וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחביאו פורנו ביוטיוב

14.2.2015 / 16:13

חוקי יוטיוב אוסרים על פרסום תכנים מיניים באתר שלהם, אבל ה-BBC מדווחים על 20 סרטי פורנו שהתגלו שם לאחרונה. אז איך לא עלו עליהם? התשובה באירית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתגם עתיק אומר: "מי שממש רוצה לראות פורנו, ימצא דרך לראות פורנו". מתברר שזה נכן גם באתר עם מדיניות בלי-פורנו נוקשה כמו יוטיוב. אתר הסרטונים הפופולרי אוסר על העלאת תכנים בעלי אופי בוטה לשרת, אך יש גולשים שמצאו דרך מקורית "להחביא" בתוכו פורנו בכל זאת, באמצעות שימוש במילים בשפה האירית.

עיתונאי בשם מאיטו אוקומין, דובר אירית ובעליו של אתר אינטרנט בשפה זו, נחשף לשיטה כשהשותף שלו הקליד ביוטיוב את המילה "Scannan" באירית, שמשמעה "סרט". להפתעת השותף, העלו תוצאות החיפוש של האתר סרטונים שאסורים לפרסום ביוטיוב - סרטי פורנו עם עירום מפורש. אוקומין סיפר לאתר ה-BBC שהוא מצא בין 15 ל-20 סרטונים כאלה תחת מילת החיפוש Scannan, תחת ארבעה שמות משתמש שונים עם תמונה זהה של אישה אסייתית.

לא ברור למה המשתמשים השתמשו דווקא בשפה האירית לכותרות הסרטונים - לפי הטקסים המצורפים לכל סרטון, הם אינם דוברי אירית וככל הנראה תרגמו את הטקסט באמצעות מילון. אבל בכל מקרה, זה עבד: הסרטונים האלה באוויר מאז אוקטובר האחרון, ואיכשהו אף אחד כמעט לא מצא אותם ולא דיווח עליהם ליוטיוב.

הנהלת יוטיוב מסרה ל-BBC שברגע שנודע לה על המקרה היא הסירה את הסרטונים. "חוקי יוטיוב אוסרים במפורש על העלאת תכנים מיניים לאתר", מסר דובר יוטיוב, "אנחנו מסירים סרטונים וערוצים שעוברים על הכללים הללו כשמדווחים לנו עליהם. הצוות שלנו עובר על הדיווחים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כדי לבדוק אם סרטונים מסוימים מפרים את המדיניות".

כנראה שחובבי הפורנו ייאלצו לבחור בשפה אחרת כדי להצפין באמצעותה את הסרטים שלהם. או פשוט למצוא פלטפורמת תפוצה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully