וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורטל בן דיין סטרה לפעיל ימין - ונעצרה

23.11.2014 / 14:28

אושיית הפייסבוק ופליטת "האח הגדול" התעמתה עם פעילים ימנים בירושלים, וכשאחד מהם קרא לה "שרמוטה" - סטרה לו. השניים נעצרו, נחקרו ושוחררו

אורטל בן דיין. ניר פקין
בן דיין/ניר פקין

הפעילה החברתית אורטל בן דיין ידועה בעימותים החריפים שלה עם גולשים אחרים ברשת, או עם מתמודדים אחרים בתכנית "האח הגדול". אבל העימותים האלה לא חורגים בדרך כלל מהזירה המילולית. הפעם, אחד העימותים בהשתתפות בן דיין גלש לפסים פיזיים.

אתמול (ש') פרסם הגולש אבישי בר ישי, פעיל ימין וסטנדאפיסט מירושלים, פוסט בפייסבוק שלו: "אורטל בן דיין סטרה לי כי קראתי לה שרמוטה. אני מעוכב על תקיפה". היום, פרסמה בן דיין פוסט המתאר את הצד שלה בסיפור, במסגרתו סטרה לשני פעילי ימין שקראו לה "שרמוטה" - אחד מהם קטין.

"הסטירה הייתה שיעור חינוכי מבחינתי"

וכך התגלגלו הדברים: אתמול בערב הגיע בר ישי לבית קפה "רימון" בכיכר ציון בירושלים, כדי למחות על העסקת ערבים במקום. הוא אף הביא איתו שלט עם הכיתוב "העסקת ערבים = סכנה". באותו זמן, הגיעה למקום בן דיין בליוויית העיתונאי חגי מטר, כדי להיפגש עם פעילים של קבוצה בשם "ירושלים ללא גזענות". כשהגיעו למקום, לדבריה, החלו להתגודד סביבם כמה פעילי ימין, לקלל ולצעוק. "ממש הרגשתי תחושת סכנה", היא מספרת לוואלה!טק.

אחד הנערים צעק לעברה "ניאו-נאצית" ו-"שרמוטה". בתחילה דיין הבליגה, לדבריה, אך כשהוא קרא לה שוב "שרמוטה" - סטרה לו בפניו.

בשלב הזה הגיע למקום בר ישי, ושמע מהצעיר על הסטירה. הוא ניגש אל אורטל, לחץ את ידיה, אמר לה בחיוך שהצביע לאלדד ב"אח הגדול", ושאל אותה אם זה נכון שנתנה סטירה לנער. בן דיין אישרה שאכן סטרה לו, כדי לחנך אותו.

"הייתי המום", מספר בר ישי לוואלה!טק, "את? שרכבת על גלי הסובלנות ואי האלימות, את סוטרת לילד על ניבול פה?"

"זה היה שיעור חינוכי מבחינתי", מסבירה בן דיין מנגד, "הקלות בה גברים מרגישים שהם יכולים לחוג סביבי ולקלל אותי בכזו ברוטאליות היא בלתי נסבלת. זה לא מקובל עליי וזה לא יישאר ללא תגובה. רציתי להראות שגם אישה יכולה להגיב באלימות כלפי אלימות ולא לעמוד ולספוג".

גם כשזה כאלימות כלפי נער קטין?

"לא ידעתי שהוא קטין. אבל בלי קשר, כששאלתי אותו לפני כן 'איך אתה מדבר, בן כמה אתה בכלל?' הוא אמר לי שהוא בן 18".

אבישי בר ישי. פייסבוק, צילום מסך
בר ישי בזמן הפגנת ימין/צילום מסך, פייסבוק

"זה היה שווה את זה"

בחזרה לאירוע. בר ישי שאל את בן דיין אם היא תעז לסטור גם לו אם יקרא לה שרמוטה, וכשענתה בחיוב - קרא לה שרמוטה גם הוא.

בן דיין, בתגובה, נתנה גם לו סטירה.

"היא גם ניסתה לסטור לו עוד אחת, אבל הדפתי אותה ואחזתי במעיל שלה", מספר בר ישי, "קראתי 'אדוני הקצין, היא תקפה אותי, אני מבקש שתעצור אותה'. אבל הקריאה הייתה מיותרת, כי חלק מהחיילים שהיו שם נכנסו בינינו ו'הפרידו'".

בן דיין מצידה מספרת ש"לקחתי בחשבון שיש מצב שהוא הולך לשבור לי את הפרצוף, אבל למזלי הוא היה כל כך בשוק שהעזתי לתת לו סטירה כך שהוא הספיק רק לדחוף אותי - והשוטרים במקום כבר הספיקו להפריד בינינו".

השוטרים נאלצו לרסן את בר ישי הנסער, ואף עצרו אותו יחד עם בן דיין. לדברי בן דיין, השוטרים ריסנו אותו כי ניסה להגיע אליה ולהכות אותה באגרופו. בר ישי מכחיש זאת: "הייתי טעון ריסון כי הרמתי קול זעקה כשראיתי שהיא לא מובלת מיידית לניידת", הוא אומר, "אבל זה קרה מיד אחר כך, אז נרגעתי. לו רציתי להכות בה, לא היה אחד שם שהיה מספיק לעצור אותי. רק הדפתי אותה לעבר השוטר".

בר ישי ובן דיין נעצרו שניהם לחקירה ושוחררו באותו יום בערבות, כששניהם מצווים להתרחק מהכיכר למשך שבוע. במקביל, בר ישי הגיש תלונה במשטרה נגד אורטל בן דיין, בגין תקיפה. " זה היה לגמרי שווה את זה", כתבה בן דיין בפייסבוק שלה, "לא הייתי חכמה אבל צודקת. הגיע להם ואם אצטרך לשלם על זה מחיר, אשלם אותו".

שניהם כתבו פוסט בפייסבוק על התקרית, וקיבלו תגובות מעורבות. בעמוד של בר ישי רבים מהמגיבים תקפו את בן דיין במילים קשות. בעמוד של אורטל בן דיין, שם עוקבים אחריה גם לא מעט מתנגדים, נכתבו תגובות תומכות ומהללות לצד תגובות המגנות את התנהגותה. בין השאר כתב לה פעיל שמאל: "אורטל, אני לא יודע אם את תשלמי על זה מחיר או לא - אני כן יודע שאנחנו, הפעילים הקבועים ב'לא לאלימות ולגזענות', נשלם על זה ביותר אלימות מצידם, כנקמה על הופעת האורח שלך". בן דיין ענתה לו שהיא לא שותפה ל"התנהלות הרופסת" שלהם, התנהלות אותה שייכה למחנה השמאל בכללותו. "האי-אלימות שלכם לא מרשימה אף אחד, רק מעוררת בוז", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully