וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 אלף סיסמאות ופרטי אשראי דלפו לרשת

28.12.2014 / 10:19

אנונימוס שחררו פרטי גולשים מתוך אמזון, וולמארט, הולו והרשתות של אקס בוקס וסוני פליסטיישן. שתי האחרונות הושבתו בידי האקרים במהלך סוף השבוע. וגם: התביעה הייצוגית נגד פייסבוק שכולנו בעדה. חדשות הטק

אנונימוס. ShutterStock
המסכה שגנבה את חג המולד/ShutterStock

קבוצת האקרים מאנונימוס פרסמה קובץ טקסט עצום המכיל שמות משתמשים, סיסמאות, כרטיסי אשראי עם תוקף וקודים למשחקים מלאים. הקובץ, לפי הדיווח של The Daily Dot,
מכיל מעל 13,000 פרטים ממגון שירותים כמו Xbox Live,אמזון, וולמארט, Sony PlayStation Network, שירותי הצפייה הולו ו-twich, והרשתות של אקס-בוקס (Xbox Live)ופליסטיישן (PSN). אם השתמשתם באחד מהשירותים האלו -זה הזמן להחליף סיסמא ולוודא שלא חויבתם לשווא.

הרשתות של אקס-בוקס וסוני היו קורבן למתקפת האקרים עוד במהלך חג המולד, כאשר קבוצת האקרים המכנה את עצמה Lizard Squad החליטה להרוס לגיימרים את החג כשניטרלה לחלוטין את רשת ה-PSN וה-Xbox Live. האיומים על התקיפה התקבלו עוד לפני כן, ונראה שהלטאות עמדו בהבטחתן. אותה קבוצה הייתה אחראית, לכאורה, להפלת ה-PSN והרשת של חברת המשחקים וההפצה Blizzard כבר לפני מספר חודשים. התקיפה בחג פגעה בגיימרים ובחברות בנקודה כואבת, מאחר שכמעט כל המשחקים החמים היום מאפשרים לשחק במולטיפלייר, וחלקם אף מחייבים חיבור לרשת בשביל לשחק אותם, ובמיוחד על רקע עונת החגים שמהווה נקודת שיא במכירות ובזמני המשחק.

העזרה הגיע ממקום לא צפוי, כאשר קים דוטקום, מייסד השירות Mega Upload וגיימר הארדקור בעצמו, הציע שוחד ללטאות בדמוי שוברים לשירות החדש שלו Mega בציוץ שכוון אליהם בטוויטר: "היי קבוצת הלטאות, אני רוצה לשחק את המשחק דסטני ברשת ה-Xbox Live. אתן לכל הקבוצה שלכם שוברים לכל החיים לשירות שלי Mega אם תפסיקו את ההתקפה". ההתקפות נפסקו, אך חודשו לאחר מכן כאשר עד כתיבת שורות אלו משתמשים מתקשים להתחבר לרשתות של הקונסולות ונראה (אולי תודות לקים) שהרשת של סוני סובלת יותר מהרשת של מיקרוסופט.

לא ברור אם יש קשר בין פרסום הפרטים בידי אנונימוס והמתקפה על רשתות הגיימרים. כשברקע מהדהדת גם מלחמת הסייבר המתהווה בין ארצות הברית וצפון קוריאה, ופרצת הלב המדמם עוד מאפריל, דליפת התמונות מענן של אפל ועוד, 2014 הייתה בהחלט שנה מוצלחת להאקרים.

השינוי של קודאק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמות של סמארטפונים זה לא מה שהרג להם את הביזנס מלכתחילה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת קודאק תציג טלפון אנדרואיד ראשון בכנס CES הקרוב. החברה, המזוהה בעיקר עם מצלמות אך פועלת בתחומים טכנולוגיים שונים, תצטרף לשוק המובייל עם השקת טלפון ומצלמה מבוססי אנדרואיד. המצלמה צפויה לכלול תוכנה חכמה וחזקה ואפשרות לתמיכה מרחוק למקרה שמתקשים בתפעול.

לפי הדיווח, היצרנית של הטלפון תהיה חברת Bullit Group המייצרת טלפונים חזקים ועמידים עבור חברות כמו Caterpillar. כתב וואלה! יטוס ללאס ווגאס ל-CES וידווח מקרוב על הצגת המכשירים בתערוכה.

עוד באותו נושא

מרי כריסמס: כל ההנחות על משחקים לקראת החגים

לכתבה המלאה

פייסבוק נתבעת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכירים את התחושה כאילו פייסבוק מקשיבה לכם ומציגה פרסומות בהתאם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

תביעת ייצוגית נגד פייסבוק בגין סריקת הודעות אישיות בין משתמשים. פייסבוק ופרטיות אלו לא מושגים שהולכים ביחד. הרשת החברתית סורקת ובודקת כל לייק וכל שיטוט של משתמשיה, ומצרפת אותם לבניית פרופיל מיוחד על כל משתמש בכדי לטרגט את הפרסומות הרצויות עבורו. אך לפעמים היא עוברת את הגבול.

סוכניות הידיעות בלומברג מדווחת על תביעה יצוגית חדשה כנגד פייסבוק. האשמה? סריקת הודעות פרטיות, ובעיקרם לינקים שהחליפו משתמשים אחד עם השני לפני שנתיים.
לפי הידיעה, פייסבוק חישבה כל לינק כ"לייק" וצירפה את המידע לבניית הפרופילים בין המשתמשים שערכו את השיחה וסיפקה להם פרסומות לפי האתרים אותם הם לינקקו אחד עם השני.

פייסבוק מסרה שהיא הפסיקה את הסריקה באוקטובר 2012 ובנוגע למקרה מסרה שהיא פעלה תחת חוקי ה- Electronic Communications Privacy Act, אך שופט באוקלנד קליפורניה קבע שפייסבוק לא סיפקה הסבר מספק לגבי מה שהיא עשתה והוא נחשב ללא חוקי.

התביעה מיוצגת בידי אדם פרטי, מתיו קמפבל, שסיפר לבלומברג שאם ינצחו הוא דורש פיצויים של עד 10,000 אלף דולר לכל משתמש שאי פעם העביר לינק בין משתמש אחר, אז כולנו בעדו.

  • עוד באותו נושא:
  • אנונימוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully