לנובו מובילה שוק הלפטופים בישראל, אסוס מתרסקת

חברת המחקר IDC: לנובו סיימה את הרבעון הרביעי של 2014 עם נתח שוק של 30.9% בישראל לעומת 26.7% ברבעון המקביל ב-2013 ■ נתח השוק של אסוס נחתך מ-15.6% ל-9.3% ■ הנתח של Dell ירד ל-19.4% מ-22.1%

ענף הלפטופים הישראלי נהנה מעלייה במכירות ברבעון האחרון של השנה, לפי נתוני חברת המחקר IDC ישראל שהגיעו לידי "גלובס". ברבעון הרביעי נמכרו בישראל 112 אלף יחידות לעומת 108 אלף יחידות ברבעון הרביעי ב-2013. חברת לנובו הובילה את הענף עם נתח שוק של 30.9% לעומת 26.7% ברבעון המקביל ב-2013. העלייה במכירות מתבטאת בעיקר בזכות מגוון מוצרים גדול וגם חולשה של חלק מהמתחרים.

מי שסופגת ירידה משמעותית במכירות היא אסוס הטיוואנית (מדורגת במקום הרביעי), הסובלת מבעיות שירות רבות שממשיכות לפגוע לה במכירות. באסוס אומנם מנסים לשפר את השירות, אבל כנראה שמדובר בצעדים לא מספיקים שמגיעים מאוחר מדי - כבר עכשיו אפשר לראות שיש פגיעה במותג של החברה בישראל.

נתח השוק של אסוס נחתך מ-15.6% ל-9.3% ברבעון הרביעי. גם ברבעון הקודם סבלה אסוס מירידה בנתח השוק. כנראה שבנציגות המקומית לא העריכו נכון את הצרכנים הישראלים, שסבלו ממוצרים פגומים או חוסר רצון להחליף/לתקן אותם, מה שגרם לחברה להיות מושמצת ברשתות החברתיות ובטוקבקים בכתבות שאזכרו אותה.

במקום השני מדורגת חברת HP, כאשר נתח השוק שלה עלה מ-22.4% ל-24.5%. ב-HP ממשיכים להשקיע במוצרים בנקודות המכירה ובמגוון גדול, למרות שבחברת האם כבר מייחסים פחות חשיבות לשוק המקומי, כאשר הן הפסיקו להשקיע ביחסי ציבור מקומיים כבר לפני מספר חודשים, מה שעלול לפגוע במכירות החברה בהמשך.

במקום השלישי מדורגת Dell שאומנם מציעה מגוון מוצרים יפה, אבל מתקשה להבין את השוק המקומי בכל הקשור ליחסי ציבור. Dell נפגעה ברבעון הרביעי בנתח השוק שלה, כאשר היא מחזיקה 19.4% לעומת 22.1%. גם ברבעון הקודם Dell ספגה מירידה בנתח השוק.

חברת אייסר מדורגת במקום החמישי - נתח השוק שלה עלה מ-4.4% ל-5.6%.