וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הציעה לגולש לחגוג את השנה שהייתה - עם תמונת בתו המתה

28.12.2014 / 9:23

לאריק מאייר הופיע בפייסבוק סיכום של "שנה נהדרת שהייתה" - עם תמונת בתו שמתה באותה שנה. אז מה עושים כשהשנה הייתה מחורבנת? מאייר כתב פוסט ופייסבוק הקשיבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רבקה אליסון מאייר ברכיב של פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכבוד סוף השנה שחררה פייסבוק את פיצ'ר "Year in Review", רכיב סיכום השנה שאין הרבה מה להרחיב עליו - אם גלשתם בפייסבוק בימים האחרונים אתם יודעים על מה מדובר: אוסף תמונות (הניתנות לעריכה) המחולקות לפי חודשי השנה מתוך הפיד, אשר נצפות בגלילה בעטיפה של גרפיקה לא מרשימה במיוחד.

הרכיב מייצר כותרת גנרית על שנה נהדרת ותודה לחברים שלקחו בה חלק. אך יש דבר אחד שהחברה לא חשבה עליה: אנשים שהייתה להם שנה מחורבנת. אריק מאייר, מעצב ומתכנת אתרים, איבד את בתו השנה, רבקה אליסון מאייר, ופייסבוק החליטה "לחגוג" את השנה שלו באמצעות הפיצ'ר החדש דווקא עם התמונה שלה.

האלגוריתם של פייסבוק כנראה חשב שמדובר בתמונה פופולרית, עקב כמות הלייקים, והוא הציג את בתו המנוחה של מאייר עם הכיתוב: "אריק, כך נראית השנה שלך!".
הוא כמובן בחר שלא לפרסם את הרכיב בפיד שלו, אבל הקידום של פייסבוק חזר שוב ושוב לאורך הפיד במסגרת הקידום האגרסיבי של פייסבוק, ועל ידי כך הגביר את הכאב שלו.

אין מאה אחוזי הצלחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך הייתה השנה שלכם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאייר מסביר שמשתמשים שהייתה להם שנה נהדרת ישמחו לקבל את הפיצ'ר החדש ולשתף אותו בין חבריהם, אבל מה עם משתמשים שעברו שנה קשה? בבלוג מרגש שכתב, שואל אריק "למה לא לאפשר בחירה? פייסבוק השקיעו משאבים רבים בפיצ'ר, אני יודע כמה זה קשה בתור מתכנת, אבל למה לא לשאול את המשתמש אם הוא בכלל מעוניין בפיצ'ר?". הוא מציין שפייסבוק מאפשרת להסתיר את האופציה של שיתוף השנה, אך הם די מתאמצים להחביא את הפונקציה הזאת.

הסיפור הגיע לידי פייסבוק. לפי דיווח של הוושינגטון פוסט, מנהל המוצר של אפליקציית "Year in Review", ג'ונתן גלר, יצר קשר עם מאייר באופן פרטי והתנצל. "האפליקציה הייתה מעולה עבור הרבה מאוד משתמשים, אבל ברור שבמקרה הזה הוספנו צער במקום שמחה", אמר גלר, "אנחנו יכולים להשתפר, ואני אסיר תודה שהוא מצא זמן בשעת צערו לכתוב את הפוסט בבלוג".

זה לא מפתיע שאלגוריתם לא יודע לקחת בחשבון רגש אנושי, ולהגיע למאה אחוזי הצלחה בקרב כלל הגולשים. המקרה של מאייר מזכיר במשהו מקרה דומה מתחילת השנה: בפברואר השנה שחררה פייסבוק את אפליקציית A Look Back, סרטון לציון עשר שנים לרשת החברתית, שפעל באופן די דומה לרכיב סיכום השנה והציג תמונות מהיסטוריית המשתמש בפייסבוק. גם הוא היה ויראלי מאוד וגם הוא לא התאים לכולם. כך היה במקרה של ג'ון ברלין, שבנו ג'סי נפטר שנתיים קודם. האב העלה סרטון ליוטיוב בו ביקש את האפשרות להכין סרטון כזה מהפייסבוק בנו, מה שלא היה אפשרי כי פייסבוק חסמה את האפשרות למשתמשים שאינם בין החיים. בסופו של דבר, החברה נענתה לפניית האב.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully