וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשעון של אפל יהיה מסך גמיש?

14.12.2014 / 11:19

אפל הגישה פטנט למסך שיכול לדמות כפתורים וירטואלים ש"מרגישים" בלחיצה עליהם. וגם: פייסבוק נפרדת מבינג, יוטיוב מוציאה גיפים וגוגל אומרת שלום ל-Google Earth. חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכפתורים על גבי המסך בשעון של אפל יהיו לחיצים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

השעון של אפל עוד לא פה, אבל נראה שאפל כבר מכינה עבורו את הקרקע. האתר 9to5mac חשף בקשה שאפל הגישה למשרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) עבור מסך שמתעוות כשנוגעים בו, ויכול לדמות כפתורים וירטואליים עליו.
קצת מזכיר את המסכים הישנים של נוקיה בדור הראשון של מכשירי המגע על מערכת הסימביאן, כמו ה-5800 XpressMusic למשל. השעון צפוי לצאת בחודשים הראשונים של 2015 כך שיתכן והפטנט לא מיועד לדור הנוכחי של השעונים.

עוד על אפל, מעתה ניתן לשלם באמצעות PayPal באתר האינטרנט שלה. כזכור, אפל השיקה מתחרה ל-PayPal בשם Apple Pay כעת החברה מקופרטינו תאפשר לשלם באמצעות השירות המתחרה באתרים שלה. האופציה הייתה קיימת עד כה בפלטפורמות של אפל (אפ-סטור, אייטונס ועוד)

יוטיוב מתנסה עם יצירת גיפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זמני הצפייה עולים אבל כך גם השימוש בגיפים של שניות בודדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרוב יהיה אפשר לייצר גיפים דרך יוטיוב? במה שנראה כמו השקה שקטה של המוצר, ניתן כבר עכשיו לגשת לסרטונים ביוטיוב של PBS וליצור GIF מכל סרטון שמופיע שם. דרך לחיצה על כפתור ה-Share ותחת טאב ה-Gif אפשרי לבחור כל 5 שניות שהם מן הסרטון ואפילו להוסיף כיתוב.

למען האמת, זהו מהלך מתבקש בעולם שבו גיפים נהיו כלי לגיטימי באינטרנט וכמות גדולה מהם מיוצרים מסרטוני יוטיוב. בעולם בו מתחוללות מלחמות תוכנות סרטים אינסטנט כמו Vine וסנאפצ'אט, גם גוגל רוצים להצטרף לחגיגה.

סטופ כדור הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היו שלום ותודה על הלאגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעה עצובה הופיעה בבלוג הרשמי של עמוד המפתחים של Google Earth. בהודעה נמסר על החלטה של גוגל להפסיק לתמוך בתוסף ה-API של התוכנה. לפי הבלוג, סיבות אבטחה הובילו להחלטה.

הדפדפנים כרום ופיירפוקס החליטו להפסיק את התמיכה בפלאגין מסוים שדרוש על מנת שגוגל Earth תעבוד, סיבה נוספת היא ביצועים בינוניים במובייל, כאשר רק מכשירים מאוד חזקים, בייחוד מהצד של אנדרואיד, מסוגלים באמת להריץ את האפליקציה כמו שצריך. גוגל מחליטה שהיא נותנת ל-API עוד שנה, וב-12 בדצמבר 2015 התמיכה תיפסק.

ביי ביי בינג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייסבוק נפרדת ממיקרוסופט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שעוד נפרד מכלי ותיק היא פייסבוק אשר הוציאה את בינג מתוצאות החיפוש שלה. בשבוע שעבר עדכנה פייסבוק את שורת החיפוש כשהוסיפה את האפשרות לחפש מידע מתוך הסטטוסים עצמם, ומעתה לא יוצגו התוצאות של מנוע החיפוש של מיקרוסופט. במילים אחרות, החיפוש יתמקד בלהשאר בתוך פייסבוק ולא החוצה ממנה.

מפייסבוק נמסר: "אנחנו לא מציגים כעת את חיפושי האינטרנט כיוון שאנחנו ממוקדים יותר על לעזור לאנשים למצוא מידע שהם שיתפו איתם".

עוד באותו נושא

סופסוף: אפשר לחפש פוסטים בפייסבוק

לכתבה המלאה

פינת המעקב: מה קורה בסוני

סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון, 2007. AP
ג'ובס עם האייפון הראשון/AP

ההאקרים של סוני חשפו פרטים על הסרט שכמעט יצא לפועל על סטיב ג'ובס. כמעט בכל יום נחשפים פרטים חדשים מההדלפה מתוך מסמכים רבים שדלפו לרשת כמו גם פרטי קשר של כוכבים, התכתבויות אי-מייל ועוד.

אתר the verge מדווח על מיילים אישיים שדלפו מסוני, בהם תכתובת בין הבמאי דיוויד פינצ'ר לבין התסריטאי אהרון סורקין. פינצ'ר היה נרגש לקראת הסרט, והמיילים חושפים מספר אתרים שבהם היה אמור להצטלם הסרט שיבוסס על ספר האוטוביוגרפיה של ג'ובס, שכתב וולטר אייזיקסון. התארים המדוברים הם: שני אולמות אודיטוריום, מסעדה וכמובן גראז' ישן שם מתחילות כל החברות הגדולות.

עוד בפינת המעקב

בשבוע שעבר דווח כי אינסטגרם הגיעה ל-300 מיליון משתמשים חודשיים ובכך עקפה את כמות המשתמשים של טוויטר. מי שמנסה להראות שהוא לא מתרגש מזה הוא אחד המייסדים של טוויטר, אוון וויליאמס.

בראיון למגזין פורצ'ן אמר וויליאמס שפייסבוק עיוותה לחלוטין את התפיסה של "הצלחה", בכך שרק למספר המשתמשים יש משמעות. הוא לא מסכים עם התפישה הזו והוסיף: "אני לא שם זין אם באינסטגרם יש יותר אנשים שמסתכלים על תמונות יפות לעומת טוויטר". תרגום חופשי ל-I don't give a shit, ובכל מקרה אמירה לא מקובלת בנוף העסקי האמריקאי. נשמע שוויליאמס יותר מתרגש מהעקיפה של אינסטגרם ממה שהוא רוצה שנחשוב.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully