וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל נצבעה באדום

24.11.2014 / 14:40

החברה צבעה אפליקציות פופולאריות באדום ותורמת חלק מהרווחים למלחמה באיידס. וגם: המגמה השלילית של סמסונג וגוגל גלאס. חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הברברי עם השפם האדום של קלאש אוף קלאנז - פרייסלס/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת אפל לא ידועה בתור תורמת גדולה, אך מאז שהגיע המנכ"ל החדש, טים קוק, הדברים החלו להשתנות. החל מהיום ובמשך השבועיים הבאים, ועד ה-7 לדצמבר אפל מפעילה ביחד עם המפתחים הפופולאריים את תוכנית Apps for Red: קמפיין למען יום האיידס הבינלאומי.

כחלק מהתוכנית, אפל מאפשרת שהכסף מרכישות פנימיות מאפליקציות פופולאריות, לדוגמא המשחק המוכר אנגרי בירדס או תוכנת עריכת המוזיקה של אפל GarageBand, ילך לטובת המלחמה באיידס. לא למפתחים ולא לאפל עצמה.
אפילו קים קרדישיאן, שהמשחק שלה נמצא בין המכניסים ביותר, התגייסה למאמץ המלחמתי עם אקסוסריז מיוחדים שהרכישה שלהם ילכו למלחמה במחלה.

המשחק המוכר Moment Valley, שמתבסס בהרבה על האומנות של הצייר הנודע אשר, הקדיש פרק שלם שיעלה 0.99$ שנקרא Ida's (RED) Dream שכולו אדום.

העדכונים זמינים מהיום ובשביל לתרום למאבק במחלה יש להיכנס לאפסטור ולבדוק אילו אפליקציות תומכות או להיכנס ללשונית Updates ולבדוק אילו אפליקציות שכבר הותקנו עודכנו לצורך התוכנית, ניתן לזהות אותם לפי הצבע האדום. בנוסף למבצעים באפ-סטור, אפל תקדיש חלק מהרווחים ממכירות המוצרים שלה בחנויות הפיזיות, בתאריכים 28 לנובמבר וביום האיידס עצמו שיתקיים בראשון לדצמבר.

סמסונג מתכננת חילופי תפקידים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישנו אסטרטגיה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמסונג חווה שנה לא קלה. למרות מגוון מכשירים חדשים כמו הנוט 4 והגלקסי 5 לצד המון מכשירים אחרים שענקית הסלולר הקויראנית מוציאה לשוק במשך השנה, רווחים במכירות הסמארטפונים ברבעון השלישי ראו ירידה ב-60%.
החברה לא נשארת אדישה, לפי דיווחים של ה-Wall Street Journal היא מתכננת חילופי תפקידים. הסמנכ"ל וראש מחלקת הטלוויזיות והמכשירים הביתיים, B.K. Yoon יקח את המושכות מידי ראש מחלקת המובייל, J.K. Shin.

מדובר בספקולציות בלבד, אך צפויים לפי הדיווח, גם חילופים בראשי המחלקות באמריקה ובאירופה גם כן. נראה שסמסונג מבינה שמשהו במחלקה לא עבד השנה והיא עושה את המיטב כדי לתקן זאת.

עוד באותו נושא

ביקורת: גלקסי נוט 4. מכשיר שמכוון להוביל את שוק הפאבלטים

לכתבה המלאה

התגלה סוס טרויאני חדש ישן

האקר. ShutterStock
אוסף עליכם מידע משנת 2008/ShutterStock

חוקרים בחברת האנטי וירוס ואבטחת המידע הגדולה Symantec גילו סוס טרויאני מאוד מתוחכם שטרם נראה עוד, ומה שיותר מפחיד זה שהוא קיים כבר שנים רבות. הסוס הטרויאני, שהוא יותר כמו נוזקה מאוד משוכללת נקרא Regin והוא מאזין למחשבים של רשתות תקשורת מ-2008, כך מדווח ה- Financial Times.

לפי הדיווח, לא היה קל למצוא את הנוזקה כי היא התחבאה תחת מספר שכבות של הצפנה. הנוזקה נועדה לרגל אחרי מערכת מחשוב בלי להשאיר עקבות והיא יכלה גם: להקליט את ההקשות של המקלדת, לקחת צילומי סמך מבלי ידיעת המשתמש, להזיז את העכבר ולנטר פעילות אינטרנטית.

מי עומד מאחורי התוכנה המתוחכמת הזאת? לפי החוקרים כנראה מדובר באחת מממשלות של סין, ארה"ב וכמובן וישראל.
צריך לציין שהחוקרים של Symantec אילו אותם חוקרים שגילו את הווירוס תולעת Stuxnet שתקף את הכור האיראני.
עד כה היא התגלתה במדינות: רוסיה, ערב הסעודית, פקיסטן, מקסיקו, אפגניסטן, הודו ועוד מספר מדינות באירופה.

עוד פרטים יתגלו בהמשך, אך כרגע אין מה לחשוש - לפחות לא למשתמשים פרטיים - זוהי לא נוזקה שבאה לגנוב את פרטי האשראי או את חשבון הפייפל, זוהי תוכנה מתוחכמת שנועדה לרגל מבלי להשאיר שאריות מאחור.

אפילו גוגל כבר לא מאמינה בגוגל גלאס

סרגיי ברין עם גוגל גלאס, ספטמבר 2012. רויטרס
סרגי ברין לובש גוגל גלאס/רויטרס

המשקפיים של גוגל לא מצליחות להלהיב יותר כנראה את ה"חוקרים" - אותם אנשים ששילמו 1,500$ בשביל ההזדמנות להשתמש ולפתח למוצר הלביש של גוגל. לפי דווח בגוגל פלוס של אחד החוקרים, גוגל סוגרת את מרכזי ההסברה והרכישה של הגלאס. אלו אותם מרכזים שנודעו לתת תמיכה לחוקרים של המשקפיים ולעזור אם יש אי אילו בעיות ואף למכור באופן לא אינטרנטי את המוצר.

המרכזים ישבו ב-4 ערים מרכזיות: לונדון, סן פרנסיסקו, ניו יורק ולוס אנג'לס ונועדו לתת הדגמות ללקוחות שמתעניינים במוצר ועוד לא מוכנים להוציא סכום שמתקרב ל-6,000 ¤.

לפי גוגל, הסיבה לסגירה היא לא חוסר ההתעניינות במוצר אלא מספר המבקרים המועט שהגיעו לאותם מרכזים, כמו כן מציינים שרוב הרכישות מתבצעות און ליין ולא במרכזים. אם לא הגיעו הרבה מבקרים למרכזים האם זה לא אומר שהעניין מועט?

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully