וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני מציגה: משקפיים חכמים

18.12.2014 / 11:55

בזמן שהמותג של גוגל גלאס הולך ושוקע, סוני מפתיעה עם מתחרה חדשה שהופכת את העסק להרבה יותר פשוט. וגם: עוד הדלפה מסוני חושפת ניסיון של פייסבוק לקנות את סנאפצ'ט ב-3 מיליארד דולר

משקפיים חכמים של סוני. www.sony.net, אתר רשמי
קרדיט: אתר רשמי, www.sony.net/אתר רשמי, www.sony.net

אין ספק ש-2014 היא שנת הטכנוללוגיה הלבישה. בין אם זה שעון, צמיד, או אפילו שמלה, כולם רוצים חתיכה מהעוגה. בתחום המשקפיים אין כרגע מתחרים אמתיים לגוגל גלאס (שלא ממש מצליח אבל לפחות מכירים את השם), אך נראה שעכשיו סוני נכנסת לנישה הקטנה הזאת עם מוצר משלה.

המהנדסים בסוני ראו כנראה מה גוגל עשו והבינו מה לא לעשות: בבלוג הרשמי של החברה מוצג מכשיר המשמש כתוסף למשקפיים רגילים. סוני הבינה שלא צריך לבחור בין להיות עם משקפיים חכמים או בלי, ועדיף פשוט להצמיד את האביזר החכם למשקפיים רגילים. המוצר של סוני יוכל להתלבש על משקפיים רגילים, משקפי שמש, משקפת או כל מכשור אחר שמרכיבים על העיניים. המוצר עצמו יציג מסך קטן בסגנון הגוגל פלוס ברזולוציה של 640×400, שהיא אמנם רק טיפה יותר גבוהה מה- 640×360 של גוגל אך גם יותר חסכונית, כי המסך משתמש בטכנולוגיית OLED. המעבד הוא ה-Cortex A7 של ARM, אותו מעבד שניתן למצוא בשעונים החכמים של גוגל מסדרת אנדרואיד Wear.

עוד פרטים יחשפו ב-CES הקרוב. גם המחיר עדיין לא נחשף, אך לפי הדיווח נראה שהשוק הפרטי יצטרך לחכות קצת, כי סוני מטרגטת את השוק העסקי והאתלטי.

הולו נגד יוטיוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית Vessel/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבוע וקצת דווח שיוטיוב מנסה למנוע מהיוזרים הכבדים שלה לעזוב על ידי הענקת בונוסים. כעת מנכ"ל הולו, ג'ייסון קילאר, מראה עד כמה האיום היה ממשי, עם שירות חדש בשם Vessel.

לפי האתר החדש והרשמי של הולו, מדובר בשירות מבוסס פרסומות שדומה מאוד ליוטיוב, והיתרון שיש למתחרה החדש הוא ככל הנראה - תוכן. לפי האתר מדובר ב"מספר כוכבים גדולים ומוכרים" וה-Wall Street Journal מגלה שאלק בולדווין הסכים כבר להפיק סדרה בלעדית בשם " Love Ride" לשירות החדש. צמד הוולוגרים Rhett and Link, שערוץ היוטיוב שלהם מונה כמעט 5 מיליון מנויים, הסכימו גם הם להפיק סדרה עבור השירות.

בתחום המוזיקה, הולו חתמה עסקה עם שלושת המפיצות הגדולות: Sony Music Entertainment, Warner Music Group וגם Universal Music Group, אך אף אחת מהן לא הבטיחה תוכן בלעדי ל- Vessel נכון לעכשיו.

ומה עם כסף? מעבר לכסף שיקבלו יוטיוברים מוצלחים שיעשו את המעבר, השירות הוא חינמי עם פרסומות, ובתמורה ל-3$ בחודש ניתן לקבל ערוץ עם פחות פרסומות (אין כרגע דרגה לביטולן המוחלט), כמו גם גישה לתוכן אקסקלוסיבי לפני שהוא מתפרסם ל"פשוטי העם" שלא שילמו. האתר כרגע מנסה לאגד יוצרים וכל אחד יכול להירשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההדלפה של סוני חושפת ניסיון של פייסבוק לרכוש את סנאפצ'ט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במי ההדלפה לא נגעה? לא נשארו הרבה. האתר The Verge מגלה כי מיילים של מנכ"ל חברת Snapchat, אוון ספיגל בן ה-24, נחשפו בתיבת הדואר הפרוצה של סוני. בין האימיילים ניתן למצוא הצעה של מעל 3 מיליארד דולר מחברת פייסבוק בשביל לקנות את סנאפצ'ט, עסקה סודית של 14 מיליון דולר בין סנאפצ'אט לבין חברה המייצרת משקפיים חכמים, וגם תכנית סודית לפתוח לייבל מוזיקה - שבסוף לא יצאה לפועל.

ספיגל מאוד לא מרוצה מההדלפות הנ"ל, בייחוד מפני שבחלקן הוא גם נחשף כמי שמשתמש בשפה בוטה וילדותית, כולל אימיילים מביכים שלו מתקופת הקולג' שבו הוא כותב דברים כמו "אני שבור... מרגיש כאילו אני הולך לבכות כל הבוקר.... פגשתי את המורה שלי מהתיכון. היא נתנה לי חיבוק גדול. הייתי צריך את זה". אולי עכשיו, עם חברה ששווה כנראה יותר מ-3 מיליארד דולר וסירבה אפילו לפייסבוק, ספיגל כבר לא בוכה.

מכשיר ה- OnePlus One חוגג שנה וכולם מרוויחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזל טוב. ה-OnePlus one/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת OnePlus חוגגת שנה ומציגה שלל מבצעים באתר הרשמי שלה. מכשיר הדגל, ה- OnePlus One, נמכר כעת שוב ללא הזמנות בשתי הגרסאות (ה-16 וה-64 ג'יגה-בייט), על כל האביזרים חלה הנחה של 11%, סוללה חדשה בעלת קיבולת של 10,000 מילי-אמפר נמכרת ב-15 דולר בלבד וב-ב-Vine מתקיימת הגרלה של מכשיר OnePlus One בנפח 64 ג'יגה-בייט.

אך לא הכול ורוד, כי החברה קיבלה מתנת יום הולדת מאוד לא נחמדה מבית המשפט בניו דלהי: איסור מכירות בהודו. לפי התחקיר של האתר unleashthephones.com, יצרנית הטלפונים ההודית Micromax מוציאה היום ליין מכשירים חדש תחת המותג YU עם הרום של Cyanogen, והיא התלוננה לבית המשפט שחברת OnePlus מפרה את הסכם הבלעדיות שיש ל-Micromax עם Cyanogen בכך שהיא מוכרת מכשירים עם התוכנה שלו. אז מזל טוב, ובהצלחה במשפט OnePlus.

גוגל עוזבת את ספרד - והרייטינג מתרסק

בעקבות חוק ממשלתי בספרד שניסה לקחת כסף מגוגל על אירוח לינקים מהעיתונות המקומית, שבעקבותיו סגרה גוגל את שירות החדשות שלה במדינה, הרייטינג של אתרי החדשות הספרדיים יורד. האתר gigaom.com חשף כי לאחר עזיבת גוגל ניוז הייתה ירידה מהירה של כ-10 עד 15 אחוז. אבל לא הכול עגום: לפי הדיווח, בעוד נתוני הטראפיק מאתרים חיצוניים ירדו, נתוני הטראפיק בין מפיצים (כשאתר מלנקק לאתר אחר) עלו. האם הפרגון בין המפיצים יספיק כדי לשמור על הביזנס של אתרי החדשות הגדולים בספרד? סביר להניח שבינתיים כן, אבל יש לנו הרגשה שהפרשייה הזאת עוד לא נגמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully