וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות המצליחות של השנה

15.12.2014 / 10:01

המשחק שהפך את כולנו למכורים, האפליקציה שאיפשרה לנו לשלוח תמונות עירום זה לזה, ואיך זה יכול להיות שהאפליקציה הפופולרית ביותר היא גם השנואה ביותר? הנה האפליקציות שהשיגו הכי הרבה הורדות השנה

בכל שנה משחררת אפל את רשימת האפליקציות שזכו למספר הגדול ביותר של הורדות, באייפון ובאייפד, ורשימה דומה ניתן להשיג גם לאנדרואיד. דבר אחד שניתן ללמוד מהרשימה הזאת היא שלהיטים אמנם באים והולכים בקצב מסחרר, אבל הרבה נשאר בדיוק כשהיה: גם השנה, כמו בשנה שעברה, אנשים השתמשו בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, פנדורה וגוגל מפות, ושיחקו בקנדי קראש, מיינקראפט, Cut the Rope ו-Plague Inc. אבל מה, בכל זאת, השתנה? אלה הן האפליקציות שלא נותרו במקום, אלא זינקו במעלה הטבלאות השנה, ושינו את ההרגלים שלנו, בין אם רצינו או לא.

Facebook Messenger

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק מסנג'ר היא, ללא תחרות, האפליקציה ה"פופולרית" ביותר של 2014. היא הורדה יותר מכל אפליקציה אחרת, באייפון ובאנדרואיד, ככל הנראה בהפרש עצום.

ובכל זאת, השימוש במילה "פופולרית" כאן הוא קצת מגוחך: פייסבוק מסנג'ר היא פופולרית בערך כמו אבולה. למעשה, אין ספק שהיא היתה נבחרת לאפליקציה השנואה ביותר של השנה אילו מישהו היה שואל את המשתמשים. רק שפייסבוק לא שאלה אף אחד. באמצע השנה, פייסבוק החליטה פתאום ששירות ההודעות – שעד היום היה חלק מאפליקצית פייסבוק הוותיקה – הוא עכשיו אפליקציה בפני עצמה שיש להתקין בנפרד. מאות מיליוני משתמשי פייסבוק, שעושים שימוש בין השאר בהודעות האישיות, נאלצו להוריד את האפליקציה החדשה כדי להמשיך ולנהל את חיי החברה הווירטואליים שלהם כרגיל. זה לא אומר שהם היו מרוצים מזה: עמודי האפליקציה בחנויות הוירטואליות מלאים בדירוגים של כוכב אחד, ובכעס. אבל מה לעשות – זה מה שצוקרברג החליט, ולנו אין מה לעשות בעניין חוץ מלהתלונן. למה, מה נעשה – נחרים את פייסבוק? כן, בטח.

להורדה בגוגל פליי
להורדה באפסטור

Snapchat

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטבלת האפליקציות החינמיות הפופולריות ביותר של אפל, סנאפצ'אט נמצאת במקום השני – כלומר, בניכוי פייסבוק מסנג'ר שנתחבה לנו בגרון, זוהי באמת האפליקציה הפופולרית של השנה.

סנאפצ'ט היא הדוגמה המושלמת לרעיון שמצליח לא משום שהוא חדשני ומשוכלל, אלא להיפך: היא מציעה במובן מסוים פחות מכל שירות מסרים מיידיים אחר. היא לא שומרת את ההודעות, והן נעלמות מיד אחרי הקריאה, במקום להישמר. סנאפצ'ט נותן לך את היכולת לשכוח, יכולת שבשיחות וירטואליות אחרות לא קיימת. העובדה הזאת הפכה את סנאפצ'ט לפופולרית בעיקר בקרב בני נוער – בעידוד ההורים, שמרגישים בטוחים שגם אם הילדים ישלחו זה לזה תמונות עירום (והם הרי יעשו את זה), התמונות האלה ייעלמו מיד ולא יחזרו להטריד את הילד כשיגדל וירוץ לנשיאות. זה, מתברר, לא לגמרי נכון: שורה של בעיות אבטחה התגלו באפליקציה, ובאוגוסט השנה דווח על 200 אלף תמונות שדלפו מהאפליקציה ה"בטוחה". בינתיים זה לא פוגע באופן משמעותי בפופולריות שלה.

להורדה בגוגל פליי
להורדה באפסטור

2048

שלבים במשחק הרשת 2048. http://gabrielecirulli.github.io/2048, צילום מסך
שלבים במשחק הרשת 2048/צילום מסך, http://gabrielecirulli.github.io/2048

רגע משעשע: היכנסו ל-Google Play, וחפשו "2048". אם חשבתם שתמצאו אפליקציה אחת, מחכה לכם הפתעה: יש עשרות, אם לא מאות, 2048ים. 2048 היא התשובה של 2014 לטטריס: משחק פשוט להפליא וממכר לגמרי שסחף מיליונים. האפליקציה המקורית היתה עבודת סוף שבוע של איטלקי בן 19, ששחרר אותה בחינם ובקוד פתוח – ובכך פרץ את הסכר לאינסוף הגירסאות השונות של המשחק. הוא לא הרוויח מזה אגורה. העולם הפסיד מיליוני שעות עבודה, ועדיין תקוע ב-1024.

להורדה בגוגל פליי
להורדה באפסטור

Flappy Bird

סרטון של משחק FLAPPY BIRD. יוטיוב, צילום מסך
סרטון של משחק FLAPPY BIRD/צילום מסך, יוטיוב

הלהיט העצום שבא משום מקום, כבש את העולם בסערה ואז נעלם.‏ בדיוק כמו "2048", פלאפי בירד הוא משחק פשוט לחלוטין, עבודה של מתכנת אחד ששחרר את המשחק לחופשי בתחילת 2013, ואז הלך לעסוק בדברים מעניינים יותר. המשחק הזה הוא בו-זמנית ממכר ומטריף את הדעת, וככל הנראה לא מעט טלפונים סלולריים הושלכו על הרצפה בזעם בגללו. לקראת סוף השנה הוא פתאום תפס ויראליות ברמה בלתי נתפסת, ובחודש ומשהו הראשונים של 2014 נדמה היה שלא קיימות אפליקציות מלבד פלאפי בירד וחיקויים של פלאפי בירד, שפרחו במאותיהם. אבל אז יוצר המשחק, נגוין דונג, הכריז שהוא לא משחק יותר. בציוץ מסתורי, שבו הוא פשוט טען ש"אני לא יכול יותר", הוא הודיע שהוא מסיר את המשחק מחנויות האפליקציות – ועשה זאת. החיקויים למיניהם נשארו, גם אם הפופולריות שלהם דעכה במהירות. היום קוראים לזה Circle, וזה עדיין די דומה, ועדיין מעצבן נורא.

להורדה בגוגל פליי
להורדה באפסטור

Heads Up!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בעידן שבו הוויראליות שולטת, לפעמים הפרסום הנכון הוא מה שהופך אפליקציה למצליחה. המשחק האולטרה-מצליח Minecraft – הצלחה ויראלית לכל דבר – היה האפליקציה בתשלום המורדת ביותר לאייפד ואייפון ב-2013, והיה חוזר על ההישג ב-2014, אלמלא אלן נדחפה בדרך.

אלן דג'נרס הציגה בתכנית הבוקר שלה את "Heads Up!", שהוא משחק-חברה עתיק ופשוט: למשתתף א' יש פתק עם מושג כלשהו על המצח, משתתף ב' צריך להציג את המושג ולתת ל-א' לנחש מה הוא. גירסת האייפון רק הפכה את תהליך בחירת המושגים לאוטומטי. אלן שיחקה במשחק שוב ושוב עם הסלבריטאים האורחים בתכניתה – וזה הספיק כדי להזניק אותו במעלה טבלאות המכירות. אגב, אותה אלן גם שברה השנה את שיא הציוץ בעל השיתופים הרבים ביותר בטוויטר, עם הסלפי הקבוצתי שצילמה עם ג'ניפר לורנס, מריל סטריפ ועוד ערימת כוכבים בטקס האוסקר, ששותף מעל 3 מיליון פעמים. עזבו אתכם מקים קרדשיאן: אלן היא זאת שבאמת שולטת באינטרנט.

להורדה בגוגל פליי
להורדה באפסטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully