וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש עם "הלו קיטי"

22.1.2015 / 13:17

אחרי שדאעש שחררה את סרטון האיום שלה על חייהם של שני שבויים יפנים, החליטו הגולשים היפנים להפגין את אדישותם לאיום ולהפוך את הסרטון לבדיחה מצוירת. האם זה ישפיע על גורלם של השבויים?

ממים יפנים על תמונת השבויים של דאעש. טוויטר, צילום מסך
ממים יפנים על תמונת השבויים של דאעש/צילום מסך, טוויטר

מתברר שאין שום משבר שהיפנים לא יכולים להתמודד איתו עם כמה ציורי אנימה מצחיקים ועיניים ענקיות. מאז שהתפרסמה דרישת הכופר של דאעש על חייהם של שני שבויים יפנים, הגולשים היפנים מציפים את הרשת בתגובה הסרקסטית שלהם: עיבודי פוטושופ צמוירים ומצחיקים של תמונת לוחם דאעש עם השבויים.

מדובר בתגובה המשלבת לעג וכעס גם יחד, בדומה לתגובות של גולשים ישראלים לסרטוני הפחדה של חמאס למשל. זה התחיל כשביום שלישי, אנשי דאעש העלו את סרטון השבויים לרשת - כשהם מתייגים אותו תחת כל מיני האשטאגים יפנים פופולריים כדי להגיע לכמה שיותר צופים במדינה, כך מדווח The Japan Times. הגולשים הופתעו לגלות את הסרטון המאיים בעמודי טוויטר יפנים תמימים, ושם התחיל הדיאלוג המוזר בין האזרחים לבין חברי הארגון הרצחני.

חלק מהגולשים החלו ללעוג לניסיוניתיהם של פעילים דאעש להפוך את הסרטון שלהם לוויראלי, על ידי כך ששילבו אותו עם דמויות ודימויים מהתרבות היפנית הפופולרית. עד מהרה נוצר האשטאג מיוחד בשם ISIS Crap Photoshop Grand Prix, שמרכז תחתיו את כל הממים בנושא. בין הממים אפשר לראות את התליין של דאעש בתור החתולה "הלוג קיטי", או את השבויים היפנים בתור דמויות מהסדרה המצוירת "דארגון בול זי". בממים מסויימים התליין "גזור" מהתמונה ומופיע במקומות אחרים כמו דיסנילנד או החלל, או סתם כשהוא מחזיק חפצים כמו בננה או מיקרופון - או מצלם סלפי עם שני השבויים. "גם דאעש מנסים להיות עדכניים", נכתב מתחת למם הסלפי.

הנה כמה ממים נבחרים:

לדברי אתר kotaku, חלק מהגולשים פרסמו ציוצים נגד המם החדש, בטענה שהם מתגרים בדאעש בסיטואציה מאוד רגישה. הגולשים הללו טוענים כי חייהם של שני אזרחים נמצאים בסכנה, ולא רק שזהו אינו נושא לבדיחות, אלא שתופעת הממים הזאת עלולה עוד להחמיר את מצבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully