וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט הציגה את הדפדפן החדש, "ספרטן"

21.1.2015 / 21:56

באירוע של מיקרוסופט נחשף הדפדפן שיקבור את "אינטרנט אקספלורר", כמו גם העוזרת הקולית קורטונה ואפשרות להזרים משחקי Xbox לטאבלט ולמחשב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב השיקה מיקרוסופט את ווינדוס 10, וחשפה פרטים נוספים לגבי מערכת ההפעלה העתידית. נראה שמיקרוסופט מנסה להפנים את הביקורות שהופנו כלפיה, והפעם היא הולכת לקראת הלקוחות - עם שדרוג בחינם בשנה הראשונה, סטרימינג של משחקים מקונסולת ה-Xbox One, קורטנה ל-PC ועוד.

מיקרוסופט הולכת בדרכה של אפל, כאשר היא מאפשרת את השדרוג למשתמשי ווינדוס 8.1, 8, ולמרבה ההפתעה - גם ווינדוס 7. סמנכ"ל התפעול בחברה, טרי מייסון, הסביר למגזין Engadget שמיקרוסופט רואה את הווינדוס בתור שירות ולא בתור מוצר, ולכן השדרוג החינמי.

משחקים לכולם

עוד פיצ'ר עליו הכריזה מיקרוסופט הוא האפשרות לשחק משחקי Xbox One שלא מול הטלוויזיה. מיקרוסופט מאפשרת הזרמת המשחקים מקונסולת ה-Xbox One היישר למחשב או לטאבלט שמריץ ווינדוס 10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
XBOX ONE/מערכת וואלה!, צילום מסך

קורטנה, איפה האקספלורר?

העוזרת האישית הכי מפורסמת (בסדרת משחקי Halo) קורטנה מגיעה לגרסאות ה-PC, ומיקרוסופט סוף סוף מוותרת על הדפדפן הכי ידוע לשמצה ברשת, אינטרנט אקספלורר, ומפסיקה לשדרג אותו. קבלו את הדפדפן החדש, שם קוד: ספרטן. הוא אמור להיות כל מה שאקספלורר לא היה - מהיר, קל ובטוח. מניסיון של חברי האתר Engadget נראה שהדפדפן באמת מהיר.

קורטנה מגיע גם עם תמיכה בסגנון Google Now, כאשר היא תנסה לנחש את הרצונות שלנו לפי החיפוש. לדוגמא, כשנחפש זמני טיסה, היא תסתכל ביומן שלנו ותנסה לאתר מתי הטיסה שאנחנו מחפשים, ובחיפוש של מסעדה - קורטנה תציג לנו גם הוראות הגעה. הדפדפן יגיע תחילה לבעלי ה-PC ולאחר מכן למובייל.

גודל אחד מתאים לכולם

סמנכ"ל מערכות ההפעלה בחברה ג'ו בלפיור הציג את גרסת ווינדוס 10 לטאבלטים ולסמארטפונים. מיקרוסופט לא רק הראתה את המערכת החדשה על ה-PC כמו בהדגמות הקודמות, אלא גם על הסמארטפונים והטאבלטים. בלפיור הציג את ה"אפליקציות האוניברסליות", שירוצו על ה-PC טאבלט, סמארטפון וגם על Xbox - הכל בעזרת מאגר קוד אחד.האפליקציה "תיידע" את הפלטפורמה שבה היא משתמשת ותתאים את עצמה אליהם. המפתחים עוד לא קיבלו מספיק זמן עם מערכת הפיתוח החדשה לכן הוצגו האפליקציות הרגילות של אופיס והם עבדו לא רע.

מוזיקה בענן

לכולם יש שירותי מוזיקה. לאמזון, לאפל (שני קליינטים, אייטונס וביטס), לגוגל - ועכשיו גם למיקרוסופט. בלפיור דיבר על שירות המוזיקה החדש שיגיע לשירות הענן OneDrive. לפי האתר Engadget, מדובר בשירות שדומה לשירות ה-Google Play Music. עוד פרטים יימסרו בהמשך והשירות יהיה זמין (כנראה לארה"ב) יותר מאוחר השנה.

גם מיקרוסופט רוצים משקפיים

במהלך די מפתיע הציגה מיקרוסופט סרטון והדגמה חיה של המשקפיים העתידיות שלה. המשקפיים יקראו HoloLens, מעין הכלאה של הגוגל גלאס והאוקולוס ריפט, כאשר העדשה השקופה ומאפשרת למשתמש לראות את הולוגרמות על רקע הסביבה המציאותית. תחשבו על הסרט "דו"ח מיוחד", כשטום קרוז צפה עם המשקפיים שלו בעולם האמיתי והזיז הולוגרמות. אך מדובר במכשיר אישי יותר: כשאני רואה את ההולוגרמות, האדם שעומד לידי לא יוכל לראות אותן. מיקרוסופט מבטיחים שיש למשקפיים יחידת עיבוד הולוגרפית (HPU) משלה כדי שהכול ירוץ חלק.

למשקפיים יהיו גם יכולות סאונד היקפיות, והחברה מבטיחה שהם יצאו במקביל לווינדוס 10. יש כבר תכניות ושיתוף פעולה עם נאס"א כדי להפעיל את ה"רובר" שעל מאדים.

מתי?

טרי מאירסון, מנהל מחלקת התפעול בחברה חשף נתונים מגרסאות ההדגמה שהיו בהרצה כעת: יותר מ-1.7 מיליון נרשמו לתכנית הנסיון והתקינו את המערכת החדשה על יותר מ-3 מיליון מחשבי PC.

גרסה חדשה לבטא תשוחרר שבוע הבא ל-PC, ומיקרוסופט מבטיחה גרסה גם לסמארטפונים אחרי הסופרבול. כרגע לא נחשף תאריך רשמי של ההשקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully