וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: מכסחת דשא רובוטית

8.12.2014 / 13:32

שקטה, יעילה וקצת חמודה. מכסחת הדשא הישראלית Robomow RC304 תאפשר לכם לנוח בזמן שהיא עושה את העבודה השחורה

קרדיט מדיה: במאי ומגיש- גיא גורן, עריכה- מאיה בן ניסן, צלם- עידו שחם, מפיק- אורי דישון

מה זה עושה? מכסחת הדשא הרובוטית שבדקנו, ה- Robomow RC304, מתאימה לגינות של עד 400 מטר. רצוי גינה ישרה באופן יחסי כי הרובוט מסוגל לעבור מכשולים בזווית של עד 30%.

איך זה עובד? חשמל או סוללה ותחנת עגינה. יש צורך בפעולה ראשונית של הקמת "גדר סימון" חד פעמית. כלומר, קיבוע יתדות לאורך כבל בצבע הדשא. זו פעולה פיזית קשה יותר מלהרים את הכסאות במטבח לפני שמפעילים את הרובוט שואב האבק בבית, אבל בניגוד אליו היא חד פעמית ורצוי לפנות מכשולים מהשטח.

הרבוט יודע להשאר בתחום הגדר, או ללכת לאורכה וניתן להתמודד עם מכשולים קבועים דוגמת עצים, פסלים וכדומה. מתממשק לאפליקציה ושלט ויכול לעבוד גם בלילה לפי שעות מוגדרות עם אמצעי הגנה מפני גניבות.

כמה זה עולה? 4,290 ש"ח. זה ממקם אותו כמוצר פרימיום אבל לאו דווקא סופר יקר. בהנחה ששירותי גינון עולים בסביבות 200 ש"ח ושנחסכת מהצרכן פעולה שיכולה להיות מאד פיזית. בעולם שבו טאבלטים, סמארטפונים מובילים, קונסולות משחקים או רובטים ביתיים נמכרים בסביבות ה-3,000 ש"ח הפער מהרובוט אינו גדול במיוחד.

למי זה מתאים? אנשים בעלי אמצעים וגינות. מכסחות דשא רובוטיות אינן דבר חדש בשוק, דגמים שונים מוצאים למכירה כבר כמה שנים. אבל עדיין יש בהם משהו עתידני. שואבי אבק רובוטים כבר נפוצים מאד בישראל, אך מכסחות דשא רובוטיות הן שוק מקומי קטן בהרבה. המכירות בארץ מסתכמות בכמה אלפים בודדים והמוצר מכוון לשוק הבינאלומי שם הוא זוכה להצלחה גדולה.

מה עוד? גאווה ישראלית: פרנדלי רובוטיקס היא חברה ישראלית, בראשות היזם אודי פלס. בשבוע שעבר פורסם כי החברה סגרה עסקה עם מפיץ מכסחות דשא רובוטיות בגרמניה ואוסטריה בשווי 60 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • רובומו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully