וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוד לטובה

19.11.2014 / 11:41

פרויקטים של מימון המון מבקשים לשפר את העולם על ידי לימודי קוד. צוקרברג בפנים וגם מלכת היופי של ארצות הברית, ויש זווית ישראלית

הסיפור שלי ושל הדובר בסרטון, האדי פרטובי - המייסד של Code.org - מתחיל דומה: גם במקרה שלי מדובר באבא שהביא הביתה לילדים קומדור 64. אלא שאנחנו שיחקנו לארי בירד נגד דוקטור ג'יי, ולהאדי לא היו משחקים אז הם תכנתו בעצמם. בהמשך החיים שנינו הקרחנו אבל זה כבר סיפור אחר.

מטרת הפרויקט An Hour of Code באינדיגוגו היא ללמד 100 מיליון תלמידים בבתי ספר שונים בארצות הברית שעה אחת של תכנות קוד ולהכשיר עשרת אלפים מורים ללימוד מחשבים.
הפרויקט זוכה לתמיכה מאושיות מעולם הטכנולוגיה דוגמת ביל גייטס ומארק צוקרברג (שאף משתתפים בסרטונים של התוכנית) ויזמים אחרים שיוסיפו דולר על כל דולר שיתרם (כד לסכון של 2.5 מיליון) ככה שהיעד של חמישה מיליון דולר בהחלט בהישג יד.

הורים מוכנים לשלם תמורת ההעשרה של ילידהם, וזו לא הפעם הראשונה שמוערבות בתוכנית הלימודים זוכה למימון רב. ראו מקרה Reading Rainbow. השבוע פורסם ששי פירון מתכנן להכניס לימודי יהדות כבר מגיל הגן בישראל. מה שגרר תסכול בקרב משפחות חילוניות כאשר הטענה שעלתה רלבנטית בדיוק לנושא הפרויקט שעה של קוד: בואו נלמד את הילדים שלנו דברים שיהיו רלנטיים לעתיד שלהם במאה ה-21.

לא חייבים לקשור בין השאיפות של פירון לבין לימודי תכנות בבתי הספר. לכולם יש שאיפות. מאיר אריאל למשל הכריז במסע הבחירות שלו: "לא תצביעו בעדי, כי אני אכריח אתכם ללמוד ערבית מכיתה גימל". יכול להיות שיש מקום לכולם. נראה שהקרקע בישראל בשלה לקמפיין מימון שיזיז את הממשלה. הצלחת פרויקט מאה ימים של שקיפות יכולה לסמן את הדרך.

לא על הקוד לבדו

אם למידת קוד נשמעת נושא לא סקסי במיוחד. למה לא ללמוד אותה עם מיס ארצות הברית לשנת 2013, ארין בריידי, שמובילה את הפרויקט Learn to Code With Miss USA בקיקסטארטר.

אז למה רק 37 אנשים תרמו לפרויקט שלה בעוד שבאתר המתחרה עם הגיקים נערמים המזומנים? גם כי אינדיגוגו ממוצב טוב יותר כאתר שמרכז את התחום הטכנולוגי בקרב מימון ההמון, וגם כי ההרגשה היא שמיס בריידי רק מנסה לעשות קופה שאמורה לתרום יותר לפופולריות שלה מאשר למטרה החשובה שהיא מוכרת: לעניין ילדות בבתי הספר היסודיים בלימודי טכנולוגיה, מדע ומתמטיקה.

אז אוקיי, אם קראתם עד כאן יש מצב שהשתכנעתם: אתם רוצים לשים כסף ללימודי קוד או תחום רלוונטי, ואתם לא רוצים שהוא "יתבזבז" על תלמידים אמריקאים ברי מזל שאולי מעוניינים לפגוש במלכת היופי לשעבר. אז מה עושים? הנה שני נערים שישמחו ללמוד.

עוד באותו נושא

יוצאים לדרך: פרויקט השקיפות של תומר אביטל מומן במלואו

לכתבה המלאה

הקוד זה מלמעלה

אני יודע, הוידאו הזה רועד והסאונד שלו על הפנים. אבל זה דווקא מחזק את האותנטיות של הפרויקט: חולמים על לימודים גבוהים באתר מימונה.

מדובר בשני נערים, אסקיאס ויוהנס, שנולדו באריתראה והגיעו לישראל בלי כלום. הם בוגרי פנימיית תיקון עולם שעומדים לצאת לחיים הבוגרים ורוצים ללכת ללמוד (כולל לימוד מחשבים).

זהו פרויקט שבמהות שלו הוא תרומה. לא משהו שהיה עובר באינדיגוגו או קיקסטארטר. אין להם הרבה מה להציע בתמורה חוץ מאת התודה שלהם (תמורת 2,000 שקל תוכלו להעביר לילה בפנימיית ניצנה). אבל זהו גם פרויקט שאם תשימו עליו כסף כנראה שתעשו את החברה שאנחנו חיים בה למקום טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully