וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע הגיקים של ישראל

1.12.2014 / 13:48

שלושה כנסים טכנולוגים השבוע הם הזדמנות מצויינת לגיקים מכל התחומים להתמנגל, לפגוש אורחים מחו"ל ולהרחיב אופקים בנושאי פיתוח אפליקציות, תעשיית המשחקים הישראלית והאינט

השבוע הקרוב הוא חגיגה לידע הטכנולוגי הישראלי והזדמנות נהדרת לפגוש כמה ממובילי התעשייה הטכנולוגית הישראלית במגוון תחומים בשלושה כנסים הקשורים במידה מסויימת אחד לשני:כנס Mobile Monetization Summit 2014, כנס המשחקים השנתי של עמותת GAMEIS וכנס IOT ISRAEL 2014 העוסק באינטרנט של הדברים.

Monetization Summit 2014

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימן הדולר לא נעדר מלוגו הכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו כנס בינלאומי בו כל מפתח מתחיל או מתקדם (וגם אנשים שאינם מתחום הפיתוח) יוכל ללמוד איך להפוך את האפליקציה שלו לכסף. בין אם זה בתחום רכישת המשתמשים, רכישות פנימיות בתוך האפליקציה, וכן פרסום במובייל ואיך עושים זאת בצורה נכונה.
במילים אחרות: אם אתם עומדים לשחרר אפליקציה לעולם אתם צריכים להיות שם.

מה זה בכלל מוניטיזציה (Monetization)?
מונוטיזציה מתייחס למעקב אחרי נתונים של משתמש במובייל והשפעתם על תהליך הפקת רווחים, שימור המשתמשים ועוד.

אופיר לייטנר, מייסד הכנס והאיש מאחורי כנסים נוספים כמו MobileMonday Tel Aviv מסביר: "הכנס הוא נקודת מפגש של יזמים ומפתחי אפליקציות שמאפשר להם להבין איך לקבל ערך מוסף לאפליקציה ולעשות ממנה כסף ואיך להישאר מעל פני המים או איך מקבלים בולטות בחנות האפליקציות? ישראל נחשבת למעצמה במובייל אדוורט (פרסום בסמארטפונים ובטאבלטים) ומוניטזיישן ולכן גם מפתחים מחול ירצו להשתמש בטכנולוגיות שלהם."

הכנס יתחלק ל-3 מסלולים שיפעלו במקביל:
1. פרסום במובייל – פה מדובר בפרסום ה"ישן" למובייל, עם בנארים באפליקציה עצמה. מפתחים יקבלו את הכלים לדעת מתי אפשר לשים פרסומות, מתי לדרוש כסף וכו'.

2. רכישות פנימיות – תחום שגדל לאחרונה, כאשר מפרסמים אפליקציה שהיא Free 2 Play לחנויות, צריך לדעת איך ומתי לעשות ממנה כסף. בין אם מדובר על תשלום חד פעמי, כמו מספר מטבעות מיוחדות של המשחק, או תשלום חודשי, כמו שירות של מנוי למגזין.

3. רכישת משתמשים – אז יש לכם אפליקציה, והיא מצליחה בשוק המקומי, איך לפרוץ לשווקים אחרים? איך להגדיל את כמות המשתמשים? איך לעשות את השילוב עם הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר? מיועד בעיקר, אבל לא רק, למפתחים שהולכים על התחום החברתי.

לכנס נרשמו כבר 1,200 איש מתחום היזמות, פיתוח אפליקציות, פיתוח עסקי, הון סיכון ועוד. לאירוע יגיעו גם כמה שמות גדולים מהעולם ששווה לשים לב אליהם כמו:
שאנון לואו מגוגל, ראש מחלקת אפליקציות ופיתוח עסקי למשחקים בגוגל פליי.
ראג'את גופטה, ראש תחום רכישת משתמשים (User Acquisition) בחברת LINE שהיא המקבילה האסייתית לווטסאפ עם מעל מילארד משתמשים.
מהארץ ידברו: חגי טל, מנכ"ל מרימדיה שהנפיקה השנה, עידן ניזרי, מנכ"ל DAU-UP, חברה שמתמחה ברכישות משתמשים ואף נרכשה על ידי XLMedia בספטמבר.
לרשימה המלאה יש ללחוץ כאן.

שווה להשאר לאחר ההרצאות, כי אז מתחילה תחרות הסטארטאפים הגדולה. מדובר בשש חברות המתחרות, ואף יקבלו ביתן מיוחד בחלל הכנס, וכל אחת מהם תנסה לספק פתרונות מוניטיזציה אל מול חבר שופטים. הפרס הראשון בתחרות הוא כרטיס כניסה לכנס ה-SXSW היוקרתי בשווי של 1,000$.

הכנס יערך מחר (יום ג' ה-2 לדצמבר) ב-YesPlanet ראשון לציון מחר, כרטיס כניסה עולה כרגע במחיר ה"רגע האחרון" של 350 ¤, אך יש למהר כי המלאי מוגבל. יתכנו רכישת כרטיסים על המקום ב-400 ¤.
פרטים מלאים באתר הכנס.

כנס המשחקים השנתי של עמותת GameIS

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנס הגדול והחשוב בישראל בתחום המשחקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דצמבר הגיע ואיתו הכנס השנתי של תעשיית פיתוח המשחקים בישראל בחסות עמותת GameIS הפועלת לקידום תעשיית מפתחי המשחקים בישראל.

ניר מירצקי, אחד ממייסדי עמותת GameIS והיושב ראש הנוכחי מספר:" זהו הכינוס השנתי הארצי של כל העוסקים בפיתוח משחקים דיגיטליים בישראל: מפתחים, גרפיקאים, אנשי תלת מימד, מעצבי סאונד וכל מי שקשור לתחום או רוצה ללמוד להכיר אותו." הוא מפרט גם על כמות המשתתפים וגודל התעשייה, " תעשיית המשחקים הישראלית צמחה בצורה חסרת פרופורציות בשנתיים האחרונות וניתן לראות זאת בכמות הנרשמים העצומה".

בשנה שעברה היו כ-750 משתתפים בכנס. לפי מירצקי המספר הזה אמור לגדול. התעשייה בישראל מקבלת פנים ואירוע בסדר גודל כזה לא היה עולה על הדעת בתחום המשחקים לפני פחות מעשור.

נתוני עמותת GameIS, ישנם למעלה מ-60 חברות פיתוח משחקים בישראל, ומעל 150 חברות (העוסקות במשחקים באופן ישיר ועקיף) רשומות במאגר. בארץ פועלות כמה חברות משחקים בעלות שם עולמי, למשל:
חברת Playtika היא חברת סושיאל הקזינו הגדולה בעולם. חברת Plarium היא חברת משחקי ה-Hardcore לפייסבוק השנייה בגודלה בעולם.
חברת TabTale נמצאת במקומות מכובדים במצעדי ההורדות לאפסטור ובחנות הגוגל פליי בין 10 השמות הגדולים.
עבור מי שרוצה להתחיל את דרכו בתחום המשחקים או שמחפש ללמוד עוד וליצור קשרים, הכנס הוא הזדמנות יוצאת דופן לעשות את כל זאת ועוד.

בכנס ידברו משתתפים מהתעשייה בארץ ובחו"ל ובין השמות הגדולים ניתן למצוא את:
דייויד הלגסון המייסד והמנכ"ל של חברת Unity Technologies. מנוע הפיתוח Unity 3D הוא אחד המנועים הנפוצים שיש היום לפיתוח משחקים כאשר אפשר באמצעותו ליצור משחקים שנראים טוב בלי לשבור את הכיס (כ-1500$ רישיון למחשב האישי).

בוזידר "בייו" גרוזדנוב, הוא מעצב משחקים מוערך עם נסיון של שנים בתעשייה, בין הפרויקטים המוכרים שלו אפשר למצוא את: Ghost Recon, Assassin's Creed franchises, strategy MMO Imperia Online.

וינסנט ורגוג'אן מייסד ומנכ"ל לשעבר של חברות קובוג'ו (KOBOJO) המתמחה במשחקים סוציאליים ומשחקי Free 2 Play.

מהארץ יתארחו נציגים מהחברות הגדולות כמו אלעד קושניר, סמנכ"ל פיתוח עסקי של Playtika. לאונרד פרנקל, מנהל פיתוח עסקי מ-Plarium, לצד פאנלים מחברות קטנות יותר כמו ההרצאה של ארז רוזנבלום, מעצב ומפתח משחקים ואחראי על צד פיתוח השרת של חברת Playbuzz, שלאחרונה זוכה לפופולאריות עצומה ברשתות החברתיות בעולם.

מי שרק נכנס לתחום המשחקים, ויש לו רעיון למשחק בלבד, שווה לבדוק את תחרות ה-Pitch בה מספר אנשים ינסו "למכור" לכם רעיון תוך זמן מוקצב של דקות בודדות. למי שחושב שהוא לא יכול לעשות את זה כי "בארץ הכל קטן" שווה לבדוק את ההרצאה של ניב טובול מנכ"ל ומייסד חברת Upopa.
שהתחילה מפרויקט סטודנטים קטן ונרכשה לאחרונה ב-במספר מיליוני דולרים לחברת איירון סורוס, שמתמחה בהפצת אפליקציות לדפדפנים ולמנועי החיפוש. לתכנייה המלאה ולרשימת המשתתפים לחצו כאן.

במהלך הכנס יוצגו דוכנים של חברות קטנות בו הם יציגו את מרכולתם לתעשייה ויקוו אולי לקבל הצעה עסקית ולפרוץ קדימה.

מי שמתלבט איפה אפשר ללמוד את תחום המשחקים בארץ,
יוכל להסתובב בין הדוכנים של בוגרי בתי הספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה, מסלול פיתוח המשחקים של שנקר, מסלול פיתוח המשחקים של המרכז הבינתחומי של הרצליה ומכללת מנטור ליד הבורסה ברמת גן בו יוצגו הפרויקטים הסופיים שלהם לקהל הרחב.

הכנס יערך ביום חמישי ה-4 לדצמבר במרכז ווהל הסמוך לאוניברסיטת בר-אילן. מחיר כניסה יעמוד על 240 ¤, לחברי העמותה יש הנחה של 50%. חברות עולה 50 ¤ תשלום חד פעמי לשנה כך שביחד זה יוצא 170 ¤, ולסטודנטים שהם חברי עמותה יש הנחה נוספת של 20 ¤. בכנס יוגש כיבוד קל וארוחת צהרים ללא עלות.
לחצו כאן להרשמה ולכרטיסים

IOT ISRAEL 2014

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיקים, הכל בכל מקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנראה שבישראל אין מחסור בגיקים. אם קראתם עד כאן סימן שאולי גם אתם חלק מהמגמה. באותו היום של כנס המשחקים, צפויים כאלף משתתפים, יזמים ונציגי חברות סטארטאפ, אנשי טכנולוגיה, משקיעים ונציגי קרנות להשתתף באירוע השנתי המרכזי של תחום ה-IOT בישראל, כנס IOT Israel 2014.

לכנס, הנערך זו השנה השנייה, יגיעו מומחים בולטים מהארץ והעולם וכן החברות הגלובליות המובילות בתחום IOT כגון AGT International, אינטל, קוואלקום ומיקרוסופט - לדיון מקצועי על חדשנות, מגמות עולמיות, פתרונות והזדמנויות עסקיות.

הכנס יעסוק בנושאים כמו ניהול ערים חכמות – איך ניתן לייצר הרמוניה בין מערכות עירוניות שונות? הזדמנויות עסקיות בעידן ה-IOT, שאלות כמו אילו זירות טכנולוגיות יהפכו חמות כשכל מכשיר יהיה חכם? תשתית האינטרנט של הדור הבא – איזו רשת תתמוך בעומס המידע בעידן ה-IOT? רובוטים, מחשוב לביש ומוצרים חכמים – איך האינטרנט של הדברים ישנה את חיינו, ואת גופנו? עיצוב מוצר וממשק – איך לעשות סדר בעודף המידע, ואיך נוכל לשלוט בעולם סביבנו?

IoT, ראשי תיבות שפירושן האינטרנט של הדברים ( Internet of Things) היא אחת המגמות החמות ביותר בעולם הטכנולוגי בשנים האחרונות, שעקרו (בהכללה) הוא להכניס ידע בחפצים והדברים אשר סביבנו, כדי לעשות אותם וא החיים סביבנו לטובים יותר. למשל: המקרר ידע להזמין חדש כשנגמר החלב ומכונת הכביסה תסמס לכם כשהיא סיימה לעבוד וצריך לבוא לתלות כביסה. או טוב יותר, תתלה אותה לבד. הכל על בסיס איסוף מידע והתנהגות משתמש מהאינטרנט.

"ישראל, ממגוון של סיבות, יכולה להפוך לכר הניסויים העולמי בתחום IOT", אמר יוזם הכנס, ערן וגנר, שותף בקרן ג'מיני. "יש כאן פתיחות גדולה לטכנולוגיה, מוחות מבריקים, כוח אדם מיומן וזירה עסקית אטרקטיבית. לא בכדי, כמעט בכל חברת טכנולוגיה רב לאומית ישנה כיום נבחרת של בכירים ומומחים ישראלים. אנחנו בחזית הטכנולוגיה העולמית ועלינו לנצל את עמדת הזינוק הזו כדי להוציא מכאן בשורה של חדשנות ויצירתיות טכנולוגית לעידן האינטרנט של הדברים".

בין הדוברים העיקריים ניתן למצוא את:
מולי אדן, נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא אינטל העולמית.
ד"ר, יואכים שייפר, AGT International, עמית גופר, מייסד ReWalk,, גיא הופמן, מנהל המעבדה לחדשנות במרכז הבין תחומי בהרצליה, ד"ר אנדרה שילה, סוכנות החלל האירופית וערן סנדהאוס מחברת קוואלקום.

הכנס יערך ביום חמישי, 4 בדצמבר 2014, באולם סמולארש, אוניברסיטת תל אביב.
לחצו לפרטים נוספים והרשמה לכנס.
הכניסה חינם.

  • עוד באותו נושא:
  • gameis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully