וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה תשוגר לחלל כדי שהחייזרים ילמדו עלינו

9.2.2015 / 16:03

ארגון של מדעני חלל מתכנן לשגר לפלנטות הסמוכות אלינו קטעים מוויקיפדיה, כדי שהחייזרים יכירו את המין האנושי ויקפצו לבקר. סטיבן הוקינג כבר מזועזע מהרעיון: "אם ינחתו כאן חייזרים, זו תהיה קטסטרופה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי.טי. לומד קצת על השכנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם בקרוב חייזרים ידפדפו בוויקיפדיה כדי ללמוד על המין האנושי? וכמה זה "בקרוב" בכלל?

זה נשמע קצת מוזר, אבל מגזין הסאנדיי טיימז מדווח כי ארגון בשם SETI - מחקר מודיעין חייזרי - היושב בקליפורניה ומורכב מאסטרונומים ומדענים אחרים בתחום חקר החלל, מתכנן לעשות בדיוק את זה: לשגר אותות לחלל שיכילו מידע על המין האנושי, בין השאר מתוך האנציקולפדיה המקוונת ויקיפדיה, על מנת שיצורים תבוניים בפלנטות אחרות - אם אכן יש כאלה - יוכלו ללמוד עלינו. האותות ישוגרו מתוך טלסקופ הרדיו הענק במצפה הכוכבים ארסיבו בפורטו ריקו, המסוגל לשדר אותות ישירות למאות מערכות כוכבים אחרות במרחק של עד 20 שנות אור. המטרה היא לספק לציבילזיות החייזריות מספיק מידע על המין האנושי כדי שירצו ליצור איתנו קשר.

ומה אם דווקא יתחשק להם להשמיד אותנו אחרי עיון קצר בוויקיפדיה? גם זה נושא שמעסיק את הארגון, והוא מתכנן לדון בו בכנס שייערך בסוף השבוע הקרוב ולגבש את המגבלות והסכנות שיצוצו במסגרת פרויקט מסוג כזה. "סוגייה אחת שנעסוק בה, זה אם אנחנו לא סתם מושכים תשומת לב מסוכנת לעצמנו במקרה שאלה חייזרים טורפים", הסביר דייוויד בלאק, אחד המדענים בארגון, לסאנדיי טיימז, "והסוגייה השניה תהיה - אם אכן נשלח להם מסרים, מה הם יהיו בעצם?"

המדען סטיבן הוקינג. AP
הוקינג. אסור למשוך את תשומת לבם של החייזרים אלינו/AP

ובזמן שהם מתלבטים, יש כאלה שמתנגדים נחרצות למהלך. האסטרופיזיקאי המפורסם סטיבן הוקינג הודיע שמדובר בתכנית מסוכנת שעלולה להסתיים ב"קטסטרופה", וכי עדיף שלא נמשוך לכאן חייזרים וצורות חיים שאנחנו לא מכירים. "אם ינחתו כאן חייזרים, זה יהיה כמו כשקולומבוס הגיע לאמריקה", אמר הוקינג, "וזה בהחלט לא היטיב עם הילידים". היועץ של ארגון נאס"א, דייוויד ברין, פסק שמדובר במהלך כל כך דרמטי שאסור לבצע אותו מבלי לקבל תחילה אישור מכל שאר מדינות העולם.

קשה לומר שזה לא תרחיש מסקרן. אמנם, לדברי דייוויד בלאק מ-SETI, אין ערובה שיצורים תבוניים בכוכבים אחרים יצליחו בכלל לפענח את האותות, גם אם יישלחו אליהם; אבל אם הם כן יצליחו לקרוא אותם, מה הם יחשבו עלינו?איך יצטייר להם המין האנושי? במקומכם, היינו מעדכנים את ערך הוויקיפדיה שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully