וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית אובר נאסרה בהודו - בגלל חשד לאונס

8.12.2014 / 16:34

נהג אובר שאנס את הנוסעת שלו נלכד אתמול בדלהי, ומשרד התחבורה אסר על המשך הפעלת האפליקציה בטענה שאובר נהגה ברשלנות ולא ערכה לנהג בדיקות מתאימות מראש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום (ב') אסר הממשל בדלהי, הודו על הפעלת אפליקציית התחבורה הפופולרית אובר, לאחר שאחד מנהגיה נחשד באונס של נוסעת. כך מדווח מגזין HuffPost India, השלוחה ההודית של מגזין ההאפינגטון פוסט.

ביום שישי האחרון עלתה צעירה בת 25 למונית של נהג אובר שיב קומאר ידאב בן ה-32. על פי החשד ידאב אנס אותה, והוא נלכד יומיים לאחר מכן, במהלך מרדף משטרתי, ונעצר.

אפליקציית אובר מאפשרת למשתמשים בה להפעיל מונית בתשלום, גם אם ברשותם רכב פרטי, וללא תיווך של חברת מוניות. הנהלת האפליקציה אמורה לבדוק את הנהגים שמבקשים לעבוד כנהגים דרכה, ולאחר שקיבלו אישור - הם מקבלים קריאות מלקוחות דרך האפליקציה. לדברי משטרת דלהי, במקרה של ידאב איש מהחברה לא בדק אותו, והוא בכל זאת הוא שימש כנהג באובר כחצי שנה. לטענתה, חברת אובר הטעתה את הלקוחות לגבי אופיו של שירות המוניות שהאפליקציה מציעה: הנאנסת חשבה שהיא עולה למונית רשמית של נהג מוסמך, אך בפועל אפליקציית אובר חיברה אותה לאדם שכלל אין לו אישור או הסמכה להסיע לקוחות. בנוסף, כשהמשטרה רק ניסתה לאתר את ידאב, אובר לא ידעה לספק להם עליו פרטים שהיו אמורים להיות ברשותה, מה שהקשה על המשטרה למצאו. "הם היו לגמרי לא מוכנים", מסר בכירים במשטרה.

משרד התחבורה בדלהי אף אסר לאפשר לחברה לספק את שירותיה בדלהי גם בעתיד.

זו לא הפעם הראשונה שאובר מסתבכת עם קהל הלקוחות ודעת הקהל. בחודשים האחרונים פורסם באתר באזזפיד כי עובדים באובר מסוגלים לעקוב אחרי לקוחותיהם ללא רשותם, ולפני כן התפרסם כי בכיר באובר איים על חייה של עיתונאית שכתבה נגד החברה. בעבר גם היו מקרים של נהגים נוספים באובר שתקפו נוסעים, ואצל אחד מהם התגלה עבר פלילי - למרות שעבר את בדיקות החברה וקיבל את אישורה.

  • עוד באותו נושא:
  • אובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully