וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: רקוויאם ללומיה 930

2.12.2014 / 14:00

מכשיר הדגל של נוקיה (כלומר, מיקרוסופט) גורם לנו לתהות למה לקח לה כל כך הרבה זמן לפתח מכשיר כל כך מוצלח, ולהצטער על כך שזה כבר מאוחר מדי. ביקורת שהיא סוג של רקוויאם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף של מותג אחד והתחלה של אחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה שלא להתאהב ב-Nokia Lumia 930, מכשיר הדגל החדש של יצרנית הסלולר המיתולוגית שנרכשה השנה על ידי מיקרוסופט. לסיפור שמאחורי המכשיר יש חלק גדול בהתאהבות הזו.

בעולם הצרכני אנחנו מתחברים יותר לסיפורים שמאחורי המוצרים שלנו מאשר למוצרים עצמם, ובסיפור של ה-930 יש הכל: מאבק עיקש של שתי חברות שהיו פעם ענקיות בתחומן והפכו לאנדרדוגיות רק כדי להראות לאפל וגוגל שהן לא אמרו את המילה האחרונה.

אך חוץ מהסיפור המרגש, יש עוד סיבה שממש קל להתאהב במכשיר הזה: מדובר ביופי של מכשיר. באמת. אם זו שירת הברבור של נוקיה לפני שהיא מחזירה את שמה לבורא (המכשירים הבאים של החברה יקראו פשוט Lumia, בלי שום נוקיה לפני), מדובר בכזו שמחזירה אותנו לימים היפים שלה, בה החברה ייצרה מכשירים יפים ועמידים ומגניבים.

הרבה מידי, מאוחר מדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איכות בנייה מצויינת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-930 הוא מכשיר הדגל של נוקיה ומיקרוסופט, עם הגירסה הסלולרית של מערכת ההפעלה Windows 8.1 ואיכות בנייה מצויינת שמוכיחה שלנוקיה עדיין יש את זה - וביחד שתי החברות מקוות שיש להן את מה שצריך כדי להשתלט ביחד על העולם.

אם לתמצת את הביקורת לכמה מילים, אכתוב שמדובר במכשיר דגל כמו שמכשיר דגל מודל 2014 צריך להיות. זה סמארטפון זריז מאוד עם מסך טוב, מצלמה פנטסטית ומערכת הפעלה יציבה ויפה. שימו אותו ליד Galaxy S5, iPhone 6 או Nesus 6 והוא לא ייפול מאף אחד מהם ברמת התפעול היומיומי.

זה אומר שאת כל הצרכים הבסיסיים של המשתמשים הרגילים הוא ממלא ממש יופי. הוא גולש באינטרנט במהירות נהדרת, מתמודד בזריזות גם עם משחקי תלת-ממד מורכבים וטוען את פיד הפייסבוק שלכם תוך כמה שניות. גם איכות השיחה, לאלה שעדיין משתמשים בסמארטפונים שלהם בשביל לדבר מדי פעם, מצויינת. כנ"ל הסאונד באפליקציית המוזיקה. בקיצור, מכשיר דגל כמו שמכשיר דגל צריך להיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דגל לבן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב מלבני וגב קמור אבל כבד בכיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש כמה אזורים קטנים בהם נוקיה טיפה פישלה. המסך למשל, בגודל חמישה אינץ', אמנם מציג רזולוצית Full HD מרשימה אך עושה זאת עם פאנל בינוני שמעוות את הצבעים כשמסתכלים עליו מהצד. לא נורא, אבל יש מסכים הרבה יותר מוצלחים שם בחוץ.

גם הפרופורציות קצת משונות: הגודל עצמו בסדר גמור והעיצוב המלבני עם הגב המעט מקומר יפה מאוד, אבל העובי, הו העובי: 9.8 מילימטר שהופכים אותו לשמנמן במיוחד, הרגשה שמקבלת משנה תוקף בזכות המשקל שלו: 167 גרמים שבהחלט מורגשים בכיס.

אבל אלה, כאמור, מגרעות שאפשר לחיות עמן. לא בטוח שאפשר להגיד אותו דבר על מערכת ההפעלה שלו.

חלונות בהקיץ

Windows 8.1, בכל הקשור לממשק וחווית משתמש, היא ככל הנראה מערכת ההפעלה הסלולרית הכי טובה שאי פעם השתמשתי בה. לא פחות. ממשק האריחים שלה הוא השילוב המושלם בין האסתטיקה הנעימה של ממשקי אפל לבין השימושיות והאדפטיביות של ממשקי אנדרואיד. זה באמת לקחת את הטוב שבכל העולמות ולהכניס אותו לממשק יפהפה אחד.

למי שלא מכיר, האריחים הם בעצם האייקונים של האפליקציות. מסך הבית הוא רשימה נגללת שלהם (בלי העמודים המוכרים למשתמשי אנדרואיד ואפל), כאשר כל אייקון כזה ניתן להגדיל או להקטין ולסדר כאוות נפשכם. האריחים אינם אייקונים סטטיים, אלא כאלה שמראים מידע שימושי מתוך האפליקציות. כך למשל האריח של אפליקצית אנשי הקשר יציג לכם תמונות של חבריכם, אפליקצית מזג האוויר תציג את התחזית ואפליקצית התמונות תראה לכם מצגת נאה של התמונות שלכם. זה יפה וזה שימושי וזה עובד מצויין.

בזכות החומרה המוצלחת של ה-930 (SnapDragon 800, מעבד 2.2 Ghz עם ארבע ליבות ושני גיגה בייט זכרון) המערכת גם רצה מצויין. כל אפליקציה עולה במהירות ולא משנה מה עשיתי לו, הסמארטפון הזה לא גיהק לרגע. למעשה, הכל עבד כל כך טוב עד שאפילו העובדה שמנוע החיפוש הדיפולטי הוא Bing ולא גוגל הפסיקה להפריע לי בשלב מסויים. מוזר מאוד.

בשלב המחמאות הזה צריך גם לציין את המצלמה: למרות שכולם יודעים שלא צריך להתלהב ממספרי מגה פיקסלים גדולים, ה-930 מצליח להציג מצלמת 20 מגה פיקסל עם תוצאות מצויינות, ואפילו כפתור צמצם יעודי עם שני מצבים (חצי לחיצה לפוקוס, לחיצה מלאה לצילום). תהליך ההתמקדות לפעמים קצת איטי, ובגיזרת הוידאו המצלמה הזו לא ממש מצטיינת, אבל בתמונות הסטילס היא נמצאת בחזית.

הבעיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש פייסבוק אין סיקרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה הכי גדולה של ה-930 היא כנראה גם היתרון הכי גדול שלו: מערכת ההפעלה. Windows 8.1 בגירסה הסלולרית מעולה תפעולית, אבל לוקה בחסר בגיזרה שהיא גם הכי חשובה בשנים האחרונות: האפליקציות. לא יעזור בית דין - זו מערכת הרבה פחות פופולארית מאנדרואיד ו-iOS, ומפתחי האפליקציות הולכים לאיפה שהקהל נמצא. וכפי הנראה זה משפיע גם על חלק מהיצרניות. כפי שניתן ללמוד מציטוט טרי של ג'ו קלי, ראש התקשורת העולמית של יצרנית המכשירים הסינית וואווי, שאמר בראיון לסיאטל טיימס: "אף אחד לא עשה כסף מווינדוז פון".

באפליקציות הבסיסיות לא תהיה לכם בעיה. וואטסאפ, ווייז, פייסבוק וטוויטר - כולן שם כמובן. אבל המבחר של "אפליקציות המשנה": המשחקים, האפליקציות המטופשות או ה"יישומים החמים" שהופכים פופולריים במהירות, לא תמיד מגיעים ל-Windows. כך למשל, Secret שהייתה שיחת היום ברשת לאיזו שנייה וחצי עדיין לא שם, שבועות ארוכים אחרי שכולנו הספקנו לשכוח ממנה.

כל חובבי Windows Phone מודעים לבעיה הזו. חלקם אומרים שזו לא בעיה אמיתית, ואכן - למי שמשתמשים באינטרנט בשביל שיחות, הודעות טקסט ואינטרנט - הטלפון הזה הוא בחירה מצויינת. למי שאוהב לשוטט בחנויות האפליקציות השונות לעומת זאת - ממש לא.

מיקרוסופט מנסה לשנות את התמונה, ואולי תצליח לעשות זאת עם הגירסה הבאה של מערכת ההפעלה, Windows 10 - אבל קשה להתנער מההרגשה שזה כבר מאוחר מדי. עד כמה שאנחנו אוהבים לתמוך באנדרדוגים - יש סיכוי שהקרב הזה אבוד מראש, וה-930 הוא בעצם לא יותר מרקוויאם, אבל לפחות אחד מפואר של מה שהיה פעם נוקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully