וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואב האבק הרובוטי של Neato: מכוער אבל חכם

13.2.2015 / 17:18

אמנם העיצוב של הדגם החדש הרבה יותר חמוד מקודמיו בסדרה, אבל שואב הרובוטי של Neato עדיין לא מרשים בלוק שלו כמו המתחרים. מה שכן], הוא יעשה לכם את העבודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניטו BotVac. כבר לא נראה כמו חיית המחמד של דארת' ויידר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת היחסים עם שואב אבק רובוטי מתחלקת בדרך כלל לשלושה שלבים עיקריים. בהתחלה מגיעה ההתאהבות הראשונית: הו! זה רובוט שיעבוד בשבילי! אני אשב בצד ואקרא והוא יצחצח את כל הבית! כמה נפלא לחיות בעתיד!. אחריה מגיעה ההתפכחות: או. הוא לא ממש מנקה את הכל-הכל. והוא צריך שירימו בשבילו את הבגדים מהרצפה. טוב, נו, נשלים קצת בפינות. ולבסוף, שלב הייאוש: שוב נתקע לו משהו?! מה הוא רוצה עכשיו, בטריה חדשה? לא צריך טובות, שיישב במקום, אני כבר אטאטא. קצת פעילות גופנית לא הרגה אף אחד.

כמובן, לא כל הרובוטים זהים – והיחסים בינכם לבין הרובוט שלכם קשורים גם לרובוט שתבחרו. בין הרובוטים העגלגלים והחמודים, שנראים כמו זנים שונים של צלחות מעופפות, הדגמים של Neato היו תמיד יוצאי דופן: זה רובוט גדול יחסית, ריבועי, כהה ואם להודות על האמת, די מכוער. עם זאת, חובבי הדגם ידעו לספר שמבחינת האינטליגנציה ויכולת השאיבה, הוא מתעלה על כל חבריו. Neato הוציאה לשוק לאחרונה דגמים חדשים, מסדרת Botvac, שאמורים להוות שיפור מכל הבחינות – גם החיצונית. קיבלנו לניסוי את הזול מבין שני הדגמים החדשים, Neato Botvac 70e, שנמכר ב-2,870 ש"ח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הולך בדרכו

השיפור הראשון בניטו החדש לעומת קודמיו ניכר מהרגע הראשון: העיצוב חביב יותר. מבחינת הצורה, הוא כמעט זהה – אותה צורת D, כשהצד השטוח פונה קדימה - אבל במקום הצבע האפור-כהה המדכא, הוא לבן עם בליטה צבעונית עליזה. הניטו עדיין לא יזכה בשום תחרות דוגמנות, גם לא בקרב רובוטים, אבל לפחות הוא נראה כאילו הוא נהנה מהעבודה, ולא כמו חיית המחמד של דארת' ויידר.

כמובן, מה שמשנה באמת הוא לא היופי החיצוני אלא האינטליגנציה – ואי אפשר לקחת מהניטו את היותו שואב חכם. בעוד רוב שואבי האבק האחרים יוצאים עם הפעלתם מיד לדרך בשלל כיוונים אקראיים, ומקווים בסופו של דבר לכסות כך את כל הבית, צפייה בניטו עובד מבהירה שטענות היצרן בדבר "השואב החכם שמתכנן את דרכו מראש" מבוססות: הבחור עובד מסודר. קודם כל, הוא ממפה – דרך חיישני הלייזר המתחבאים בכיפה שלו – את כל החדר, ואז ניגש לעבודה בשיטתיות. הוא עובר על שולי החדר ומסביב למכשולים הבולטים, כשהוא מקפיד להיצמד לפינות, ואז ‏סורק את מרכז החדר, בקוים ישרים, הלוך ושוב. הצורה שלו - שבה קו השאיבה נמצא בקו ישר בקדמת המכשיר – מאפשרת לו גישה טובה יותר לפינות משואבים אחרים, והדגם החדש יודע אפילו "להרים את התחת" כדי לסייע לעצמו להשתחל אל בין מכשולים צרים. לניטו מהדגמים הישנים היתה נטיה להיכנס מתחת לספות שלא הצליח לצאת מהן: הדגם החדש ‏יודע מראש להימנע מזה. ‏

בדגם החדש שופרה גם השיטתיות של הניטו במעבר מחדר לחדר. הדגם מגיע אמנם עם פס מגנטי שמאפשר לחסום את דרכו של המכשיר אם אתם רוצים להגביל אותו לחדר אחד בלבד, אבל ברוב המקרים אין צורך בו. המכשיר יודע לעבור בשיטתיות חדר אחר חדר ולא ללכת ‏לאיבוד בבית: כשהוא מזהה מעבר צר כמסדרון או פתח דלת הוא לא עובר בו מיד, אלא מקפיד לסיים קודם את העבודה בחדר שבו הוא נמצא, ורק אז ממשיך הלאה לחדר הבא.

עוד באותו נושא

איזה שואב אבק מנקה יותר טוב: רומבה, סמסונג או LG? ערכנו מירוץ ביניהם במסדרון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכשול השטיח

מבחינת היעילות בשאיבה – הניטו עושה את המצופה ממנו. אבק, שיערות חתולים, פירורי קורנפלקס ושאר ג'יפה קלה נשאבו ולא נודע כי באו אל קרבו, והרצפה הבריקה. על בטן ריקה, הניטו עושה עבודה טובה בדיוק כמו – אם לא יותר – מכל שואב אחר שניסינו. כל זאת בהתאם למגבלות הידועות: מה לעשות, השואבים האלה פשוט לא מתמודדים עם לכלוכים רטובים או דביקים. ניטו נודד על שטיחים דקים בקלות כמו על רצפה קשה, אם כי שטיחים עבים – "שאגי" – הם כבר אתגר קשה יותר: הוא אמנם שואב אותם, אבל מתלונן פעם בכמה דקות על שערה שנתקעה לו בגלגל השמאלי. ניתן לתכנת אותו להתחיל לנקות בשעה קבועה מדי יום או שבוע, על פי בחירתכם.

עוד נקודה אופיינית לניטו: הוא מרעיש. הדגם החדש אמנם מקים שאון קצת פחות מקודמיו – כלומר, במקום להעניק אווירה של בואינג 747 שמתקרב לנחיתה בסלון, הוא עושה רעש של מטוס דו-מנועי בלבד. עדיין, זה לא בדיוק מכשיר שלוחש לרצפה חרישית, אלא כזה שבזמן פעולתו עדיף בהחלט לשהות בחדר אחר. הממשק שלו אינו מהמשוכללים או הנוחים ביותר: הוא מגיע ללא שלט רחוק או יכולת להתממשק עם סלולרי. כמו כל רובוט טוב, הניטו יודע לחזור אל עמדת הטעינה בגמר העבודה כדי לטעון את עצמו, אבל כשהנחנו אותו שם בעצמנו, לא תמיד מצאנו את הזוית המדויקת שבה הוא מתחיל לינוק חשמל, ואחרי שעות בעמדת ההטענה, כשהערנו אותו לעבודה, פתאום הוא התלונן שהסוללה עדיין ריקה. עוד בנושא הסוללה, ראוי אולי לציין שחיי הסוללה של הדגם הקודם של הניטו היו קצרים למדי; אחרי פחות משנתיים היה צריך להחליף אותה, וזה עניין לא זול. כמובן, מוקדם לדעת האם אותו הדבר נכון גם לגבי הדגם החדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז למרות החסרונות (שרבים מהם משותפים לרובוטים רבים מסוג זה), הניטו בוטוואק הוא אחד מהשואבים הרובוטיים המוצלחים ביותר שניסינו, עם אופציה ל"אם לא ה-". הוא לא השואב הרובוטי היפה ביותר ובוודאי שלא השקט ביותר, אבל את העבודה הוא עושה: שילוב של אינטליגנציה ועוצמת שאיבה מעניקים לו את היכולת להשאיר מאחוריו חדרים מתוקתקים יותר, מהמתחרים בתוך פחות זמן. עכשיו, כשהגענו לעתיד, אנחנו כבר מוכנים להכיר בעובדה ששום רובוט לא ינקה אחרינו באופן מושלם – לפחות לא בשנים הקרובות – אבל עד שיגיעו הרובוטים שגם מקפלים כביסה ומורידים את הזבל, ניאלץ להסתפק בזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully