וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים זועמים: האם הרב הסית לרצח נשים?

4.12.2014 / 10:10

סרטון שהופץ ברשת מציג דבר-תורה של הרב יוסי מזרחי, בו הוא מסביר שמכיוון שהדין של בהמה שנאנסה הוא מוות, הדין של אישה שפיתתה מישהו הוא "על אחת כמה וכמה". הגולשים טוענים שמדובר בהסתה לרצח נשים, אך הרב טוען: "דבריי הוצאו מהקשרם"

אתר רשמי

הרב יוסי מזרחי נוהג להפיץ ברשת - באתר הרשמי שלו ובעמוד הפייסבוק - הרצאות ודברי תורה שהוא נותן בנושאים שונים. אולם אחת ההרצאות שלו, שעלתה לפייסבוק בשבוע שעבר (לטענת מזרחי, לא מדובר בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו), הצליחה לעורר את זעמם של הגולשים במיוחד - והם טוענים שהרצאתו של הרב מסיתה לרצח נשים.

בסרטון שהעלה מזרחי (ראו וידיאו בתחילת הכתבה), הנקרא "משל מדהים כמה חמור חוסר צניעות בעיניי בורא עולם!", מספר הרב על דינו של אדם שאנס בהמה לפי ההלכה. דינו של אותו אדם הוא להיסקל למוות, אך גם את הבהמה צריך להרוג, למרות שלא חטאה. "ואם פרה שלא חטאה מקבלת כזה עונש נוראי, מה יעלה בגורלן של בנות ישראל שהולכות ערומות ועושות חטאים כל שבוע בעולם, מבחירה?" שואל הרב ומדגיש שוב, "פרה שלא חטאה, (ש)בן אדם אנס אותה - מוציאים אותה להורג. אז אישה שפיתתה אותו לעשות איתה עבירה - מה יהיה הסוף שלה? קל וחומר פשוט. לא צריך להיות גאון בשביל זה. אם מי שאנוס דינו למות, אחד שבחר לחטוא - על אחת כמה וכמה".

"מצער איך מוציאים דברים מהקשרם"

הסרטון אמנם עלה לרשת לפני שבוע, ומאז עלו עוד פוסטים רבים בעמוד של מזרחי, אבל הגולשים שלא עוקבים אחר מזרחי בקביעות גילו אותו רק עכשיו וכתבו תגובות זועמות, בטענה שמדובר בהסתה לרצח. "הרב מזרחי, בבקשה, תחזור למערה ממנה יצאת", כתב אחד הגולשים, "בתור אדם דתי, אתה ממש, אבל ממש לא מייצג אותי או כל יהודי שפוי פה". "הסרטון הזה הוא דברי שנאה לנשים והסתה לרצח", כתבה גולשת. "אתה פשוט חולני", כתב גולש נוסף.

פניתי לרב מזרחי עצמו בבקשה תגובה, אך הוא לא הבין על מה המהומה. "ממש מצער איך מוציאים דברים מהקשרם", אמר בשיחה עם וואלה!טק, "אני לא מבין על איזה הסתה את מדברת. איפה בכלל יש כאן הסתה? אני אמרתי לפגוע באיזה בן אדם או רמזתי? אם את מחפשת לעורר פרובוקציות ולהעליל עלילות אז חבל מאוד".

אמרת בסרטון "אם מי שאנוס דינו למות, אחד שבחר לחטוא - על אחת כמה וכמה". משתמע מכך שלדעתך צריך להוציא להורג את הנשים המפתות.

"בסך הכול הסברתי את אחד מתרי"ג מצוות, על מטורף שאנס בעל חיים. הסברתי שהתורה אומרת שגם הפרה שלא חטאה כלל דינה נגזר למות, קל וחומר כמה חמורים מעשיהן של נשים יהודיות שמתלבשות באופן לא צנוע ומה יהיה עונשן. עונשן מוגדר במפורש – מחטיא הרבים אין לו חלק לעולם הבא".

כלומר, זו רק אי הבנה של הניסוח שלך? לא התכוונת שמגיע לנשים מחטיאות למות, או שצריך להוציא אותן להורג כמו את הפרה.

"אני מבטיח לך שבוודאי זאת לא הייתה כוונתי. הרי אני אומר שם במפורש בהרצאה שכל ההוצאות להורג שהיו הן רק בזמן שסנהדרין הייתה קיימת, אין שום הוצאות להורג כבר 2,000 שנה. אני כלל דיברתי על עונשה של האישה בתור מחטיאת הרבים - בעולם הבא. איך יעלה על הדעת לחשוב כזאת שטות? ממש מצער איך מוציאים דברים מהקשרם".

לפי התגובות לסרטון, לא ככה הבינו את מה שאמרת.

"אלה אכן תגובות מעציבות מאוד. התלהמות, חוסר תרבות, שנאה נוראית לדת ולכל מי שחי על פיה. הם חסרי הבנה בסיסית בעברית, או שפשוט חיפשו סיבה להוציא את תסכולם. אני לא מצליח להבין איך נוצרה כזו שנאה בעם לכל מה שמייצג יהדות, ממש בושה שהגענו ליום הזה. במקום להתמקד במסר שבנות ישראל צריכות להתלבש בצניעות ובכבוד לעצמן -מנבלים את פיהם כפרחחים. ממש עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully