וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוז'י גירל

27.1.2015 / 12:07

קליפ אהבה לבוז'י הרצוג בשם i can Bojee רץ ברשת, ובו בחורה שרה על איך שרק בוז'י הוא גבר שיצית בה את האש. האם כמו ה"אובמה גירל", כמו ה"בוז'י גירל" תקרב את הפוליטיקאי לניצחון בבחירות?

יוטיוב

בשנת 2007, כשברק אובמה היה רק בתחילת דרכו במירוץ לנשיאות ארצות הברית ועדיין התמודד על על ראשות המפלגה הדמוקרטית, הוא זכה לפתע בתמיכה ממקום לא צפוי: סרטון ביוטיוב. הקהילה האינטרנט הייתה אז רק בחיתוליה, אתר יוטיוב היה קיים רק שנתיים-שלוש, אבל השחקנית האמריקאית אמבר לי אטינגר כבר ידעה איך הופכים ללהיט ויראלי: היא הקליטה קליפ תמיכה באובמה, שהוא בעצם שיר אהבה לאובמה. בקליפ היא נמרחת על תמונה שלו, רוקדת בתחתונים עליהם כתוב "אובמה", מלטפת את עצמה בתשוקה ושרה "אני דלוקה על אובמה".

הסרטון הפך ללהיט מטורף. "אובמה גירל" שיגעה את אמריקה, וסימלה את המהפך התדמיתי של הבחירות בארה"ב: נושא סקסי, צעיר, אופנתי - שלא לדבר על אובמה עצמו, שהפך לסמל הבחירה הטרנדית הצעירה. גם הקמפיין של אובמה, שהגיע אחר כך, הסתמך לא מעט על האינטרנט, על דעת הקהל ברשתות החברתיות ועל סרטוני יוטיוב של סלבריטיז.

גם אצלנו, הקמפיינים של מערכת הבחירות הנוכחית מסתערים על האינטרנט ומנסים לסחוף את הצעירים. אלא שבישראל לא הייתה "אובמה גירל", שממש תהפוך מועמד פוליטי למושא תשוקה מטפורי. כלומר, עד עכשיו.

הסרטון I CAN BOOJEE. יוטיוב, צילום מסך
הסרטון I CAN BOOJEE/צילום מסך, יוטיוב

אז תכירו את "נערת האובמה" הישראלית, או יותר נכון, "נערת הבוז'י". מיכל קליין שפיר, יוצרת וידיאו שכבר עשתה בעבר קליפים ויראליים כמו הקליפ על שרה נתניהו בשנה שעברה, העלתה בימים האחרונים לרשת את "I can Boojee" - שיר אהבה לבוז'י הרצוג, על משקל I can Boogie . את הקליפ עשתה בשיתוף עם בן זוגה, אסף, שיצר איתה גם את הסרטונים הקודמים. בקליפ, היא מקפצת בשדות ובנחלים, רוקדת ושרה על כך שרק בוז'י "יצית בי את האש", כי בוז'י הוא אמנם "לא קאובוי, לא חתיך עם חיוך שרירי", אבל מה - "בכיס של בוז'י יש... וואחד רשימה", היא שרה בשובבות.

בתחילה, עליי להודות, חשבתי שמדובר בקליפ תוצרת בוז'י עצמו, שזייף התגייסות אותנטית של העם כדי להחמיא לעצמו בעקיפין. אבל לא, זו יוזמה עצמאית לגמרי של הצמד קליין שפיר. "אם היינו עובדים עם בוז'י, היינו כבר משיגים הקלטה הרבה יותר טובה של הקול שלו", היא אומרת בשיחה עם וואלה!טק, "זה סרטון עצמאי לחלוטין. אבל אין לי בעיה אם הם יחליטו לאמץ את זה, ולשלם לנו".

אז מה פתאום קמה בחורה בבוקר ומחליטה להרים קמפיין בהתנדבות?

"הרגשנו שאנחנו חייבים להתייחס לנושא הזה, כי אוטוטו יש בחירות אוטוטו וחשוב לנו שמפלגת העבודה תהיה אופציה. רצינו לעשות גרסה ישראלית של ה'אובמה גירל', סרטון שגם מסתלבט על בוז'י ועל התדמית שלו אבל גם תומך בו".

אבל למה ללכת דווקא על הזווית של בוז'י כמושא תשוקה?

"ניסיתי לחשוב איך אני ניגשת לזה, ובסופו של דבר זה כמו חלק ב' בחיים, אחרי גירושים ממישהו שאולי מרשים אבל לא התאים לך. כאן אני כאילו מתגרשת מביבי, בשם המדינה, והולכת על הגבר הפחות שרמנטי ופחות מאצ'ואיסטי - אבל יותר מתאים לקשר".

ואם נעזוב לרגע את המטאפורה - בוז'י באמת חתיך לדעתך?

"יש לי את הגבר האישי שלי בבית, זה מספיק לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הסרטון I CAN BOOJEE. יוטיוב, צילום מסך
הסרטון I CAN BOOJEE/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully