וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: גולש נעצר לאחר שכתב בפייסבוק פוסט תמיכה בפיגוע

11.1.2015 / 13:58

מאז הפיגוע במערכת העיתון שארלי הבדו בפריז המשטרה בודקת כל פוסט שעשוי להצביע על תמיכה בטרור. גם בדנמרק נעצר גולש לאחר ששיתף כתבה על הפיגוע וכתב "כל התשבחות לאללה" - אף שהוא טוען שהמשפט הוצא מהקשרו

פיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו – פריז, ינואר 2015. רויטרס
תמונות מתוך הפיגוע במערכת שארלי הבדו/רויטרס

העיתון הצרפתי Le Figaro דיווח אמש כי גולש, ששמו טרם פורסם, העלה לעמוד הפייסבוק שלו פוסט שמהלל את הפיגוע בעיתון שארלי הבדו בפריז ביום רביעי האחרון. לפי הדיווח, הגולש בן ה-30 פרסם תמונה של רובה קלצ'ניקוב בצירוף טקסט שמביע שמחה על ביצוע הפיגוע, שהביא למותם של 12 אנשים.

בעקבות פרסום הפוסט, פתחה המשטרה בחקירה נגד הגולש והצליחה לאתר ולעצור אותו באשמת עידוד מעשי טרור. נכון להיום החשוד עדיין במעצר, כשהעונש המירבי על סוג העבירה הזאת עשוי להגיע לחמש שנות מאסר ו-75 אלף יורו קנס.

ולא רק משטרת צרפת עומדת על משמר הפייסבוק. הבוקר פורסם באתר חדשות דני כי משטרת דנמרק עצרה גולש בן 23, מוסלמי בשם אבו עוביידילה ודובר של ארגון מוסלמי דני, לאחר שפרסם בפייסבוק שלו פוסט שמשבח את אללה - כביכול בגלל הפיגוע בפריז. עוביידילה סיפר כי שיתף בפייסבוק כתבה על הפיגוע, וכתב "כל התשבחות לאללה". לטענתו, הוא התכוון שצריך לשבח את אללה בכל מצב, ושכל מוסלמי מבין שמשמעות המשפט איננה הצדקת הפיגוע. עוביידילה נמצא עדיין במעצר, כשהעונש המירבי שהוא עשוי לקבל נע בין תשלום קנס לשתי שנות מאסר.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully