וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ למחשב: מוצר נוח אבל לא שלם

26.1.2015 / 11:40

גרסת המחשב של אפליקציית המסרים הפופולרית פשוטה ויעילה, אבל לא מציעה כמעט פיצ'רים מתקדמים. ויש גם חשש שאנשים זרים יראו את ההודעות שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהטלפון למחשב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר הושקה אפליקציית ווטסאפ למחשבי דסקטופ, והיא זמינה למכשירי אנדרואיד, ווינדוס-פון ובלאקברי. בהודעה בבלוג החברה מיום רביעי האחרון, כתבה ווטסאפ כי בשלב זה אין גרסה למכשירים עם מערכות ההפעלה של אפל בגלל מגבלות של הפלטפורמה - טענה שגררה הרמת גבה מצד משתמשי האייפון, מאחר ולאפליקציות מסרים מתחרות דוגמת וייבר או טלגרם יש אפליקציות דסקטופ פעילות עבורם.

ההפעלה עצמה פשוטה להפליא. גרסת המחשב היא שלוחה של אפליקציית המובייל ואינה דורשת התקנה (יש צורך בגרסת דפדפן כרום 36 ומעלה, הווטסאפ לא עובד באקספלורר). בגלישה לכתובת web.whatsapp.com מתקבל קוד QR, אותו סורקים דרך אפליקציית ווטסאפ במובייל, בה ייפתח סורק שיקרא את הקוד, ותוך שניות בודדות הכול יסונכרן אל המחשב.

תמיד מחובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודה המתקבלת בדפדפן לגבי חיבור הסמארטפון לרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

על מנת להפחית בשימוש בדטא במובייל, על הסלולרי להיות מחובר לרשת בזמן השימוש בגרסת הדסקטופ. זו אחת החולשות של גרסת הדסקטופ, והיא עלולה לייצר בפועל צלילי התראות משני מקורות שונים בחלל העבודה/בית שיכולים להפריע, בעוד שמטרת הגרסה למחשב היא דווקא לא להוריד את העיניים מהמסך להפרעות שמגיעות מסלולרי. פיצ'ר נחמד הוא שתתקבל התראה גם כשהסוללה חלשה.

עם זאת, המחשב והנייד לא חייבים להיות מחוברים לאותה הרשת ואין הכרח שיהיו קרובים אחד לשני. אפשר גם לשלוט בהשתקה של השיחות גם מהמחשב אבל בצורה מוגבלת. בנוסף, אין אפשרות להתחבר משני מחשבים במקביל, התקנה על מחשב נוסף תנתק את השני, אבל תשאיר את האפשרות להתחברות חזרה למחשב הנוסף בלי לסרוק את הקוד מחדש.

לאחר הסנכרון, המחשב יזכור את היוזר שלכם גם לאחר סגירת החלון או התחלה מחדש של המחשב. המשמעות היא שמעכשיו מידע נוסף שלכם יהיה זמין לכל מי שיתחבר למחשב שלכם. לצורך הגנה על המידע אפשר לעשות log out מתוך גרסת הדפדפן, או ניתוק מרחוק מאפליקציית המובייל, שנותן חיווי לאיזה מכשירים האפליקציה מחוברת בזמן נתון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ממשק ופיצ'רים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קל ופשוט לתפעול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתנסות שלנו בממשק, נראה שהוא קל ופשוט לתפעול. העיצוב נקי ורחב, ושומר על גווני הירוק-לבן-טורקיז המוכרים, ההודעות עוברות במהירות וללא תקלות. ניתן לשלוח בקלות תמונות השמורות במחשב, או לחבר את מצלמת הרשת והמיקרופון עבור צילום מהיר או הקלטת סאונד. מצד שני, כתיבת משפטים שמשלבים עברית ואנגלית התקשו ביישור לימין ולעתים יצאו הפוכים - גם בצד המקבל וגם בצד השולח.

מעבר להעברת המסרים בצורה מוצלחת, גרסת הדסקטופ לא יודעת לעשות הרבה דברים. בחלק מהמקרים זהו חסרון של ממש, כמו העובדה שאין אפשרות עריכה מתוך הדפדפן: לא ניתן לשנות או לערוך הגדרות פרופיל, תמונה, שורת סטטוס או כל דבר אחר.

אבל יש עוד פיצ'רים שקיימים בגרסת המובייל אבל לא בדפדפן. למשל, כאן לא ניתן להשתיק שיחות בודדות, אלא רק השתקה גורפת של כלל ההתראות. בשיחה בקבוצות לא ניתן לקבל את המידע לגבי מתי כל שותף בקבוצה קרא את ההודעה, וגם לא ניתן לפתוח קבוצת שיחה חדשה מתוך הדפדפן. הסנכרון גם לא מייבא את האייקונים והאמוג'י המעודפים, והרכיב שמציג את אלו שהתמשו לאחרונה מתייחס רק לשימוש שלהם במחשב.

חלון התוכנה יכול לשנות את גודלו, וכשהוא ממוזער ההודעות יוצגו בפופ-אפ שיעלה בשולי המסך. עם זאת, בשונה מ-google hangout למשל, אין אפשרות לענות בתוך החלון עצמו אלא יש צורך לפתוח החלון המלא. בנוסף, אייקון ווידיאו בפופאפ נראה לא ברור ואייקון הסאונד כלל לא מוצג.

לסיכום

גרסת המחשב של ווטסאפ עובדת מצויין. היא עוד זקוקה לכמה עדכונים ושיפורים, ובוודאי לגרסה עבור משתמשי אייפון. הממשק וחווית השימוש נעימים וקלים לשימוש. הקלדת הודעות על מקלדת מבלי לקום מהכסא לבדוק מה גרם לטלפון לצפצף, ומעבר על טקסט עם החצים ולא עם האצבע קל בהרבה.

הוספת הפיצ'רים החסרים בעתיד יכולו לעזור לגרסת הדפדפן לשמש כלי יעיל שמבטל את הפרעות המובייל ושומר על הפוקוס בזמן העבודה על מחשב. אחרת התוצאה עלולה להיות הפוכה, כי אחרי הכול, זה עוד משהו שיתחרה על תשומת הלב שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully