וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל לא מפרגנת ללקוחות

14.1.2015 / 16:03

שורת מהלכים של אפל מהתקופה האחרונה פועלת לרעת הצרכן. הפסיקו לחלק שירים בחינם, המחיר בעולם עלה והחברה לא ממש אוכפת את שינוי המדיניות בהחזרת אפליקציות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא חברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים, כמעט מתחת לרדאר, ביצעה אפל כמה שינויי מדיניות קטנים. בשורה התחתונה, כולם מהלכים שפועלים בצורה כזו או אחרת לרעת הצרכן. אפשר למקם את תחילת המהלך דווקא במשהו שאפל לא עשתה.

בנובמבר האחרון, לקראת חגיגת הקניות של יום שישי השחור שפתח את עונת הקניות של חג המולד היו המון מבצעים בכל החנויות, חוץ מבחנות של אפל. המבצע "12 יום של חג המולד" זוהי מסורת של מתנות בחנות האייטונס ובאפסטור שהתקיימה במשך 6 שנים. בכל יום הלקוחות קיבלו מתנה בדמות אפליקציה או שיר, והשנה אפל החליטה משום מה שמספיק עם כל החינם הזה.

גם בתחום המוזיקה אפל חילקה שיר חינם כל יום במשך שבוע במשך 11 שנים עוד מ-2004, עד השבוע. האתר businessinsider מדווח שמדובר במדיניות חדשה. אבל זה עוד לא הכל.

בסוף דצמבר, בהתאם לחוק צרכנות אירופאי, שונתה מדיניות החזרת רכישות באפ-סטור של אפל לעד 14 יום מרגע הקנייה. עם זאת, מפתחי אפליקציות העלו חשש שזהו פתח עבור משתמשים שיעשו בשינוי שימוש שיפעל לרעתם. כאשר מדובר בטווח של שבועיים, ניתן למשל לקנות משחק, לסיים אותו ולבקש עליו החזר. המשחק נשאר מותקן במכשיר או באייטונס לעד, אך הוא לא יזכה לעידכונים נוספים.

אפל כבר עם היד על ההדק, והיא ביטלה את האופציה להחזרת אפליקציות למשתמשים שביקשו החזר מספר רב של פעמים. לפי האתר האתר iDownloadBlog הסיפור התגלה כאשר משתמש ששילם כ-40$ על אפליקציות החל לבקש על כולם החזרים (מדובר על 40 אפליקציות בפוטנציה), אפל החזירה לו 25$ עם אזהרה, שהוא לא רשאי לבטל יותר את ההחזרים על האפליקציות החל מרגע הרכישה. אפשר לומר שאפל עוברת כאן על החוק האירופאי, אך גם מגנה על עצמה.

ולסיום, כדי לפתוח את 2015 בטעם טוב, אפל העלתה מחירים. בשבוע שעבר, בהתאם לשינויים במטבעות האיחוד האירופאי, נורבגיה וקנדה עלו מחירי האפליקציות בחנויות האפ-סטור בעולם. בקנדה עלה המחיר מ-99 סנט קנדי ל-1.19 סנט קנדי, באירופה המחיר הבסיסי עלה מ-0.89 יורו ל-0.99 יורו. אל תתפלאו עם העלייה בשער הדולר (דולר עדיין מוצג כ-3.50 בחנות הישראלית) המחיר יקפוץ בקרוב גם אצלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully