וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין מוות בגלל סטטוס בפייסבוק

4.12.2014 / 13:35

אזרח איראני שיתף תוכן שנגע לנביא מוחמד וישלם בחייו. וגם: אמאזון וגוגל עוד לא בטוחות מי רובוט ומי בנאדם. חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוהאלי אראבי ובתו, מתוך עמוד הפייסבוק שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה דווח על המקרה בו כוכבת בוליווד פקיסטנית נידונה ל-26 שנה בכלא בגלל תכנית טלוויזיה מבזה. אם חשבתם שזה מוגזם, אז מתברר שהאיראנים מצליחים לעלות את הרף שהציבו הפקיסטנים.

צלם ובלוגר בן 30 בשם סוהאלי אראבי עומד בפני גזר דין מוות באיראן על "העלבת נביא האיסלאם" בפוסט בפייסבוק, כך קבע בית המשפט בטהרן. אראבי הורשע עוד באוגוסט, דיווח אתר זכויות האדם HRW. עורכי דינו טענו שהוא רק שיתף מה שאחרים רשמו, אך בית המשפט לא התרשם ואף הוסיף את "זריעת הרס הארץ" לרשימת העברות, עבירה שדינה עונש מוות גם כן ללא מחילה. אם תרצו, זה הוא עונש מוות על share ולא על פוסט.

לפי ה-HRW כ-65 בלוגרים, עיתונאים ואקטיביסטים מצויים כעת בבתי הכלא בשל פעולתם באינטרנט. במאי נעצרו 7 בני אדם על שרקדו מול קליפ בשם "Happy" של פארל וויליאמס. עורכי דינו של אראבי ביקשו עיון נוסף במקרה, אבל כמו שהאיראנים מתנהלים, לא בטוח שזה יעזור.

אפל נתבעת על האייפוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האמת, זה תמיד עצבן שחייבים לעבור באייטונז כדי להעביר לאייפוד שירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת Real Networks תובעת את אפל על כ-350 מיליון דולר על חסימת תוכנות. נראה שלגן הסגור של אפל אין תאריך התיישנות, כאשר תביעה בת 10 שנים על אי-אמון הגיעה למשפט.

לפי רויטרס, התביעה טוענת שב-2004 אפל נעלה במתכוון את האייפוד שלה בעזרת מספר עדכונים, כך שהוא יוכל לקבל שירים רק מתוכנת האייטונס או מדיסקים שהורדו על ידי המשתמשים, והוא לא יכול להעביר אליו שירים מאפליקציות או חנויות מתחרות כמו זאת של החברה של Real Networks.

כחלק מהראיות מוצגים במשפט גם אימליים של סטיב ג'ובס הקשורים לנושא. התביעה מבקשת סכום של 351,631,153 דולר בפיצויים. וזימון עדויות של בכירים באפל. סמנכ"ל השיווק של אפל פיל שילר, ואחראי מחלקת אייטונס, אדי קיו, צפויים להעיד בניסיון להגן על החברה.

עוד באותו נושא

כוכבת בוליוודית נידונה ל-26 שנים בכלא בגלל "תוכנית טלוויזיה מחללת קודש"

לכתבה המלאה

אני לא רובוט

רובוט חמוד. ShutterStock
אל תשקר אתה כן רובוט/ShutterStock

כל מי שנרשם לאתר כלשהו, זוכה לראות את ה-CAPTCHA: אותם מספרים או אותיות מעוותות שנועדו למנוע מתוכנות אוטומטיות, המכונות רובוטים, ליצור הרבה משתמשים בבת אחת ולפגוע בפעילות האתר.

תופעה מוכרת בעניין הזה היא שגם בן אנוש לא תמיד מסוגל להבין מה כתוב שם ומה רוצים שהוא יקליד. גוגל רוצה לשנות את זה. באמצעות גרסא מתקדמת של ה-CAPTCHA בשם: NoCAPTCHA reCAPTCHA גוגל מאפשרת ללחוץ על כפתור שבו רשום "אני לא רובוט". משתמש הקצה זוכה לראות את ההסכמה שהוא לא רובוט, אך מאחורי הקלעים, מספרת גוגל לאתר TheNextWeb ישנם אלגוריתמים מתוחכמים ביותר.

התוכנה מזהה את התנהגות המשתמש לפני הלחיצה, ואם היא חושדת ברובוט היא מפעילה תוכנת זיהוי נוספת, כמו ה-CAPTCHA הסטנדרטי או זיהוי נוסף של תמונות שגם בו רובוטים יתקשו.

הגרסה החדשה כבר קיימת להתנסות באתרים גדולים כמו WordPress או Humble Bundle אך כעת היא תהיה נפוצה הרבה יותר, ובתקווה תקל על הרבה משתמשים לעבור תהליך הזדהות פשוט.

אנחנו לא רובוט

צי הרובוטים החדשים של אמזון. יוטיוב, צילום מסך
אל תשקר, אתה כן רובוט. צילומסך יוטיוב מסרטון הרובוטים שהציגה אמזון/צילום מסך, יוטיוב

מי שעד עומד על זכותו לא להיות רובוט הם עובדי הקבלן של חברת אמזון. שפתחו במחאה. העובדים שלחו מכתב למנכ"ל ג'ף בזוס במחאה על כך שהם לא מקבלים מספיק זכויות בתור בני אדם. ניתן לקרוא את המכתב במלואו כאן.

כזכור, רק השבוע חשפה אמזון צבא רובוטים המיועד לעבוד במחסני החברה, במיוחד בתקופת העומס של קניות החגים בארצות הברית.

עובדי הקבלן פועלים בשירות הנקרא Amazon's Mechanical Turk עושים פעולות שלמחשבים קצת קשה, כמו לדעת לבחור אילו תמונות הם הכי טובות, לבחור שירים מתאימים מבין אלבומים ועוד. לפי המכתב, נראה שהם זוכים ליחס של רובוטים, ומזלזלים בכישורים שלהם. הם רוצים שינוי ורוצים גם תגובה מבזוס עצמו. אמזון טרם הגיבה למכתב.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully