וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים בארצות הברית נגד Waze

27.1.2015 / 11:52

שוטרים באמריקה נגד אפליקציית הניווט הישראלית: חוששים שהיא תשמש פושעים שירצו לעקוב אחרי המשטרה

WAZE. WAZE, צילום מסך
המשטרה נגד חופש המידע?/צילום מסך, WAZE

מאז ש-Waze נמכרה לגוגל בסכום עתק של 996 מיליון דולר בקיץ 2013, הפופולריות שלה רק גדלה. החברה הישראלית, שהייתה כמעט אנונימית עד כה לצרכן המאריקאי, החלה לקבל כותרות ולצבור משתמשים חדשים - וזה היה עניין של זמן עד שגם פרסום שלילי יגיע.

אתמול דווח כי שוטרים מארה"ב מביעים חשש מאחד הפיצ'רים האהודים של האפליקציה, "דווח על שוטר". לטענתם, היא עלולה לשמש כלי בידי מי שירצה לעקוב אחרי שוטרים, ובמקרים מסויימים לסייע בפגיעה שלהם.

לאתר Associated Press נמסר כי שוטרים ממחוזות שונים הביעו את חששם בנושא. מפקד המשטרה במחוז לוס אנג'לס, צ'ארלי בק, התלונן בתאריך 30 בדצמבר במכתב רשמי לגוגל, וכתב ש"אזרחים עלולים לנצל את Waze לרעה בכדי לפגוע בשוטרים ובקהילה". לטענתו, גוגל טרם השיבה למכתב.

האשמה: שימוש ברשת החברתית

WAZE. WAZE, צילום מסך
שימו לב אם אתם בדרך להצגה בבית לסין. יש שם שוטר/צילום מסך, WAZE

בק התייחס במכתב למקרה שארע ב-20 לדצמבר, בו נורו שני שוטרי מחוז ניו-יורק בידי איסמעיל ברינסלי. לדבריו, בחשבון האינסטגרם של אסימעיל היתה תמונה מ-Waze, והוא מאמין שהיורה השתמש באפליקציה כדי לעקוב אחרי פעילות המשטרה מתחילת דצמבר.

שוטר נוסף, מייק בראון ממחוז בדפורד בוירג'ניה, אמר לתקשורת כי הוא מאמין שזה רק עניין של זמן עד השימוש ב-Waze יעשה בכדי לצוד ולפגוע בשוטרים.

נואלה או'קנור, יושבת ראש המרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה בוושינגטון אמרה כי "אני לא חושבת שזה לגיטימי לבקש מתקשורת בין אנשים להיפסק רק בגלל שהיא מדווחת על פעילות גלויה של המשטרה". היא הוסיפה שהמשוואה היא דו-צדדית - כלומר, כיוון ש-Waze מראה איפה המשתמשים שלה (לרבות אזרחים), למשטרה יש גישה למידע הזה, כמו כל אחד אחר.

האתר The Next Web הביא את תגובתה של Waze מפי דוברת החברה, ג'וליה מוזלר: "היחסים האלו שומרים על האזרחים, מביאים לקידום קריאות חירום ומורידים מן העומסים בכבישים". עוד הוסיפה ש-Waze עובדת עם משטרת ניו יורק ותחנות שונות מסביב לעולם על שיתוף המידע. תגובת גוגל עצמה עדיין לא נמסרה בהקשר לטענות או למכתב של בק.

  • עוד באותו נושא:
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully