדי למצוא את המכשיר שממנו הוא יוכל להוציא את התקשורת הרצויה ולשלוח את ההודעה", מסביר משעלי.

השניים הסבירו כי הדבר יכול לשמש באזורים שספגו אסונות טבע והתקשורת הסלולרית בעייתית, באזורים תיירותיים שבהם אין לתיירים סים מקומי ואף בהופעות ובמופעי מוזיקה, שם לרוב העומס על התקשורת הסלולרית גבוה למדי ומקשה על הוצאת הודעות.

הצוות הישראלי זכה בגמר אחרי 24 שעות של תכנות מסיבי אך בתוספת זמן של הכנה מראש לפני האירוע, מדובר על 38 שעות ללא שינה, אבל מנגד עם הרבה אוכל משובח, קצת מסאז'ים ותמיכה גבית של מנטורים.

ביל רדי, מנכ"ל Braintree, החברה הבת של פייפאל, שערכה את התחרות, העניק לצוות הזוכה את הצ'ק ואמר על הבמה כי "הרעיון הזה הוא כמו airbnb לתחום התקשורת. יש פה פיתוח שהרבה אנשים ירצו לעשות בו שימוש. אני מקווה שהצוות הזוכה יעשה שימוש בכסף ויקדם את הפיתוח שלהם". מודל עסקי עדיין אין (משעלי: "המצאנו מודל רק בשביל ההאקתון, צריך לחשוב איך זה ייראה בעולם האמיתי") והם עדיין לא יודעים מה יעשו עם הכסף: "אנחנו רוצים לפתח את המוצר הזה למשהו. נחזור לישראל ואז נשקול ברצינות לאן לקחת את זה", אמר קמינסקי.

עד לפני שנה, שני הישראלים כלל לא הכירו זה את זה ובאורח פלא הכירו בהאקתון אחר והפכו לחברים. כך, הם ניגשו יחד להאקתון המקומי שפייפאל ערכה בישראל פברואר השנה וזכו בו. שם הם פיתחו אפליקציה בשם Socializer, שמטרתה לאפשר לאנשים קצת זמן איכות כשהם נפגשים ולא להשתמש בסמארטפונים שלהם תוך כדי פגישות. כך, מי שמרים את הטלפון ליותר מחמש שניות, ישלם על כך ובאמצעות פייפאל יעביר את הכסף כתרומה לעמותה לבחירתו.

גם הפיתוחים האחרים בהאקתון העולמי של פייפאל היו מעניינים לא פחות מזה של הצוות הישראלי. אל המקום השני בתחרות הגיע הצוות הקנדי מטורונטו, שפיתח מוצר שמשלב עיבוד תמונה ואת תוכנת הפקודות הקוליות של אפל, Siri, ומאפשר לכבדי ראייה ועיוורים לזהות מוצרים בסופרמרקטים ובחנויות ולשלם בקלות.

אל המקום השלישי הגיע צוות מבוסטון, שיצר פלטפורמה שמאפשר לאתר עמותות מקומיות ברחבי העולם ולתרום להם כסף על בסיס העזרה שהן מעניקות באזורים שזקוקים לעזרה. כך, למשל, ניתן לתרום לעמותות באזור אפריקה על סמך הקרבה שלהם לאזורים בהם ישנם אנשים הסובלים באבולה.

הכותב היה אורח חברת פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully