וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת החגים בחברות הטכנולוגיה

2.12.2014 / 16:02

לאמזון יש צבא רובוטים למשלוחי הקניות בחג, מיקרוסופט קונה מתנה לעצמה וגוגל מאפשרת לעקוב אחרי שליח המתנות המפורסם מכולם. ורק אצל סוני עוד עצוב. חדשות הטק

צילום מסך

ענקית המסחר באינטרנט, אמזון, מכינה את עצמה כמו שצריך ל-Cyber Monday, עם רובוטים ענקיים. בשנה שעברה דובר על דרונים מעופפים שיביאו משלוחים והשנה לפי הדיווח של ה-Business Insider אמזון מצטיידת במספר רובוטים שיעזרו לה לתפקד בטירוף הקניות. כפי הנראה בעבודה במחסנים הענקיים של החברה.

מדובר ברובוטים שאמזון רכשה מחברה בשם Kiva ב-2012, שנמצאים בגרסה 8 של מרכז ההזמנות שלה. בדור החדש, ישנם כ-15 אלף רובוטים חדשים מסתובבים במרכז ההזמנות בארה"ב ובין היתר ניתן למצוא שם: רובוט בעל זרוע ענקית שמסוגלת לשנע כמויות גדולות של מלאי ורובטי רומבה גדולים שסוחבים על גבם מדפים שלמים.

מי שדואג שהרובוטים יקחו את העבודה של בני האדם, יכול להירגע, לפי הכתבה אמזון תשכור עוד כ-85 אלף עובדים לעזור להשלים את ההזמנות לקראת טירוף חג המולד (ב-25 לדצמבר) ובגרסה 8 ישנם מחשבים מתוחכמים שעדיין מנוהלים על ידי בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין בסיטואציה מאד לא נעימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מכה לסוני. אחרי שהודלפו לרשת סרטים חדשים של סוני שחלקם עוד לא הוקרנו בכלל בקולנוע, והמחשבים שלהם נוטרלו לחלוטין, מגיעה היום מתקפה נוספת: לרשת דלף מסמך עם פירוט המשכורות של בכירים בחברה. הבלוגר קווין רוז מהאתר Fusion.net קיבל לידיו מסמך המכיל את המשכורות באמצעות מייל אנונימי.

נו אז אם כבר הודלף, כמה הם מרווחים שם בחברת הסרטים של סוני? נראה שחיים טוב בסוני, כאשר המנכ"ל מייקל לינטון וסגנית היושב ראש אמי פסקל מקבלים 3 מיליון דולר לשנה. גם שאר הבכירים מקבלים משכורות לא רעה, הנעה בין 2.8 לבין מיליון דולר בשנה.

סוני טרם השתלטו על הפירצה או החזירו את השליטה על המחשבים שלהם, ועדיין לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה או מה דרישותיו. מומחה לאבטחת מידע העריך שמתנהל איזשהו משא ומתן מאחורי הקלעים אם ההאקרים להצלת המידע שנגנב אולם כרגע נראה שהוא לא עולה יפה.

עוד באותו נושא

האקרים פרצו לשרתי סוני והם סוחטים את החברה

לכתבה המלאה

גוגל מפרסמת את רשימת האפליקציות המובילות לשנת 2014

גוגל פליי, google play, אפליקציות. גוגל פליי, צילום מסך
רוצו להוריד/צילום מסך, גוגל פליי

כבכל שנה גוגל מעלה קטגוריה חדשה לחנות הפליי: "האפליקציות הטובות ביותר לשנת 2014". בעוד רוב האפליקציות (כמעט 70 בסך הכל) הן חינמיות, ניתן למצוא לצידן כמה בתשלום.

מדובר בחלון ראווה לאפליקציות הנבחרות, אבל לא ברור לפי מה גוגל מדרגת את הבחירה. כאשר לדוגמא, אפליקציה כמו Skype Qik מבית Skype מופיעה ברשימה. האפליקציה יצאה רק באוקטובר האחרון עם ציון ממוצע של 3.8 ומספר קטן יחסית של הורדות. לעומתה פייסבוק עם ציון ממוצע של 4.0 לא מופיעה שם, אם כי היא לא יצאה בשנה האחרונה. לרשימה המלאה לחצו כאן.

מי שעוד חוזר השנה מבית גוגל הוא ה-Santa Tracker:

גוגל ידועה ברוח השטות שלה בייחוד באירועים גדולים, כמו למשל ה-Google Doodle בימי המונדיאל או מתיחות מוצלחות במיוחד של 1 באפריל. לקראת חג המולד גוגל לא נשארת אדישה וסופרת את הימים עד להגעתו של סנטה.

ברכיב שהשתכלל משנה שעברה אפשרלעקוב בכל יום אחרי המסע של סנטה עד שהוא יורד בארובה לחלק מתנות.

ניתן לשחק משחקים קטנים מבוססי מיקום GPS עם סנטה, ללמוד על מנהגים של חג המולד ברחבי העולם ואפילו ישנו משחק שבו החברה עוזרת ללמד תכנות ב-JavaScript. כל יום במסע, עד ה-25 לדצמבר, תיפתח פעילות חדשה. אז שווה לעקוב באתר הרשמי שעובד גם בסמארטפונים, טאבלטים ואפילו בטלוויזיות תומכות.

הורדת האפליקציה לאנדרואיד
תוסף חינם לדפדפן כרום

מייקרוסופט מצטרפת לקרב על המייל במובייל

מיקרוסופט רוכשת את Acompli, אפליקציית מייל ארגוני לאייפון ולאנדרואיד. זה לא אמור להפתיע את מי שעוקב אחרי המהלכים של מיקרוסופט באחרונה. בכוונת החברה להפתח לפלטפורמות אחרות. מהלך שמוביל המנכ"ל סאטייה נדלה מאז הגעתו.

אחרי שנים של ציפייה, אפליקציית אופיס הגיעה לסמארטפונים ולטאבלטים בחודש שעבר, וכעת נראה שמיקרוסופט מחפשת קליינט מייל חזק. החברה דיווחה על הרכישה בבלוג הרשמי,
ולפי טום וורן מ-The Vergeמיקרוסופט שילמה מעל ל-200 מיליון דולר עבורה.

האפליקציה מאפשרת לנהל את המיילים בצורה חכמה יותר עם חלוקה לקטגוריות כמו "אנשי קשר" ו"קבצים מצורפים" שעוזרת למצוא מידע מהר ויעיל יותר. לאחר שיתוף הפעולה עם Dropbox ושדרוג ה-OneDrive, ההערכה היא שגם Acompli תשתלב בקטלוג החדש של מיקרוסופט והיא צפויה לעבוד על מגוון פלטפורמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully