וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיגוגו מאפשרת תרומות

19.12.2014 / 17:35

Indiegogo Life חותר תחת הרעיון של אתר מימון בו מקבלים תמורה להשקעה. מצד שני הוא לא סותר את הנסיון להרוויח כסף מהקהילה

דנה רינגלמן, אחת המייסדות של אינדיגוגו, אומרת בסרטון הנ"ל ש-Indiegogo Life היא בשביל למצוא דרך לאנשים להפגש ביחד והיא לא ממצמצת. היא קושרת את זה לרעיון הרחב של אתר מימון ההמון כבר מתחילת דרכו ב-2008. קשה למצוא קלישאה גדולה מזו.

בפועל מדובר בהוספת מודל, שיש בו לא מעט היגיון כלכלי, שעד עכשיו היה מנוגד לרוח של האתר ולרעיון שמאחורי מימון ההמון. כלומר, מעתה יהיה אזור מיוחד שיאפשר מימון אישי ללא תמורה. או במילים אחרות: תרומות.

רק השבוע פורסמה בוואלה! כתבה שמשכה עניין רב על המורה לקולנוע, רועי ווסטלר, שהתלמידים שלו סייעו בגיוס הכסף למימון תרופה למלחמה בסרטן קטלני. המימון דרך עמותת קו לחיים. הקמפיין של ווסטלר עדיין באוויר ואתם מוזמנים לתרום, אבל אם להסתכל על זה מנקודת מבט ביקורתית, נראה שקמפיין העמותה משתמש בכלים של אתרי מימון המון: קמפיין, אחוזי עמידה ביעד, טיימר ועוד.

ברור שאתר שזו ההתמחות שלו יכול לספק את הכלים האלו בצורה הרבה יותר מקצועית, ואינדיגוגו מבינה את הפוטנציאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הראשוני אינדיגוגו לא מתכוונת לגבות את העמלות הרגילות של קמפיין מהמשתמשים (רק עמלה מסליקת כרטיסי האשראי) והיא תאפשר פתיחת קמפיינים לכל אחד בנושאי שמחות ואסונות. לדוגמא: בוא נממן ל-X את הנסיעה לחו"ל ליום הולדת שהוא תמיד רצה ולא היה לו כסף לטוס, או את בניית הבית החדש של Y שנהרס בטורנדו ולקחה אותו הרוח.

סיכומי השנה של קיקסטארטר, אינדיגוגו ודומיהם צפויים לצאת בקרוב. אני מעריך שהם יבליטו את הסיפורים המגניבים שכולנו שמענו עליהם שעשו מיליונים. כבישים סולארים, ציידנית שעושה הכל וכמובן סלט תפוחי האדמה. עם זאת, המספרים מדברים על ירידה בהכנסות, במה שניתן לראות בו חלק מכניסת המוצר החדש למיינסטרים. במובן של הרגעות מההייפ הראשוני אבל כזה שהוא כאן כדי להשאר.

המודל של אתרי המימון פועל על הזנב הארוך של הכנסות מאלפי הקמפיינים הקטנים שמייצרים עבורם הכנסות. הם צריכים אותם כמו שהם צריכים את הכבישים הסולאריים ואולי יותר. המהלך של אינדיגוגו יכול לבלוע את האתרים הקטנים יותר שעושים כבר עכשיו בדיוק את התרומות הקטנות האלו. חלקן זכו לחשיפה לא רעה בארצות הברית בשנה האחרונה וכנראה שזה שוק בעל פוטנציאל.

תוכן שאין בו תמורה מובטחת בצורה של מוצר הוא בוודאי פחות סקסי מהתכנים הגלובלים המקובלים, והוא חושף את אינדיגוגו לתוכן שקשה יותר לשלוט בו (אינדיגוגו בודקת את הקמפיינים בסקציית ה-LIFE רק לאחר עלייתם) ויכול להכיל נושאים שנויים במחלוקת. יהיה מעניין לעקוב אם זהו תחילתו של שינוי ובמוקדם או במאוחר יגיע גם כסף גדול מהאזור הזה או שזה רק עוד אזור בתאר גדול ש"יגרום לאנשים להתחבר ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully