וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הי, בינבה

23.12.2014 / 11:13

גוגל חושפת את המכונית-ללא-נהג שלה, אפל משדרגת את המקבוק-אייר, והאם עיוורים יוכלו לראות בעזרת סונאר, כמו עטלפים? חדשות הטק

המכונית הלא-מאויישת של גוגל. plus.google.com, אתר רשמי
המכונית הלא-מאויישת של גוגל/אתר רשמי, plus.google.com

לכבוד החגים הרבה מהחברות מחלקות מתנות. ראינו את פייסבוק למשל עם רכיב סיכום השנה שלהם, וכעת תורה של גוגל.

בבלוג רשמי של פרויקט המכונית-ללא-נהג, מפרסמת היום גוגל שהיא מביאה את "מתנת חג המולד הכי גדולה שהיא יכולה": בילד ראשון של המכונית ללא נהג שלה. בעמוד נכתב כי "גרסת המכונית שהוצגה במאי הייתה גרסה דמה, אפילו הפנסים בה לא היו אמיתיים. עבדנו על כל החלקים עם הרבה אבטיפוסים שונים [...] עכשיו אנחנו יכולים להרכיב את כל החלקים ביחד בכדי ליצור את המכונית-ללא-נהג הראשונה שלנו".

לפני שתהיה נהירה המונית למרכז ההזמנות (שעדיין לא הוקם), חשוב לציין שהמכוניות עדיין לא יכולות לעלות על הכביש, יש צורך בקצת רגולציות קודם. ממשלת קליפורניה כבר נתנה לגוגל את ההרשאות המתאימות וארצות נוספות, כמו בריטניה, הלכו בדרכה, אך זה אומר שכל מדינה שגוגל תרצה לייבא את הבינבה החכמה שלה, היא תצטרך לעבור בבריקרוטיה המקומית.

המכונית החכמה משתמשת בחיישנים מיוחדים כמו לייזרים ו-GPS כדי לדעת לאן לנווט בלי לפגוע בהולכי רגל או מכוניות אחרות. לפי המידע שנמסר בבלוג, המבחנים המעשיים בכבישי קליפורניה יתחילו כבר השנה - אך מעבר לזה לא ניתן לדעת פרטים נוספים כמו מחיר, או תפוצה מחוץ לארה"ב. נמשיך לעקוב.


שובם של המקבוקים

טאמבלר של אייטיונס. itunes.tumblr.com, אתר רשמי
טאמבלר של אייטיונס/אתר רשמי, itunes.tumblr.com

לאפל עדיין אין גרסת ווב לאייטונס כמו שיש לגוגל עם חנות הפליי, אבל יש לו עמודים בפייסבוק ובטוויטר - וכעת לאייטונס התווסף עמוד טאמבלר משלו.

כרגע אין בעמוד החדש משהו מעניין מדי. מדובר באוסף של גיפים, סרטונים ותמונות שמראים מה היה חם ב-2014 בכל קטגוריה באייטונס. אין לינקים, אין מחירים, אין אזכור לחנות. לא ברור מה התכניות של אפל כרגע, אך משתמשי הטאמבלר יכולים לעשות לייק ולצפות בעמוד החדש גם במובייל.

ועוד בענייני אפל: אתר Digitimes מדווח שאפל צפוייה להציג ב-Q1 ב-2015 ליין משודרג של מחשבי המקבוק אייר. המקבוקים החדשים יגיעו, איך לא, עם מסכי רטינה של 12 אינץ', ללא מאוורר (פעולה שמתאפשרת באמצעות מעבדי אינטל מסדרת Broadwell Core M) וללא טאץ' פאד לחיץ כדי לאפשר להם להיות דקים מקודמם.

לפי הדיווח אפל מתכוונת להביא את הניידים החדשים בצבעים כמו של האייפון, כסוף לבן וזהב. האתר Digitimes כבר טעה בעבר כשאמר שהשדרוג יגיע באוקטובר, כעת ניתן לחכות לראות מה תביא החברה לשנה החדשה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

עיוורים יוכלו לראות - כמו עטלפים

דניאל קיש איבד את מאור עיניו שנה אחר היוולדו, אבל זה לא עצר אותו מלחקור את העולם. הוא פיתח שיטה מיוחדת שמאפשרת "לראות" כמו שרואים דולפינים ועטלפים, באמצעות סונאר. את הפטנט לא תמצאו באפסטור, ולגוגל או אפל אין (עדיין) שליטה עליו. מדובר בטכניקה פשוטה וטבעית: קיש מצקצק בלשונו, והסאונד שחוזר אליו מאפשר לו לדעת מה עומד מולו.

לשיטה קיש קורא "פלאש סונר". כאשר יש מולו עצם גדול כמו בניין, הקול שמוחזר אליו הוא נמוך יותר, ואילו כאשר ישנו עצם קטן כמו עמוד למשל, הקול גבוה יותר. באמצעות השיטה פרי המצאתו, מסוגל קיש ללהבחין במשכולים.

נכון שהוא עדיין לא מסוגל לבצע פעולות מורכבות כמו נהיגה ברכב (אולי ברכב של גוגל כן). אבל אין ספק שזה נחמד לראות פטנט שכזה שלא דורש חיבור ל-Wi-Fi או אפילו לחשמל. קיש גם מעביר סדנאות ללימוד השיטה, וכמו שניתן לראות בסרטון - זה הולך לא רע.

CES בפתח ואסוס במתח

רק אתמול דווח על הטיזר של סוני ונראה שעוד חברות קופצות על מסורת ה"קדימונים" שלפני תערוכות גדולות. אסוס שחררה סרטון משלה המציג את מודל ה-Zenfone הבא (דור 7 למי שעוקב) ככל הנראה. אין מידע רב על המכשיר, אך הכיתוב "לראות מה שאחרים לא יכולים לראות" מופיע עשוי להעיד על מצלמה משופרת או יכולות צילום בתאורה נמוכה, או אפילו תאורת לילה (זה חדש) למכשיר. כמו כן נראה שאסוס לקחה רעיונות מהספר של LG כאשר הכפתורים מופיעים מאחורה בפריים שבו המכשיר מתפרץ. אסוס מבטיחה עוד פרטים, כנראה עם השקה מפוארת, של המכשיר ב-CES הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully