וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה רובוט ענק במיליון דולר מאמזון?

18.1.2015 / 13:37

וגם: למה סמסונג מחליפה את חיישן טביעת האצבע, ואיך נראתה התרסקות של רקטת ענק בציוץ בטוויטר? חדשות הטק

אמזון יפן מציעה לכם לקנות רובוט ענקי

רובוט ענק של חברת Suidobashi Juukou באתר אמזון. אמזון,
אוטובוטס - טרנספורם!/אמזון

יפן ממש אוהבת רובוטים ענקיים, אך הפעם נראה שהיא הגזימה: באתר של אמזון יפן, הופיע למכירה רובוט ענקי, במחיר של כמיליון דולר.

הרובוט מיוצר על ידי חברת Suidobashi Juukou ומכונה דגם 001, או KURATAS. הרובוט שוקל כ-5 טון ומגיע לגובה של 3.8 מטרים. מי שתכננן להשתלט על העולם בסכום של מיליון דולר, צריך לדעת שבמחיר הזה לא מקבלים את הידיים של הרובוט - הן נמכרות בנפרד, ומגיעות עם שני סוגים של כלי נשק, משגר בקבוקי מים ורובה אוטומטי של כדורי דום דום. ישנה אפשרות להתביית על המטרה, והרובה האוטומטי יורה כ-6,000 כדורי דום דום בדקה.

הרובוט כבד כל כך שכדי לזוז אותו ממקום למקום עליו לנסוע - ה-KURATAS מגיע למהירות של 10 קמ"ש ויכול להתרומם או להתקפל במצב הנסיעה.

מה שיותר מטריד זה שסרטון ההדרכה כולו באנגלית, משמע היפנים מכוונים לשווקי חוץ, נקווה רק שהאפשרות לצפון קוריאה חסומה.

סמסונג רוצה סורק טביעת אצבע כמו אפל

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הגלקסי 5 הציג סורק טביעת אצבע בכפתור הבית: על הצרכן היה להחליק את האצבע על הכפתור בכדי לפתוח את המכשיר. גימיק נחמד בתאוריה, אך בפועל היו לא מעט בעיות של זיהוי.

עכשיו האתר SamMobile מדווח כי בגלקסי 6 סמסונג מתכננת להחליף את החיישן הנוכחי בחיישן של נגיעה - כמו של אפל. הדבר יאפשר זיהוי מהיר יותר עם פחות בעיות וכניסה מהירה יותר למכשיר.

עם או בלי קשר, סמסונג משנה את מערך העיצוב שלה בכך שהיא שכרה את לי דון טאיי,מנכ"ל חברת Tangerine אותה ייסד המעצב הראשי של אפל, ג'וני אייב. לי יעמוד בראש מחלקת העיצוב של כל הגאדג'טים והסמארטפונים של סמסונג, כך נמסר לפי הדיווח של ה-Koreaherald. סמסונג כבר התחילה השנה בשינוי בעיצוב, עם מסגרת ממתכת של גלקסי אלפא ולגלקסי נוט 4, כעת מסתמן שהגלקסי 6 ימשך את קווי הדימיון למכשיר האייפון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אלון מאסק משחק ברקטות

התרסקות רקטת החלל פלקון 9 – ציוץ ב-VINE. VINE, צילום מסך
התרסקות רקטת החלל פלקון 9 – ציוץ ב-VINE/צילום מסך, VINE

אלון מאסק, מנכ"ל חברת טסלה, הוא אדם בעל שאיפות. בתור מייסד תכנית החלל הפרטית SpaceX, החזון שלו הוא טיסות לחלל במחיר מוזל ויישוב של מאדים. נשמע כמו מדע בדיוני?
מאסק שלח כבר מספר חלליות לחלל, כאשר לפי האתר The Verge, המשלוח החמישי של סחורה (ללא בני אדם) הנקרא "דרקון" אמור להגיע ביום שני לתחנת החלל ISS.

גולת הכותרת הייתה אמורה להיות חזרתה של רקטת השיגור פלקון 9 לכדור הארץ, כדי שיהיה אפשר להשתמש בה ובחלקים שלה בכך לצמצם עלויות, אך היא התרסקה. מאסק צייץ את כל הדרמה הזאת בטוויטר, ואף פרסם סרטון מרשים של התרסקות הרקטה - שגודלה כגודל בניין בן 14 קומות - ב-Vine:

לפי אחד הציוצים, מאסק מאשים את ה"סנפיר" - חלק הנועד לייצב את הרקטה - בכך שנגמר לו הדלק ההידראולי ממש לפני הנחיתה. בסרטון נראה שהפלקון 9 מגיע בזווית לא טובה של 45 מעלות, וכאשר היא מנסה לתקן אותה - זה כבר מאוחר מדי, והיא מתרסקת בספינה המיוחדת שהופנתה למטרה הזאת.

מאסק לא מתרגש, ואומר שעדיין מדובר בהצלחה. הנחיתה עצמה הייתה אמנם מאוד קשה, אך הוא השווה אותה לאיזון של מקל מטאטא על היד בעת שערת רוחות, ונתן לנחיתה סיכוי של 50\50.

עד שמאסק יביא טיסה מאוישת ראשונה למאדים, סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת שהוא כבר מתכנן לשגר לוויינים שיקיפו את הכוכב האדום. הפרויקט נמדד בעלות של 10 מיליארד דולר ויארך כ-5 שנים, אבל לפחות לא תצטרך להסתמך על חיבור קווי ברגע שננטש את כדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully